ارز دیجیتال | قیمت طلا

۵ ارز دیجیتال مرتبط با قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

5 ارز دیجیتال مرتبط با قیمت طلا در سال 2022
لینک کوتاه کپی شد

محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده مرتبط با قیمت طلا در دو سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است. در میان بازار نزولی ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا یک پناهگاه امن بالقوه برتر از استیبل کوین ها ارائه می دهند.

به گزارش اختصاصی علی آبشناس، خبرنگار طلانیوز : طی دو سال گذشته، ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا به محبوبیت رسیده اند. از روز پنج‌شنبه، ارزهای دیجیتالی که توسط سپرده‌های طلا پشتیبانی می‌شوند، دارای ارزش بازار کمی بیش از یک میلیارد دلار هستند که در مقایسه با دو سال پیش تقریباً هیچ افزایشی نداشت. با این حال، با توجه به اینکه ارزش بازار کل طلای جهان در حال حاضر حدود 11.6 تریلیون دلار است، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا راه درازی در پیش دارند تا بتوانند به عنوان جریان اصلی در نظر گرفته شوند.

PAXG و XAUT بزرگترین ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه طلا از نظر ارزش بازار هستند، در حالی که PMGT، GLC و DGX دارای پتانسیل هستند.

اما با توجه به اینکه بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال تا کنون در سال 2022 یک بازار نزولی وحشیانه را تجربه کرده است، چشم‌انداز رشد مداوم در ارزش بازار توکن‌های دارای پشتوانه طلا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران کریپتو به‌طور سنتی دوست دارند ریسک خود را محافظت کنند، اما بدون اینکه پول را کاملاً از فضا خارج کنند، خرید استیبل کوین‌هایی مانند USDT تتر و USDC شرکت Circle Internet Financials است.

اما با توجه به داده های CPI آمریکا که جمعه گذشته منتشر شد، تورم در آمریکا به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده و قیمت ها تنها در ماه می 1.0 درصد افزایش یافته که ممکن است برخی از سرمایه گذاران به سمت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا جذب شوند. طلا اغلب به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می شود و در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال نیز بیت کوین را در این لنز می بینند، طلا به طور غیرقابل انکاری حساسیت کمتری به ریسک اشتها دارد.

در اینجا لیستی از پنج ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا در سال 2022 آمده است.

پکس گلد (PAXG)

Pax Gold یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و یک توکن دقیقاً معادل یک اونس تروی طلا است. PAXG در سپتامبر 2019 توسط Paxos Standard راه‌اندازی شد، با توکن‌هایی که توسط شمش‌های طلای Good Delivery لندن پشتیبانی می‌شوند و در خزانه‌هایی که توسط Brink's اداره می‌شوند، یک شرکت ذخیره‌سازی مورد تایید انجمن بازار شمش لندن (LBMA) نگهداری می‌شوند. PAXG در حال حاضر تنها ارز دیجیتال دارای پشتوانه طلا است که می‌تواند مستقیماً برای شمش‌های طلای معتبر LBMA بازخرید شود.

طبق داده‌های CoinMarketCap، عرضه فعلی توکن‌های PAXG کمتر از 335000 است، به این معنی که ارزش کل بازار PAXG حدود 615 میلیارد دلار است، طبق قیمت بازار نقدی طلا در روز پنجشنبه که نزدیک به 1830 دلار در هر اونس تروی بود. یکی از مزایای مالکیت PAXG نسبت به طلای فیزیکی این است که مالکان می توانند با استفاده از یکی از بسیاری از برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که در شبکه اتریوم اجرا می شود، بازدهی را در دارایی های خود ایجاد کنند. نقطه ضعف پکس گلد، اجرای در شبکه اتریوم است که برای انجام تراکنش‌ها، کاربران باید ETH را برای پرداخت هزینه گس فی (حکم سوخت ماشین اتریوم) را نگه دارند.

Tether Gold (XAUT)

با توجه به اینکه تتر در چند سال گذشته خود را به عنوان صادرکننده پیشرو استیبل کوین تثبیت کرده است، با ارزش بازار USDT با وثیقه آن در حال حاضر حدود 70 میلیارد دلار، منطقی است که تتر تصمیم گرفت در سال 2020 به فضای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا منتقل شود. مانند پکس گلد، یک توکن XAUT نشان دهنده یک اونس طلای فیزیکی در یک شمش تحویل خوب لندن است، اما برخلاف PAXG، طلایی که پشتوانه XAUT است در سوئیس ذخیره می شود.

یکی از ایرادات مالکیت XAUT این است که سرمایه گذاران ملزم به پرداخت کارمزد تراکنش 0.25 درصدی در هر پاپ هستند که باعث کاهش دوام آن به عنوان نوعی ارز می شود. طبق داده‌های CoinMarketCap که ارزش بازار ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را در حدود 450 میلیون دلار می‌دهد، از روز پنجشنبه، عرضه XAUT در گردش حدود 246500 دلار است.

سکه طلا (GLC)

سکه طلا (GLC) مانند Pax Gold، Gold Coin یک توکن ERC-20 است که در شبکه اتریوم اجرا می شود. برخلاف پکس گلد و سایر ارزهای رمزنگاری شده با پشتوانه طلا که در بالا ذکر شد، یک توکن GLC با یک اونس تروی طلا مطابقت ندارد. در واقع، یک GLC معادل یک هزارم اونس تروی طلا است. GLC در حال حاضر دارای ارزش بازار کوچکی در حدود 880000 دلار است که با abo مطابقت دارد، 43.7 میلیون توکن عرضه کرده است.

بزرگترین صرافی رمزنگاری که در آن می توان سکه را خریداری کرد، Crypto.com است. همانند PAXG، یکی از معایب GLC که در شبکه اتریوم اجرا می‌شود این است که کاربران برای پرداخت هزینه گس فی (حکم سوخت ماشین اتریوم) باید ETH را نگه دارند.

5 ارز دیجیتال مرتبط با قیمت طلا در سال 2022

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه