// کد مطلب: ۱۵۰۵۴۹

اموال تملیکی

بیش از هفت هزارمیلیارد تومان کالای تملیکی کشور به فروش رفت

بیش از هفت هزارمیلیارد تومان کالای تملیکی کشور به فروش رفت
لینک کوتاه کپی شد

عضو هیات مدیره و قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور اعلام کرد: هفت هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان کالای تملیکی کشور در ۹ ماه گذشته به فروش رفت که ارزش فروش این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، صاحب حجتی روز شنبه در حاشیه همایش آموزشی 2 روزه راهبران سامانه یکپارچه اموال تملیکی کشور که در محمد شهر کرج در حال برگزاری است، گفت : پس از ورود رییس جمهور به موضوع وضعیت انبارهای اموال تملیکی کشور اقدامات گسترده ای برای تعیین تکلیف کالاها و اموال تملیکی به عمل آمد.

وی ادامه داد: در حالیکه بین ماه های فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان ارزش فروش کالا و اموال تملیکی بود اما امسال شاهد جهش چند برابری فروش و استقبال از خرید این اموال در کشور هستیم .

حجتی بیان کرد: میزان حراج اموال تملیکی کشور در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزارو 150 درصد افزایش یافت. همچنین میزان ارزش پرونده های تعیین تکلیف شده کالاها و اموال تملیکی در 9 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 255 درصد رشد نشان می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به دستور صریح رییس جمهور برای ساماندهی تشکیلات اداری و انبارهای اموال تملیکی کشور، ساختار ادارات این سازمان در سطح کشور ار مدیریت به اداره کل ارتقا یافته ضمن آنکه فعالیت ها به لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا کرده است.

قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: امسال 17 هزار متر مربع به فضای انبارهای نگهداری کالا و اموال تملیکی کشور اضافه شد و وضعیت چیدمان، بسته بندی و نگهداری کالاها به مراتب بهتر شده است که همین امر استقبال مردم را از خرید کالاها تملیکی را در پی داشته است.

سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: به منظور رعایت عدالت محوری ، کالاهای تملیکی پس از انجام مراحل قانونی در سامانه الکترونیکی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بارگذاری و به صورت شفاف به مردم معرفی می شود تا مردم بتوانند از اقصی نقاط کشور برای خرید آنها اقدام کنند.

حجتی گفت : حراج های حضوری با مشارکت استان ها در تهران انجام می شود اما بخش عمده حراج ها به صورت الکترونیکی است.

وی به راه اندازی سامانه یکپارچه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آبان ماه امسال در کشور اشاره کرد و افزود: با هدف یکسان سازی اطلاعات و داده ها بین استان ها با حضور کارشناسان بخش «آی تی » و راهبران سامانه برنامه آموزشی 2 روزه در محمد شهر کرج اجرایی شده است.

حجتی تاکید کرد: با هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی و نظارتی کشور تلاش ها براین است تا اموال تملیکی در زمان کوتاه تعیین تکیلف شوند که این روند با حمایت دولت سیزدهم در حال تحقق است.

وی گفت : اکنون انبارهای اموال تملیکی کشور وضعیت سابق را ندارد و نگهداری و بسته بندی کالاها بهتر شده است.

بیش از هفت هزارمیلیارد تومان کالای تملیکی کشور به فروش رفت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه