قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین به ته چاه رفت | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر امروز ۶ مهر ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین به ته چاه رفت | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر امروز 6 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز چهارشنبه، 6 مهرماه 1401 اعلام شد.

طلانیوز - قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته با افت بسیار شدیدی همراه شده است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 18 هزار دلار سقوط کرده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز چهارشنبه، 6 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین بیشتر از چند ساعت در کانال 20 هزار دلار دوام نیاورد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه ششم مهر درحالی 18 هزار و 700 دلار به‌ثبت رسید که دیروز رهبر بازار ارز دیجیتال بعد 10 روز جسارت پیدا کرد و پا به محدوده 20 هزار دلار گذاشت. با این حال صبح امروز قیمت بیت‌کوین نسبت به 24 ساعت قبل حدود شش کاهش پیدا کرد و همزمان ارزش کل بازار ارز دیجیتال با افت دو درصدی به 951 میلیارد دلار رسید. سایر ارز دیجیتال سرشناس همپای بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی روند نزولی داشتند. قیمت اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال مهم بازار با افت هفت درصدی به زیر مرز هزار و 300 دلار سقوط کرد. بازدهی کاردانو، دوج‌کوین، ترا و ترا کلاسیک هم در این مدت بین منفی پنج تا منفی 10 درصد به‌ثبت رسیده است.

قیمت بیت‌کوین؛ 18 هزار و 700 دلار
به گزارش طلانیوز، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین امروز چهارشنبه ششم مهر به 18 هزار و 700 دلار رسید؛ تقریبا هزار و 300 دلار کمتر از صبح دیروز. به‌این ترتیب ظرف 24 ساعت حدود شش درصد از قیمت بیت‌کوین آب رفت و طی این مدت کمترین قیمت لحظه‌ای آن 18 هزار و 500 دلار به‌ثبت رسیده است. درقیاس با هفته قبل یعنی چهارشنبه 30 شهریور، حدود 1.5 درصد از ارزش بیت‌کوین کاهش پیدا کرده، چون آن روز بیت‌کوین حوالی مرز 19 هزار دلار معامله می‌شد، اما نسبت به قله تاریخی بیت‌کوین، شاهد ریزش 72 درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم. حجم 357 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین نیز معادل سهم 38 درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار است.
قیمت اتریوم؛ هزار و 280 دلار
قیمت اتریوم امروز چهارشنبه ششم مهر هزار و 280 دلار به‌ثبت رسید. هر واحد اتریوم صبح دیروز هزار و 370 دلار معامله می‌شد و ظرف شبانه‌روز گذشته تقریبا هفت درصد از قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده است. در 24 ساعت قبلی قیمت اتریوم بین دو محدوده هزار و 270 دلار و هزار و 395 دلار نوسان داشته است. نسبت به هفته قبل قیمت اتریوم افت چهار درصدی را تجربه می‌کند، اما در قیاس با قله تاریخی اتریوم، شاهد افت قیمت 74 درصدی هستیم. آبان پارسال قیمت اتریوم تا محدوده چهار هزار و 850 دلار پیشروی کرده بود. همچنین حجم 157 میلیارد دلاری معاملات اتریوم، سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را حدود 16.5 درصد نشان می‌دهد.

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت کاردانو، دوج‌کوین، ترون، ترا کلاسیک و ترا در شبانه‌روز قبلی بین پنج تا 10 درصد ریزش داشته است. کاردانو که با نماد ADA و سهم 1.5 درصدی از کل بازار، هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، امروز چهارشنبه ششم مهر 0.429 دلار ارزش داشت و دیروز 0.456 دلار. به‌این ترتیب ارزش کاردانو در شبانه‌روز قبلی شش درصد ریزش داشته و این عدد برای دوج‌کوین تقریبا منفی پنج درصد برآورد می‌شود. قیمت دوج‌کوین در این مدت از 0.62 دلار به 0.059 دلارتنزل پیدا کرده است. ترون که امروز 0.058 دلار خرید و فروش می‌شد، نسبت به دیروز بازدهی منفی سه درصدی داشته است. ترا کلاسیک با نماد LUNC صبح امروز 0.000272 دلار معامله می‌شد که این رقم افت 10 درصدی ارزش این ارز دیجیتال درقیاس با دیروز را نشان می‌داد. ترا نیز که با نماد LUNA صبح امروز صدمین ارز دیجیتال مهم دنیا بود، بازدهی منفی هشت درصد را تجربه کرد. شیبا، اما این وسط بدون تغییر قیمت 0.000011 دلار خرید و فروش شد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین به ته چاه رفت | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر امروز 6 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه