// کد مطلب: ۱۳۰۷۳۵

اختصاصی طلانیوز/

محوریت مشتری مداری از اهداف بانک ایران زمین است

محوریت مشتری مداری از اهداف بانک ایران زمین است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها از اهــداف یــک بازاریابی هدفمند اســت؛ زیرا بانک ها و مؤسسه های مالی دریافته اند که برای جذب مشــتری و حفظ جایگاه خود بین رقبا به برنامه ریزی و اســتفاده از یــک راهبرد قوی نیاز دارند. بانک ایران زمین سعی کرده تا این امر را به نحو احسن تحقق ببخشد و همچنان در تلاش برای بهینه‌ سازی است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری طلانیوز: در ادبیات مدیریت، مشتری مداری یک استراتژی و برداشت مشتریان از برآورده شدن خواسته‌ها و انتظارات آنها است. به عبارتی نوعی فرهنگ سازمانی است که رفتارهای لازم جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌نماید.
بانک ایران زمین از جمله بانک‌ها و موسساتی است که توانسته با ایجاد همدلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های روز دنیا فرهنگ مشتری مداری را در این بانک به اجرا در آورد و آن طور که از شواهد بر می‌آید همچنان در حال به روزرسانی اهداف و چشم‌اندازهای خود در تلاش بیشتری است .
تعریفی از مشتری مداری در بانک ها
حدود 20 سال است که سازمان ‎ ها تلاش می ‎ کنند تا عملکرد خود را با مفهوم مشتری مداری هماهنگ نمایند. اما به گزارش شورای عالی بازاریابی (CMO council) ،«تنها 14 درصد از سازمان ‎ ها، مشتری مداری را مبنای کار خود قرار داده و تنها 11 درصد از آن ‎ ها باور دارند که مشتریان ‎ شان با ارائه ‎ چنین تصویری موافق خواهند بود . »
مشتری مداری جنبه سالم از رقابت با هدف اصلی رضایت، تکریم و احترام مشتری در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی هدفمند است. میزان توجه به رضایت مراجعان، همگام شدن با تکنولوژی های روز و پیشرفته دنیا، نرخ سود سپرده و سهام، افزایش دقت در فرآیند کارها و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین از جمله وظایف تعریف شده در مفاد مشتری مداری بانک ایران زمین است .
بانک ها به راحتی می توانند مشتریان خود را با توجه به میزان خدمات، سپرده گذاری و توان اعتبــاری طبقه بندی و با ارائه خدمت مناســب آن ها را به افتتاح حساب، جذب و وفادار سازی تشویق کنند .
مشتری مداری یک استراتژی است که بر اساس آن یک کسب و کار، طراحی و توسعه و نحوه‌ ارائه‌ محصولات و خدمات خود را همسو با نیازهای امروز و فردای مشتریان انجام داده و ارزش اقتصادی ایجاد شده توسط یک بنگاه اقتصادی را در بلندمدت افزایش می‌دهد. بانک ایران زمین با توجه به برترین مدل کسب و کار و استراتژی های روز دنیا توانسته است تعاریف مشتری مداری را سرلوحه کار خود و کارمندان خود قرار دهد .
مبنای مشتری مداری در بانک ایران زمین
کارمندان بانک ایران زمین در راستای مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد تنظیمی بانک می‌دانند . منشور اخلاقی این بانک که بیشتر مفاد آن در راستای مشتری مداری است، کارمندان خود را موظف به انجام امور مشتریان با احترام و سرعت عمل در کارها می‌نماید. بانک ایران زمین باور دارد که مبنای ارزیابی عملکرد آنها، میزان رضایتمندی مشتریان است.


اولین انتظار هر مشتری احترام است. بانک ایران زمین مشتریان بانک را سرمایه واقعی تلقی نموده و حفظ کرامت، عزت و احترام به مراجعان را از وظایف اصلی رفتار سازمانی می داند .
برای هر مشتری کیفیت محصولات و خدمات مهمترین عامل در وفاداری و تکرار خرید از یک فروشنده است. مشتری ممکن است قیمت بالاتر و یا نکات منفی دیگر را تحمل کند اما مطمئنا کیفیت پایین کالا و خدمات را تحمل نخواهد کرد. بانک ایران زمین، پدیده ای از کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد آینده ایران باشد .
اولین چیزی که مشتریان می بینند وضعیت ظاهری محیط کسب و کار و کارکنان شما است. بانک ایران زمین با رعایت نظم، آراستگی، وقت شناسی و حذف تشریفات زائد، خواسته های مشتریان را در چارچوب وظایف قانونی بررسی و با دقت و سرعت اقدام می نماید .
یکی از انتظارات مهم مشتریان، دریافت خدمات در کوتاه ترین زمان است. بنابراین طراحی یک سیستم و گردش کاری مناسب که در آن بتوانید به دقت و سرعت به درخواست‌های مشتریان پاسخ دهید، بسیار اهمیت دارد . بانک ایران زمین معتقد است که کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استانداراد به مشتریان، از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی و دیجیتال می باشد و در این راستا به شکلی عمل می کند که مشتریان کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب بانک داشته باشند .
بانک ایران زمین استفاده مؤثر از نظرات، پیشنهادها و انتقادات از سوی همکاران و مشتریان را ارج نهاده و از آن به عنوان یکی از فرصت های راهبردی در جهت ارتقاء خدمات بانکی استقبال می نماید.

محوریت مشتری مداری از اهداف بانک ایران زمین است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه