رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

ضرورت بهره مندي از تکنولوژي هاي جديد و دستگاه هاي به روز براي استخراج طلا

ضرورت بهره مندي از تکنولوژي هاي جديد و دستگاه هاي به روز براي استخراج طلا
لینک کوتاه کپی شد

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران استخراج طلا از معادن را کاري هزينه بر و گران برشمرد و بيان داشت: استخراج اين سنگ با ارزش آنقدر بايد با دقت انجام شود که هيچ ذره اي از آن هدر نرود و يا مورد بي توجهي قرار نگيرد؛ بنابراين بايد با تجهيزات بسيار دقيق در اين حوزه وارد شد که داراي هزينه هاي زيادي است و بر قيمت آن تاثيرگذار خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: ابراهيم محمدولي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تاکيد بر ضرورت وجود تکنولوژي هاي جديد و دستگاه هاي به روز براي استخراج اين سنگ معدني با ارزش بالا بيان داشت: استخراج اين سنگ ها به دليل حساسيت ارزشي و قيمت جهاني آن بسيار زياد است. کاربرد طلا با تحقيقات دانشمندان و آگاهي از بهره گيري آن در صنايع داروسازي، غذايي و … توانسته جايگاه ويژه اي را بين محصولات با ارزش دنيا باز کند.

وي تاکيد کرد: دنيا در حال تغيير و پيشرفت به جلو و اختراع و استفاده از تکنولوژي هاي پيشرفته براي رسيدن به اهداف است. استخراج اين سنگ با ارزش آنقدر بايد با دقت انجام شود که هيچ ذره اي از آن هدر نرود و يا مورد بي توجهي قرار نگيرد؛ بنابراين بايد با تجهيزات بسيار دقيق در اين حوزه وارد شد. اين خود نيز داراي هزينه هاي زيادي است که بر قيمت آن تاثيرگذار خواهد بود.

محمدولي افزود: استخراج طلا از معادن قطعاً با هزينه هاي زيادي همراه است تا در پروسه اي طولاني تبديل به مصنوعات مورد پسند و انتخاب مشتري قرار گيرد. از هر 10 تن خاک و يا سنگ طلا تنها 1 تا 2 گرم طلا استخراج مي شود؛ بطوريکه طي يک سال از تمامي معادن کشور تنها 800 تا 1 تن طلاي 24 عيار مي تون استخراج کرد.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص مراحل به دست آمدن طلا بيان کرد: بعد از اينکه کارگران با زحمت از معادن، خاک و يا سنگ طلا را با دقت و مراقبت استخراج کردند بايد مورد استحصال و سپس قال کاري قرار گيرد و در مرحله بعد تبديل به شمش شود. مرحله ذوب پس از آن قرار دارد و در نهايت در قالب مورد نظر ريخته شده و آرم و برند معدن و کارخانه بر آن حک مي شود. سازندگان مصنوعات پس از تهيه قالب هاي طلا درمراحل بعدي و تبديل طلاي 25 عيار به 18 عيار با اضافه کردن ميزان مشخص و اصولي استاندارد شده مس به طرح مورد نظر در نهايت به مصنوعات قابل عرضه در پشت ويترين براي خريد تبديل مي رسند.

وي در رابطه با نوسانات قيمت طلا در هفته هاي اخير گفت: نوسانات طلا در هفته هاي اخير شدت و حدت زيادي نداشته است. از آنجايي که انس جهاني طلا در حال کاهش بوده حتي در بازار شاهد کاهش کمي هم در عرصه سکه و طلا بوده ايم؛ البته نوسانات طلا بر رکود بازار توليدکنندگان تاثير زيادي خواهد داشت، اما نسبت به گذشته و چند سال اخير نسبتاً بهتر شده است.

ضرورت بهره مندي از تکنولوژي هاي جديد و دستگاه هاي به روز براي استخراج طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه