قیمت طلا ، سکه و دلار چهارشنبه ۲۱ آبان | ۹۹/۸/۲۱

قیمت طلا ، سکه و دلار چهارشنبه 21 آبان | 99/8/21
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت انس جهانی ارزان شود و بازار ارز هم کنترل شود ممکن است کاهش قیمت طلا ادامه‌دار باشد، در غیراین صورت، طلا گران می‌شود.



قیمت طلا ، سکه و دلار چهارشنبه 21 آبان | 99/8/21



در حال بروزرسانی ...



دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید کاهش انس جهانی طلا در ارزان شدن قیمت آن در بازارهای داخلی نقش داشته است؛ چراکه دیروز با اعلام خبر «ساخت واکسن کرونا در آمریکا» قیمت انس جهانی ۶۸ دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت. به طوری که انس جهانی طلا امروز در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و ۸۷۹ دلار فروخته شد.

از سوی دیگر اما قیمت دلار در بازار آزاد ایران افزایش یافت و به کانال ۲۸ هزار تومان وارد شد. حالا نادر بذرافشان می‌گوید چنانچه قیمت انس جهانی ارزان و بازار ارز داخل هم کنترل شود ممکن است کاهش قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

اما یکی از دو شرط لازم برای کاهش قیمت طلا گویا محقق نشده است. چراکه روز گذشته نایب رئیس اول اتحادیه طلا اعلام کرد بانک مرکزی نسبت به مدیریت بازار ارز عقب‌نشینی کرده و اگر این عدم مدیریت در بازار ارز ادامه پیدا کند قیمت طلا همچنان روند صعودی خواهد داشت.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران هم به تجارت‌نیوز گفت: روز گذشته به دلیل ساخت واکسن کرونا بازار جهانی طلا واکنش مثبت نشان داد و قیمت انس جهانی طلا ارزان شد. از طرفی به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازارهای داخلی کمتر ارزان شد؛ این در حالی است که با توجه به کاهش چشم‌گیر قیمت انس جهانی قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز باید بیشتر از رقم فعلی ارزان می‌شد.

قیمت انواع سکه چقدر ارزان شد؟

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار با ۲۳ هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان معامله شد.

سکه طرح جدید نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. نیم سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر با قیمت دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شده است.


منبع : تجارت نیوز


قیمت طلا ، سکه و دلار چهارشنبه 21 آبان | 99/8/21

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه