// کد مطلب: ۱۲۷۵۴۹

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

مشوق حمایتی دولت با اعمال معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی

مشوق حمایتی دولت با اعمال معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: تصمیم دولت در راستای اعمال معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت های تولیدی جنبه حمایتی و تشویقی دارد و منجر به افزایش سودآوری آنها می‌شود.

به گزارش طلانیوز: کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، اظهار کرد:خبر معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی برای بازار سرمایه بسیار مهم است و منجر به ارتقا سودآوری بازار و جذابتر شدن نسبت‌های مالی برای سرمایه گذاران خواهد شد. هرچند این معافیت مالیاتی برای تمام صنایع و شرکتهای بورسی اتفاق سودآوری است اما بررسی صورت های مالی شرکت های بزرگ و شاخص ساز بازار نشان می‌دهد عدد ریالی کاهش هزینه و ارتقا سودآوری این شرکتها با اعمال ۵ درصد معافیت مالیاتی میزان قابل توجه خواهد بود.
نوید خاندوزی ادامه داد: بحث مطرح شده در بودجه مبنی بر معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت های تولیدی حاضر در بازار سرمایه به منظور حمایت و تشویق از شرکت های تولیدی گرفته شد.
او بیان کرد: یکی از اهداف اصلی تصویب طرح‌های مالیاتی هدایت سرمایه‌ها به بازارهای مولد ازجمله بازار سرمایه است، به گونه ای که اگر به درستی مدیریت و اجرا شود می تواند نقش به‌سزایی بر اقتصاد کشور داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش از طرح معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی، طرح‌های دیگری نیز از جمله اخذ مالیات از خانه‌های خالی، خودرو و خانه‌های لوکس نیز در راستای حمایت از بازارهای مولد همچون بازار سرمایه به تصویب رسیده است.
خاندوزی خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصادی نباید اجازه دهند نقدینگی‌های سرگردان در بازارهای غیرمولد همانند ارز، خودرو، مسکن و غیره بکار گرفته شوند، زیرا نه تنها برای اقتصاد کشور آورده‌ای ندارند بلکه در بازه بلندمدت به افزایش تورم نیز منجر می‌شوند.
او افزود: اکنون نیاز است نمایندگان مجلس افزون بر ارتقاء قوانین بازار سرمایه به منظور هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی در بازارهای غیر مولد را نیز افزایش دهند تا افراد منابع مالی خود را به منظور حمایت از تولید در بازار های مولد بکار گیرند.
خاندوزی گفت: یکی از مهمترین ابزارهای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه، استفاده از ابزارهای مالی همچون اعمال معافیت مالیاتی برای شرکتهای تولیدی به منظور کاهش هزینه‌ها و سودآوری آن‌ها است، زیرا این امر به مرور زمان منجر به کاهش هزینه‌های فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های واقعی اقتصاد کشور می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: دولت با این معافیت مالیاتی سعی دارد به نوعی هزینه افزایش قیمت تمام شده شرکت‌های تولیدی را جبران کند درصورتی که روند معافیت مالیاتی ادامه‌دار باشد در طول سال‌های آینده می‌تواند تاثیر مهمی در روند سودآوری شرکت‌ها بگذارد.

مشوق حمایتی دولت با اعمال معافیت ۵ درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه