// کد مطلب: ۱۴۶۴۹۰

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۸ عامل اصلی افت بورس

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 6 مهر 1401 منتشر شد.

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 6 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس روز دوشنبه برخلاف روزهای معاملاتی اخیر خود رفتار کرد و با رشد بیش از شش هزار واحدی به محدوده یک میلیون و 334 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 0٫4 درصدی به محدوده 388 هزار واحدی رسید.

ابوذر سروش، معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار، به هیئت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند. (بانک‌مرکزی)

این موضوع به نفع بورس است، یعنی هر چقدر سودهای بانکی کنترل و به نرخ مصوب نزدیک شوند پول جدید و پرقدرتی وارد بورس می‌شود و این یعنی رشد بورس در میان مدت.

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان از مهم‌ترین موضوعاتی است که وراث این افراد مدت‌هاست چشم انتظار آن هستند، با این حال زمان نهایی آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. (ایسنا)

عدم تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان به اعتماد مردم و سهامداران ضربه می‌زند و حتی در بلند مدت می‌تواند عامل خروج نقدینگی باشد.

مجید پیره، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «صندوق وقف» ابزار مالی ـ اسلامی نوینی است که واقفان می‌توانند با خریداری واحدهای این صندوق حتی با مبالغ خرد و اندک به نیات عام‌المنفعه خود از طریق بازار سرمایه جامه عمل بپوشانند.(سنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این صندوق‌های وقف می‌تواند به گردش و افزایش نقدینگی در بازار سرمایه کند.

8 عامل افت بورس | افزایش نرخ سود بانکی روند بازار را نزولی کرد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه، 8 چالش عمده و 6 پیشنهاد برای مدیریت نااطمینانی‌ها در این بازار را اعلام کرد.

مجید عشقی در نامه‌ای رسمی خطاب به محمد مخبر معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه در ایران، چالش‌ها و عوامل نگرانی در بازار سهام در شرایط فعلی را 8 محور اعلام کرد.

در نامه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مهم‌ترین چالش‌ها و عوامل ایجادکننده نگرانی‌های بازار سهام در محورهای هشت‌گانه شامل روند افزایشی نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر خروج نقدینگی از بازار، کاهش حاشیه سود شرکت‌های ناشی از افزایش نرخ خوراک و حامل‌های انرژی، قیمت‌گذاری دستوری محصولات صنایع از قبیل خودرو، شوینده، لاستیک و…، انجام معاملات شرکت پالایش و پخش در بورس انرژی، نوسان در نرخ ارز و تاثیر آن در افزایش نااطمینانی‌های صنایع برای توسعه فعالیت، واگذاری سهام در شرکت‌های خودروسازی، اتخاذ تصمیمات برای شرکت‌های صادرات محور بدون درنظرگرفتن منافع کلان اقتصادی و قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان و آثار منفی آن بر تولید و بهای تمام شده نام برده شده است.

در پایان این نامه 7 صفحه‌ای پیشنهادهایی برای مدیریت نااطمینانی‌ها در بازار سهام نیز در 6 محور با عنوان تثبیت نرخ سود بین بانکی در کانال از پیش تعیین شده، حذف نرخ هاب اروپایی از فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک و سوخت گاز، حذف قیمت‌گذاری دستوری، شفاف شدن روابط مالی فی‌مابین دولت و بنگاه‌های اقتصادی، تعیین تکلیف واگذاری سهام خودروها و واریز مابقی تعهدات صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه ارائه شده است.

منبع: تجارت نیوز/مهر

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه