// کد مطلب: ۱۲۸۹۶۳

بانک ملی ایران؛ بانکی که حتی اقدامات روزمره اش هم در حوزه مسئولیت های اجتماعی است

بانک ملی ایران؛ بانکی که حتی اقدامات روزمره اش هم در حوزه مسئولیت های اجتماعی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها در دنیا موضوع جدیدی به شمار می رود. البته از چند دهه قبل این بحث وجود داشته اما به صورت جدی شاید دو دهه است که چنین چیزی در دنیا جدی تر گرفته شده است. مسئولیت اجتماعی به طور خلاصه یعنی مجموعه ای از وظایفی که برای کمک به جامعه انجام می شود. مسئولیت اجتماعی معمولا در رویدادهای خاصی که در یک کشور پدید می آید، بیشتر نمایان می شود. مثلا اگر سیل و یا زمین لرزه ای رخ دهد، آنگاه موسسات گوناگون با ورود به این عرصه به کمک مردم و جامعه می روند.

به گزارش طلانیوز: بانک ها نیز نه تنها از این قضیه مستثنی نیستند بلکه با ظهور و بروز آنها در ایفای مسئولیت های اجتماعی شان بسیار نممایان تر از سایر موسسات است.
در ایران، این موضوع شکل و شمایل ویژه تری هم دارد.
زیرا اولا بانک ها نقش اصلی تامین مالی پروژه ها و طرح های زیرساختی بزرگ را بر عهده دارند و چه بسا این نقش در مقایسه با نقش بانک ها بزرگ دنیا هم پررنگ تر باشد.
با توجه به وضعیت تحریمی کشور در دوره های مختلف، بانک ها بیش از آنچه از آنها توقع می رود، به نقش آفرینی در اقتصاد کشور به آن مشغولند.
سوم اینکه باورهای فرهنگی و دینی عمیق جامعه ایران باعث شده تا ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی از سوی بانک ها رنگ و بوی انسانی تری نیز به خود بگیرد.
حال در میان این بانک ها، بانک ملی ایران نقش بسیار ویژه ای در حوزه مسئولیت های اجتماعی بر عهده دارد.
این بانک عملا بازوی اقتصادی دولت به شمار می رود. بیراه نیست اگر بگوییم درصد زیادی از اقدامات روتین و روزمره بانک ملی هم عملا در همان حوزه مسئولیت های اجتماعی جای می گیرد؛ هرچند رسما از آن با این عنوان یاد نمی شود. برای نمونه، تصور کنید که بانک ملی ایران در بسیاری از نقاط کشور شعباتی که دارد که عملا زیان ده هستند وهیچ بانک دیگری در آن مناطق عمدتا محروم شعبه ای ایجاد نمی کند. اما بانک ملی ایران در راستای کمک به مردم جامعه و ایفای نقش بازوی اقتصادی دولت، در آن مناطق نیز شعبه ایجاد می کند تا خدمت رسانی به مردم با جدیت و سعهولت بیشتری دنبال شود.
طبعا چنین اقدامی را هم می توان در حوزه مسئولیت های اجتماعی تغیرف کرد هرچند رسما در این حوره قرار نگیرد.
به جز این موضوع، بانک ملی ایران به صورت اختصای در حوزه مسئولیت های اجتماهی به ویژه در رویدادهایی مانند شیوع کرونا، زمین لرزه و سیل ورود کرده است.
این بانک در حوزه ساخت و تجهیز مدارس به‌ویژه در مناطق محروم هم فعال است و اخیرا یک باب مدرسه در استان کردستان، یک باب مدرسه ۳ کلاسه در بخش محروم ماژین شهرستان دره شهر استان ایلام، دبستان روستای ارده استان گیلان، مدرسه روستای رستاق شهرستان داراب استان فارس، مدرسه ۲ کلاسه شهرستان لالی استان خوزستان با مشارکت این بانک احداث و ساخته شده است.
علاوه بر این، بانک ملی ایران بیش از یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهدا کرده است.
بانک ملی ایران همچنین تجهیزات پزشکی اعم از دستگاه‌های اکسیژن ساز و تنفس مصنوعی در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و مازندران، یک دستگاه الکتروشوک جهت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در استان اردبیل و دستگاه نوت تیکر برای دانشجویان روشندل دانشگاه کردستان خریداری کرده است.
تعمیر و مرمت مسجد امام رضا (ع) در منطقه طاهرگوراب شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان، مشارکت در طرح شورای اسلامی روستای طرزه دامغان مبنی بر تعمیر و احیای تنها جاده مواصلاتی این روستا، مشارکت در ساخت و احداث سالن ورزشی آموزشگاه فاطمه الزهرا (س) شهرستان پلدشت آذربایجان غربی، تعمیر و مرمت مسجد سیدالشهدای روستای کلاغ نشین بخش جعفرآباد قم، حمایت مالی از خیریه محمدحسین رضوی (بیماران مبتلا به سرطان) تحت نظر استانداری تهران، مساعدت مالی به خیریه بنیاد کودک جهت تحصیل دانش‌آموزان با استعداد کم‌برخوردار سراسر کشور و آزادسازی زندانیان محکوم به جرایم مالی غیرعمد ناشی از تصادفات از دیگر اقدامات بانک ملی ایران از محل چهل و دومین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بوده است.
کارکنان اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان کرمان هم به مناسبت روز جهانی معلولان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در پویش مؤمنانه «هدیه شعبه ما، یک ویلچر»، ۱۵ دستگاه ویلچر به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال تهیه و به توان‌خواهان سازمان بهزیستی این استان اهداء کردند.
اهدای ۸۳ تبلت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، اختصاص یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید ۵۰ دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان نیز از دیگر اقدامات اخیر بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی از محل چهل و دومین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بوده است.

بانک ملی ایران؛ بانکی که حتی اقدامات روزمره اش هم در حوزه مسئولیت های اجتماعی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه