// کد مطلب: ۱۲۹۲۸۷

تحلیل اختصاصی دنیای بیمه از کارنامه ۹ ماهه

سود در بیمه تعاون جاری است!

سود در بیمه تعاون جاری است!
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: جریان سودآوری و ثروت‌آفرینی در بیمه تعاون جاری است و این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال سود شناسایی کرده آنهم در در حالی که وضعیت بازار سهام طی یک سال گذشته سود خالص اکثر شرکت‌های بیمه‌ای را کاهش داده است. سود هر سهم نماد وتعاون در پایان آذرماه امسال ۲۹۲ ریال برآورد شده و انتظار می‌رود که این شرکت به روند سودسازی خود ادامه دهد. جریان سودآوری و ثروت‌آفرینی در بیمه تعاون جاری است و این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال سود شناسایی کرده آنهم در در حالی که وضعیت بازار سهام طی یک سال گذشته سود خالص اکثر شرکت‌های بیمه‌ای را کاهش داده است. سود هر سهم نماد وتعاون در پایان آذرماه امسال ۲۹۲ ریال برآورد شده و انتظار می‌رود که این شرکت به روند سودسازی خود ادامه دهد.

به گزارش طلانیوز: صورت‌های مالی شرکت بیمه تعاون به مدیرعاملی یونس مظلومی نشان می‌دهد که این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۴۳۸ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مشابه سال قبل حدود یک درصد کمتر بوده اما نکته مهم اینجاست که تقریبا اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های بیمه‌ای در صورت‌های مالی ۹ ماهه خود با افت شدید سود مواجه شده و دلیل آن را وضعیت بازار سهام ارزیابی کرده‌اند. از این منظر بیمه تعاون کارنامه قابل قبولی از حیث سودسازی داشته و توانسته روند مثبت خود را ادامه دهد.
بیمه‌گری حرفه‌ای در تعاون
کارنامه بیمه تعاون در امر بیمه‌گری طی ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیانگر این واقعیت است که حق بیمه تولیدی این شرکت به بیش از ۷ هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال رسیده و خسارت پرداختی این شرکت در مدت یادشده ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریالٍ بوده و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی هم ۴۵٫۱ درصد اعلام شده است. نتیجه اینکه درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۶ درصدی داشته و حتی از سقف درآمدی کل سال ۱۳۹۹ عبور کرده و به ۵ هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال رسیده است.
بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که حق بیمه خالص یا همان سهم نگهداری بیمه تعاون در ۹ ماهه ابتدای امسال با افزایشی ۶۳ درصدی به ۴ هزار و ۹۸۳ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال رسیده که نشان از سبقت بیمه تعاون از حق بیمه خالص یا سهم نگهداری این شرکت در کل سال ۹۹ دارد. به این ترتیب درآمدهای بیمه‌ای شرکت در این مدت رشدی ۵۳ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته و به رقم ۵ هزار و ۳۶۸ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال رسیده است.
مدیریت ریسک و سرعت در پرداخت خسارت
سرعت در پرداخت خسارت و ایفای تعهدات در بیمه تعاون یک اصل و مزیت برجسته به شمار می‌رود اما مهم این است که اصول حاکم بر مدیریت ریسک جدی گرفته شود. کارنامه ۹ ماهه یونس مظلومی در بیمه تعاون به وضوح این فرضیه را ثابت می‌کند که مدیریت ریسک هم از جمله خطوط قرمز بیمه تعاون است. او می‌گوید: مهم‌ترین مزیت رقابتی این شرکت سرعت پرداخت خسارت است و بیمه تعاون سریع‌ترین بیمه در این زمینه به شمار می‌آید و هیچ پرونده بازی در پرداخت خسارت ندارد.
صورت‌های مالی بیمه تعاون نشان می‌دهد از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ خالص خسارت ومزاای پرداختی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد کرده چرا که از کل خسارت و مزایای پرداخت شده، تنها ۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد ۸۹۶ میلیون ریال آن سهم بیمه تعاون و ۹۵۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال سهم بیمه‌گران اتکایی بوده است. به بیان شفاف‌تر آمارهای منعکس شده در صورت‌های مالی بیمه تعاون اثبات می‌کند که خالص خسارت و مزایای پرداختی این شرکت در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته در حالی که میزان رشد خسارت پرداختی سهم بیمه‌گران اتکایی ۱۰۶ درصد ارزیابی شده است.
جریان شفاف سود در بیمه تعاون
بررسی‌های دنیای بیمه حکایت از آن دارد که با در نظر گرفتن ۳ شاخص رشد حق بیمه سهم نگهداری یا خالص حق بیمه تولیدی، رشد درآمدهای بیمه‌ای و رشد خسارت پرداختی بیمه تعاون روشن می‌شود که این شرکت توانسته است هم سبد بیمه‌ای خود را متنوع و با ریسک بهینه حفظ کند و بیمه بیشتری بفروشد و هم اینکه سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای را با رشدی ۶۲ درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدای سال ۹۹ به ۹۸۶ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال تا پایان آذرماه امسال برساند. نتیجه اینکه جریان سودسازی در بیمه تعاون شفاف است و رشد هزینه‌های اداری و عمومی شرکت در بازه زمانی یادشده همپای نرخ تورم در محدوده ۴۴ درصد ارزیابی شده و به همین دلیل است که سود عملیاتی تنها شرکت بیمه‌گر تعاونی حاضر در بازار بیمه و البته بازار سرمایه در پایان آذرماه امسال با رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۴۸ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال رسیده است. نکته مهم اینکه سود انباشته بیمه تعاون در ۹ ماه نخست سال جاری ۳۰ درصد قد کشیده و به رقم ۷۴۴ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال رسیده است.
۳ ماه طلایی زمستان در تعاون
برآورد می‌شود که بیمه تعاون بتواند در ۳ ماه فصل زمستان حجم پرتفوی خود را افزایش دهد و دستکم یک درصد از کل بازار بیمه را از آن خود سازد. هدف‌گذاری این است که حق بیمه تولیدی شرکت در پایان سال به بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد و تنوع پرتفوی و مدیریت ریسک از جمله سیاست‌های راهبردی این شرکت اعلام شده است. نبض بیمه‌گری در بیمه تعاون متفاوت می‌زند و حالا این شرکت خود را در اتاق شیشه‌ای قرار داده و سهامداران، بیمه‌گزاران و همه فعالان بازار سهام و صنعت بیمه می‌توانند کارنامه شرکت را شفاف رصد کنند. چه اینکه شرکت بیمه تعاون با سطح توانگری مالی یک به تدریج و بدون هیاهو در حال بزرگ شدن است و جریان سود در بیمه تعاون جاری است.

سود در بیمه تعاون جاری است!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه