// کد مطلب: ۹۵۶۵۰

جعفر ربیعی خبر داد:

بهره‌برداری از پلی‌پروپیلن ایلام تا سال ۱۴۰۱

بهره‌برداری از پلی‌پروپیلن ایلام تا سال ۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به پیشرفت 50 درصدی ساخت کارخانه پلی‌پروپیلن پتروشیمی ایلام و بهره برداری از این طرح پتروشیمی تا سال 1401، اعلام کرد: هلدینگ خلیج فارس برای تامین خوراک صنایع تکمیلی و پائین دستی پلی‌پروپیلن به سرمایه گذاران بخش خصوصی تضمین می‌دهد.

به گزارش طلانیوز: جعفر ربیعی در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان ایلام، با اشاره به افتتاح حدود ۸۶۶ میلیون یورو پروژه پتروشیمی در استان ایلام، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در استان محروم ایلام، توسعه زنجیره‌های ارزش با هدف اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مردم بومی استان در صنعت پتروشیمی است.
وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت واحد پلی پروپیلن پتروشیمی ایلام، خواستار پیگیری و مطالبه رسانه‌ها و مردم استان ایلام برای تکمیل زنجیره‌های ارزش شد و افزود: قطعا صنعت پتروشیمی نمی‌تواند برای همه جوانان بیکار کشور شغل ایجاد کند، اما با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های ارزش می‌توان در کنار اشتغال جمعیت قابل توجهی از جوانان بیکار و جویای کار، محصولات جدید و متنوعی با هدف بی‌نیازی کشور از واردات را تولید و عرضه کرد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، خواستار مشارکت بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح های تکمیل زنجیره پتروشیمی ایلام شد و یادآور شد: مسئولیت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صرفا ساخت و توسعه صنایع بالادستی و میان دستی با هدف تامین خوراک صنایع تکمیلی و پائین دستی بوده و با تولید محصولات میانی فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید از این فرصت برای ساخت کارخانه‌های جدید با هدف تکمیل زنجیره‌ها و تولید محصولات نهایی و کالاهای اساسی مردم استفاده کنند.
ربیعی، زمان‌بندی بهره برداری از کارخانه پلی پروپیلن پتروشیمی ایلام را سال نیمه نخست سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این واحد زمینه ارزش‌سازی در ایلام فراهم می‌شود و باید اداره صمت استان از امروز برای فراخوان و جذب سرمایه گذاران خصوصی پائین دستی پلی پروپیلن اقدام کند.
نایب رییس هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس، با تاکید بر اینکه این هلدینگ چ به سرمایه گذاران برای تامین پایدار و مطمئن خوراک اطمینان می‌دهد، بیان کرد: با تکمیل زنجیره پلی پروپیلن می‌توان صدها محصول و کالای اساسی در ایلام تولید و حتی بخش قابل توجهی از آن را به بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه صادر کرد.
وی در پایان مسئولیت مهم رسانه‌ها را امید آفرینی در جامعه دانست و با اعلام اینکه رسانه‌ها باید سرچشمه امید برای مردم باشند، خاطرنشان کرد: در برخی رسانه‌ها صرفا خبرهای منفی مشتری و طرفدار دارد، اما باید در کنار نقدهای منصفانه و سازنده برای امید آفرینی در جامعه هم تلاش کنیم.

بهره‌برداری از پلی‌پروپیلن ایلام تا سال ۱۴۰۱

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه