// کد مطلب: ۱۵۰۵۹۵

در مراسم رونمایی از چک امن دیجیتال عنوان شد

قدردانی از بانک صادرات ایران برای رونمایی از «چکنو»

قدردانی از بانک صادرات ایران برای رونمایی از «چکنو»
لینک کوتاه کپی شد

​معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش بانک پرآوازه صادرات ایران برای تسهیل دسترسی و پر سرعت خدمات بانکی به مردم مورد تایید و تقدیر وزارت اقتصاد و امور دارایی است

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران ، سیدعباس حسینی در مراسم رونمایی از سامانه «چکنو» از راه‌اندازی این سامانه قدردانی کرد و گفت: نام و آوازه بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های تاثیرگذار و پیشرو در صنعت بانکداری همیشه مطرح بوده و هست و از اینکه تلاش شده تا خدمت به مردم آسان شود و سرعت ارائه خدمات افزایش یافته قدردان هستیم.
وی مهمترین ویژگی چک الکترونیک را «سرعت» ارایه خدمت در هر زمانی از شبانه‌روز عنوان کرد و گفت: هرگونه اقدامی که امکان دسترسی مردم به خدمات با سرعت بالا، حداقل هزینه و بهترین کیفیت فراهم می‌آورد، مورد تایید و تاکید وزارت امور اقتصاد است.
او با اشاره به کاهش چک‌های برگشتی به ٧ درصد و همچنین کاهش زندانیان مرتبط با چک، ابراز امیدواری کرد که با خدمات نوین بانکی این میزان به سمت صفر میل کند.
حسینی با بیان این که تمام مردم در عصر دیجیتال می‌توانند در تولید داده، انتقال، ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات نقش داشته باشند، اظهار کرد: در عصر دیجیتال، برداشتن فاصله‌های جغرافیایی، طبقاتی و حذف تفاوت‌های جنسیتی منجر به کاهش فاصله‌های زمانی شده است، از این رو، در این عصر، ارایه و دریافت خدمات را در هر ساعت از شبانه‌روز شاهد هستیم.
الزام پذیرش چک‌های دیجیتال در شبکه بانکی
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در این مراسم رونمایی از الزام پذیرش چک‌های دیجیتال در شبکه بانکی خبر داد و تصریح کرد: شخص حقیقی دریافت کننده چکنو می‌تواند به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه بانک صادرات ایران نیز چک دیجیتال را نقد کند.
محرمیان با تاکید بر این که صدور چک‌های کاغذی در بانک صادرات ایران و همچنین شبکه بانکی کشور متوقف نخواهد شد، اظهار کرد: در واقع با چکنو یک زیست بوم جدیدی در کنار زیست بوم موجود ایجاد می‌شود و پس از مدتی تصمیم‌گیری درباره حذف چک‌های کاغذی صورت خواهد گرفت. از این‌رو، شرایط موجود برای چک‌های صیادی تغییری نخواهد کرد.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین با اشاره به اثرات مثبت قانون چک بر فضای اقتصادی کشور گفت: در سال‌های گذشته ١٥ درصد از چک‌های صادره، برگشت می‌خورد، اما در آذرماه سال جاری این تعداد به ٧ درصد چک‌های صادره کاهش یافته است.
محرمیان افزود: در سال ١٣٩٦ روزانه ١٠ نفر به علت چک برگشتی زندانی می‌شد، الان این تعداد به یک نفر در هر دو روز رسیده است.

قدردانی از بانک صادرات ایران برای رونمایی از «چکنو»

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه