قیمت طلا ؛

قیمت جهانی طلا در روز ۳۱ خرداد اعلام شد

قیمت جهانی طلا در روز ۳۱ خرداد اعلام شد
لینک کوتاه کپی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش جهانی رو به رو شد .

به گزارش طلانیوز ؛تضعیف دلار باعث ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی شد . البته بهبود بازار سهام آمریکا و آماده شدن بازار برای اظهاریه جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه مانع افزایش بیشتر قیمت طلا می‌شود.

شاخص دلار روند نزولی خود را در این هفته ادامه داده و با یک کاهش 0.20 درصدی به 104.30 رسیده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد افزایش به 1840 دلار و 47 سنت رسید.

علاوه‌بر ضعف دلار که قیمت طلا را بالا می‌برد، عملکرد مثبت بازار سهام و اوراق بهادار در اروپا و انگلیس در بحبوحه نوسان بازار بورس آمریکا و کمرنگ شدن بدبینی‌های اخیر در مورد رشد اقتصاد دنیا، تاثیر مثبتی بر قیمت طلا می‌گذرد. البته سخت‌گیری بانک‌های مرکزی برای مهار تورم خوش‌بینی بازار را به چالش انداخته و خریداران طلا را مردد می‌کند.

به‌علاوه، خبر بهبود شرایط کرونا در چین و آمادگی آمریکا برای برداشتن برخی عوارض دوره ترامپ بر کالاهای چینی می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد.

اما در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران به اظهاریه جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در گزارش سالانه سیاست مالی این کشور در روز چهارشنبه و پنجشنبه جلب شده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.23 درصد افزایش به 21 دلار و 73 سنت رسید و پلاتین با 0.47 درصد افزایش 940 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

قیمت جهانی طلا در روز ۳۱ خرداد اعلام شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه