// کد مطلب: ۱۵۰۵۴۷

شرکت ملی پست

بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟

بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

فرستنده مرسوله پستی، می‌تواند از بیمه مرسوله استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مرسوله اش، خسارت مورد نظر را دریافت کند.

به گزارش دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست، امروزه با افزایش خریدهای آنلاین، خدمات پستی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد ایفا می‌کند؛ بسیاری از افراد پس از شیوع کرونا در ایران، به جای مراجعه به فروشگاه‌ها و خریدهای حضوری، ترجیح می‌دهند که کالای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست‌وجو کرده و پس از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است.
امروزه به واسطه افزایش حجم مرسولات پستی، انتقادات و بعضا اعتراضاتی نسبت به خدمات پست هم افزایش یافته است. این اعتراضات، از تاخیر در زمان ارسال تا آسیب رسیدن به کالا و حتی به سرقت رفتن و مفقود شدن آنها را شامل می‌شود.
بیمه مرسولات پستی به این صورت است که یک بیمه تحت عنوان بیمه اجباری وجود دارد که با هزار تومان، مرسوله را تا یک میلیون تومان حمایت می‌کند که شامل تمامی مرسولات ثبتی است، اما بیمه دیگری تحت عنوان بیمه اظهارشده و با توجه به ارزش محتوای مرسوله تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که متناسب با آن، به ازای هر یک میلیون تومان بیمه، 2 هزارتومان باید پرداخت شود، یعنی سقف این بیمه تا 20 میلیون تومان، حق بیمه 40هزار تومانی دارد.

بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه