// کد مطلب: ۱۲۸۳۵۷

اولین تامین مالی زنجیره ای (SCF) توسط بانك صنعت و معدن انجام شد

اولین تامین مالی زنجیره ای (SCF) توسط بانك صنعت و معدن انجام شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: اولين تامين مالي در نظام بانكي با روش تامين مالي زنجيره اي (SCF) توسط بانك صنعت و معدن بر اساس استعلام فاكتور الكترونيك و در قالب تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تأمين كنندگان گروه خودروسازي سايپا انجام شد.

به گزارش طلانیوز: اولين بانك در كشور است كه تامين مالي به شيوه تامين مالي زنجيره اي را با امضاي تفاهم نامه اي مبني بر تامين مالي زنجيره اي و استعلام صورتحساب الكترونيكي آغاز نموده است.
در اين روش، تامين مالي بنگاه ها به صورت پيوسته و در طول زنجيره تأمين مبتني بر جريان واقعي كالاها انجام مي شود.
اين تفاهم نامه همکاری به منظور تامین مالی زنجیره ای با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت صمت و به عنوان یکی از راهبردهای اصلی تامین مالی براي تامین کنندگان گروه خودروسازی سایپا به مبلغ 1000 میلیارد ریال (بدون افزایش حد اعتباری فعلی) برای دو زنجیره منعقد شد و مرحله اول آن به مبلغ 500 میلیارد ریال در تاریخ 1 دی 1400 به انجام رسيد و مرحله دوم به مبلغ 500 میلیارد ریال با گروه سایپا در حال برنامه ریزی است.
گفتني است، اين بانك در نظر دارد در راستاي اجراي دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا با استفاده از ابزار برات الکترونیک و سایر ابزارها، امکان استفاده تامین زنجیره ای را به صورت گسترده تري فراهم نمايد.

اولین تامین مالی زنجیره ای (SCF) توسط بانك صنعت و معدن انجام شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه