// کد مطلب: ۱۲۸۳۵۶

متن مصاحبه مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

متن مصاحبه مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بهترین نوع نگاه را در بین جامعه اسلامی ما بعد از امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی داشتند، شهید سلیمانی همین خطی را رفت که پیامبر(ص) و امیر المومنین رفتند،همین خطی را رفت که امام خمینی و مقام معظم رهبری رفته بودند.

به گزارش طلانیوز: بهترین نوع نگاه را در بین جامعه اسلامی ما بعد از امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی داشتند، شهید سلیمانی همین خطی را رفت که پیامبر(ص) و امیر المومنین رفتند،همین خطی را رفت که امام خمینی و مقام معظم رهبری رفته بودند.
آیا شهید سلیمانی را از نزدیک دیده بودید و چه شناختی از ایشان دارید؟
بنده از نزدیک خدمت سردار رسیده و ایشان را زیارت کرده بوده ام؛ یکی از ویژگی هایی که سردار داشت و من را تحت تأثیر می گذاشت متواضع بودن ایشان بود، چندین بار در پروازهای داخلی می دیدم که در اتوبوسی که مردم برای سوارشدندرهواپیما می روند ایشان هم شرف حضور دارند و با همه مردم خیلی با آرامش صحبت می کردند، حتی یک بار دیدم خانمی که از نظر حجاب هم مرتب نبود آن شهید بزرگوار به صحبت های این خانم گوش کرد و با یک عاطفه خاصی جواب ایشان را داد، همان جا احساس کردم که حرف های ایشان کاملا در این خانم هم وطنمان تاثیر گذاشت،دژخیمترین ، فاسد ترین و بداخلاق ترین انسان در دنیا امروز قاتل ایشان است،امروز استکبار جهانی در آمریکا تداعی پیدا کرده است.
این دژخیم و این فاسد تصمیم میگیرد که در کشور ثالث ، شجاع ترین ،قوی ترین، بهترین و سالم ترین فرد را ترور کند
که نشان دهنده عقده ای است که از آن شهید بر دل داشتند .
شهید سلیمانی می دانست که هیچگاه در رختخواب از دنیا نخواهد رفت و دژخیم یا خون خوارترین فرد در دنیا باعث ترور و شهادت اش میشود و این نشان دهنده ی شخصیت بزرگ ایشان است ، شهید سلیمانی از آرزو هایش بود که به شهادت برسد .
چرا سردار با جوانان و خانواده های شهدا ارتباط نزدیکی برقرار می کردند ؟
شهید سلیمانی دیدگاه بسیار جامعی داشتند، هیچوقت خودش را در صف بندی ها خلاصه نمی کرد ، خود را متعلق به جامعه می دانستند و به دنبال این بودند که وحدت در جامعه اسلامی حاکم باشد. ایشان خودش را ذوب در اهل بیت و اسلام می دید و وظیفه ی خود می دانست که حافظ خون شهدا باشد. یک جمله ای از حاج قاسم است که می گوید: کسانی که از نظر ظاهری در جامعه بد ظاهر می شوند آنها بچه های ما هستند و ما نتوانستیم پیام دین را به جوانان برسانیم؛ این یک دیدگاه بسیار عمیق، قوی و پایدار است و دقیقا با دیدگاه پیامبر (ص) شباهت دارد.
امیر المومنین برای اینکه جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشد ، ۲۵ سال خانه نشینی و فدا شدن همسرش را نادیده گرفت تا دین بماند و همین حرکت ایشان دین را بیمه کرد و در زمان امیر المومنین، کسانی که برای اینکه ریشه ی اسلام و دین را از بین ببرند اگر در مقابل آنها ایستادگی نمی کرد و آن وحدت را پیگیری نمیکرد امروزه دینی به نام اسلام در اختیار ما نبود ، همین نگاه امیر المومنین در شهید سلیمانی هم بود ، سردار در عراق با داعشی ها می جنگید؛ شیعیان ،اهل سنت، مسیحیان و تمام فرقه ها با زبان ها و فرهنگ های مختلف در عراق و اطراف حاج قاسم حضور داشته و ایشان را قبول داشتند. شهید سلیمانی یک زاویه دید مشخص نداشت و از زوایای مختلف نگاه می کرد ، شهید سلیمانی جامع افراد و مانع اغیار بود ، بهترین نوع نگاه را در بین جامعه اسلامی ما بعد از امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی داشتند ، صحبت های تاریخی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی که بنده هم افتخار این را داشتم که در محضرشان بودم ، ایشان فرمودند که شما می بینید دو تار موی خانمی بیرون هست و بگید از ما نیست این یک فکر انحرافی است ،نگاه را ببینید، این نگاه به آدم ها کمک می کند که درست فکر کنند،ایشان در آن تاریخ خودی و غیر خودی را از بین برد.
چه ویژگی باعث شد سردار محبوب دلها شود؟
سردار چندین ویژگی داشت یکی از آنها رشادت ایشان بود؛ اگر کلامی از زبان ایشان خارج می شد حتما به آن عمل می کردند، ایشان عالم باعمل بود به همین دلیل حرف های ایشان به دل می نشست.
حاج قاسم در جنگها همیشه پیشتاز و سپر بلای رزمنده ها بود و ویژگی بارزی که داشت جامع بودن ایشان بود؛ هیچ وقت تنگ نظری و حسادت در وجود شهید سلیمانی لانه نکرد و بسیار متواضع بودند.
سردار به سنگر رزمنده ها می رفت و صورت آنها را می بوسید انگار که فرزند خود را می بوسد.جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشت.
این ویژگی ها باعث شد که ایشان محبوب دلها بشود ، هست و خواهد بود.
اگرازعشق حق برسرنهی تاج ستانی زین جهان وزان جهان باج
آنهایی که متواضع هستند و عشق خدا در دل آنهاست؛ آنها از این جهان و از آن جهان پاداش میگیرند و به راحتی از مسیری که خداوند قرار داده عبور می کنند و در بهشت جاوید از نعمت های الهی بهره می برند.
حرف آخر:
انقلاب ایجاب می کند که همه ی ما دیدگاه شهید سلیمانی را داشته باشیم انقلاب ما آخرین مسیر پیروزی اش را طی می کند تا به اینجا گروهکها، التقاطیون، جنگهای نیابتی که از سوی استکبار جهانی انجام گرفت و کشورها با تمام وجود آمدند و جنگ را از طریق صدام به کشور ما تحمیل کردند را پشت سر گذاشته ایم.
کشور ما نباید مرز بندی داشته باشد همه ی ما یکسان هستیم چون کشور ما اسلامی است و یک رهبر دارد و ما باید گوش به فرمان حضرت آقا باشیم و در مسیری که می گوید حرکت کنیم.
مرزهای فرهنگی در جامعه بشری برداشته شده است در دوران جوانی ما یک مسیر فرهنگی بومی وجود داشت ولی امروزه بر اثر تکنولوژی ای که در اختیار مردم از جمله جوانان و کودکان است و به راحتی می توانند از مرزهای فرهنگی عبور کرده و با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند که این مسئله مشکل ساز است چون دشمن از این طریق می تواند بحث های فرهنگی ما را هدف قرار دهد و فرهنگ غنی دینی جوانان کشورمان را بهم بریزند که نهایت آرزوی استکبار هم همین است لذا همه ما باید امروز وحدت را سرلوحه کاری خود قرار داده از بزرگانی چون شهید سلیمانی مسیری را پیگیری کنیم که نتیجه آن پیروزی انقلاب و کشور عزیزمان باشد.

متن مصاحبه مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه