قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 12 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز سه‌شنبه، 12 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته با صعود همراه شده است. قیمت بیت‌کوین امروز از کانال 19 هزار دلار عبور کرد. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز سه‌شنبه، 12 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین از نیمه کانال 19 هزار دلار عبور کرد اما هنوز تغییری در روند خسته‌کننده و تکراری رهبر بازار ارز دیجیتال دیده نمی‌شود. بیت‌کوین امروز سه‌شنبه 12 مهر درحالی 19 هزار و 650 دلار ارزش داشت که از 20 روز قبل شاهد رفت‌وبرگشت‌های محدود آن حوالی مرز 19 هزار دلار بودیم. علاوه بر ثبت بازدهی ناچیز بیت‌کوین در 24 ساعت قبلی، تقریبا همین رفتار را از اتریوم، کاردانو، دوج‌کوین و اغلب ارز دیجیتال سرشناس دیدیم. ارزش کل بازار ارز دیجیتال هم بدون تغییر محسوس نسبت به دیروز، حدود 980 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 650 دلار
به گزارش فرارو، قیمت بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه 12 مهر به 19 هزار و 650 دلار رسید درحالی که روز گذشته روی پله 19 هزار و 100 دلار ایستاد. قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته تقریبا 550 دلار افزایش پیدا کرد که معادل رشد سه درصدی ارزش این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در 24 ساعت قبلی کف قیمت بیت‌کوین 19 هزار و 92 دلار بوده و سقف آن 19 هزار و 680 دلار به‌ثبت رسیده است. علاوه بر نوسان محدود بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی، بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال هم ناچیز و معادل منفی دو درصد برآورد می‌شود. نسبت به قله تاریخی بیت‌کوین، اما شاهد ریزش 71 درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم. آبان پارسال بیت‌کوین تا محدوده 68 هزار دلار پیشروی کرد و حالا از آن نقطه حدود 49 هزار دلار پایین آمده است. حجم 375 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین نیز سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را کمی بیش از 38 درصد نشان می‌دهد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 330 دلار
نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را مثبت سه درصد نشان می‌دهد. قیمت اتریوم صبح امروز سه‌شنبه 12 مهر به هزار و 330 دلار به‌ثبت رسید و خرید این ارز دیجیتال دیروز هزار و 285 دلار تمام می‌شد. در 24 ساعت قبلی بیشترین قیمت اتریوم هزار و 331 دلار تثبیت شده و کف آن تا هزار و 285 دلار پایین آمده است. اگر به هفته قبل برگردیم، بازدهی اتریوم تقریبا منفی چهار درصد محاسبه می‌شود، چون سه‌شنبه قبلی هر واحد اتریوم هزار و 380 دلار خرید و فروش می‌شد. به‌این ترتیب ریزش قیمت اتریوم نسبت به قله تاریخی خود - محدوده چهار هزار و 800 دلار- معادل 72 درصد برآورد می‌شود. حجم 162 میلیارد دلاری معاملات این ارز دیجیتال نیز معادل سهم 16.5 درصدی آن از کل بازار است.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت کاردانو، دوج‌کوین، ترون و سایر ارز دیجیتال سرشناس همزمان با روند آرام بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی، افت‌وخیز محدودی داشتند. کاردانو که با سهم 1.5 درصدی، الان هشتمین ار دیجیتال مهم دنیاست، امروز سه‌شنبه 12 مهر 0.427 دلار خرید و فروش می‌شود تا بازدهی روزانه آن مثبت دو درصد محاسبه شود. قیمت دوج‌کوین به‌همین اندازه افزایش پیدا کرد تا دهمین ارز دیجیتال مهم دنیا صبح امروز 0.060 دلار معامله شود. قیمت ترون با رشد یک درصدی به 0.061 دلار ارقا پیدا کرد. شیبا بدون تغییر نسبت به دیروز روی پله 0.000011 دلار ایستاد. قیمت ترا کلاسیک (LUNC) با افت سه درصدی به 0.000310 دلار رسید و ترا که 2.51 دلار خرید و فروش شد، نسبت به دیروز رشد قیمت چهار درصدی را تجربه کرد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 12 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه