معاملات طلا و سکه

روند معاملات طلا و سکه در بازارهای داخلی و خارجی

روند معاملات طلا و سکه در بازارهای داخلی و خارجی
لینک کوتاه کپی شد

امروز صبح و با آغاز معاملات بازار آزاد اروپا، فلز گران‌بهای طلا، بدون تغییر در 1840 دلار در هر اونس معامله شد. در بازار معاملات داخلی نیز سکه به کانال ۱۴ میلیون بازگشت و طلا نیز با کاهش روبرو شد.

به گزارش اختصاصی علی آبشناس خبرنگار طلانیوز ، طلا امروز صبح در آستانه معاملات بازار آزاد اروپا بدون تغییر در 1840 دلار در هر اونس معامله شد. نقره با این حال حدود 0.87٪ کاهش یافته است و به 21.92 دلار در هر اونس قبل از اوپن اروپا معامله می شود. در بقیه مجموعه کالاها، مس (-0.63٪) و نقطه WTI (-0.20٪) هر دو در محدوده منفی و قرمز هستند.

این در حالی است که بازار طلا و سکه در صبح دومین روز معاملاتی هفته در بازار معاملات داخلی به تاثیر از کاهش قیمت دلار در بازار آزاد روند نزولی خود را ادامه داد و در حال حاضر کاهش قیمت انواع سکه را تجربه می کند؛ به طوری که قیمت سکه امامی با 50 هزار تومان کاهش روبرو بوده و مجددا به کانال 14 میلیون تومان بازگشته است.

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه 14 میلیون و 990 هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت 15 میلیون و 40 هزارتومان معامله می‌شد که کاهش قیمتی نزدیک به 50 هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و 550 هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته، تغییری قیمتی نداشته است.

صبح امروز و در ابتدای معاملات قیمت اونس جهانی با نرخ 1843 دلار و 91 سنت ثبت شد. هر گرم طلای 18 عیار به مبلغ یک میلیون و 425 هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز در محدوده پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود باقی ماند. زیرا سرمایه‌گذاران بر این باورند که برنامه‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی بزرگ نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا نگه می‌دارد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا و متعاقبا دلار را افزایش می‌دهد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت: حرکت بالاتر در بازدهی ایالات‌متحده در آستانه حراج اوراق قرضه این هفته ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاران طلا را به وحشت می‌اندازد و دلار به دلیل این بازدهی بالاتر افزایش می‌یابد. دلار با تقویت بازده 10 ساله به بالاترین حد خود در نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه مخلوط شدند. Nikkei 225 (0.10%) و Shanghai Composite (0.18%) بالاتر بسته شدند در حالی که ASX 1.53% سقوط کرد. معاملات آتی در اروپا نیز نشان می دهد که ادامه روند معاملات فروش احتمال منفی شدن بازار را به همراه دارد.

در بازارهای FX، بزرگترین حرکت دهنده USDوJPY بود که هر دوی آنها به صورت یک‌شبه 0.80 درصد افزایش یافت. GBP/USD 0.72% کاهش یافت و سودهای حاصل از جلسه قبل را از بین برد. در حوزه کریپتو، BTC/USD نزدیک به 6 درصد کاهش یافت و به 29478 دلار معامله شد.

فدرال رزرو در مسیر افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه‌های ژوئن و جولای است و گزارش مشاغل قوی هفته گذشته انتظارات بانک مرکزی ایالات‌متحده را برای ادامه انقباضات افزایش داد. بانک مرکزی اروپا در اواخر این هفته تشکیل جلسه می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاران شرط بندی خود را برای افزایش نرخ در سال جاری افزایش داده‌اند.

روند معاملات طلا و سکه در بازارهای داخلی و خارجی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه