پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 14 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه، 14 مهر 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت طلا و سکه، در روزهای در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و 389 هزار تومانی برد. بازار طلا و سکه در آینده چه روندی را طی می‌کند؟

اما بازار در آینده چه روندی را طی می‌کند؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار دلار در یک بلاتکلیفی قرار دارد. به دلیل افزایش تقاضا در بازار در روزهای اخیر، دولت سعی کرد که فنر دلار را فشرده‌تر کند. اما همچنان با جهش قیمتی مواجه شدیم. پیش‌بینی می‌شود که دولت دوباره اقدام به ارزپاشی کند تا نرخ ارز را دوباره کاهش دهد.

او افزود: اما به دلیل اینکه نرخ ارز در مدت کوتاهی افزایش داشته، به نظر نمی‌رسد که در روزهای آینده قیمت طلا و سکه هم افزایش چشم‌گیری داشته باشد. مگر اینکه نوسان در بازار طلا و سکه جزئی باشد. اما اگر این جهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، طلا و سکه هم با جهش قیمت همراه خواهد شد.

فلاحیان ادامه داد: از طرف دیگر، اگر تمام اخبار مثبتی که از برجام تاکنون منتشر شده نقص شود، امکان ورود سکه و طلا به کانال‌های جدید وجود دارد.
این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه توضیح داد: بازار در شرایط نااطمینانی قرار دارد. پیشنهاد نمی‌شود که در این شرایط مردم اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.

طلا بخریم؟
اما نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته، یک روند افزایشی را طی کرد. البته اونس جهانی نیز طی یک هفته حدود 8 تا 9 دلار افزایش را تجربه کرد. افزایش اونس جهانی طلا و همچنین، نوسانات دلار بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد روند افزایشی در این بازار بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم بازار طلا و سکه از نوسانات قیمت دلار پیروی کند.

او توضیح داد: به نظر نمی‌رسد که روزهای آینده نوسان چندانی را تجربه کند. قیمت‌ها با ثبات نسبی پیدا کرده اند و اگر هم کاهش قیمتی در این بازار رخ دهد، بسیار جزئی خواهد بود. اکنون نیز مردم می‌تواند اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.

از بازار چه خبر؟
قیمت طلا امروز به یک میلیون و 389 هزار و 400 تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و 200 هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه امامی هم که روزهای گذشته وارد کانال 15 میلیون تومان شده بود، امروز به 15 میلیون و 195 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه 8 میلیون و 350 هزار تومان است و قیمت ربع سکه 5 میلیون و 393 هزار شده است.

جزئیات ضوابط فروش طلا و سکه
دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ضوابط فروشندگان سکه، بیان داشت: ضوابط فروش سکه دارای 3 بند و 2 تبصره است که براساس ضوابط فروشندگان باید نسبت به ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت اقدام کنند، فروش هم به مصرف‌کننده نهایی صرفا با ثبت اطلاعات توسط فروشنده تجاری مجاز است.

وی بیان داشت: در ماده بعدی ضوابط فروش آمده است که فروش کالاهای مشمول به اجزای زنجیره هم (همکاران) که مشخصاتشان در سامانه جامع تجارت مورد تایید قرار نگرفته میسر نیست. یعنی فروشنده سکه یا بانک مرکزی به عنوان فروشنده سکه باید حتما اطلاعات را در سامانه جامع تجارت ثبت کند و خریدار سکه حتما باید اطلاعاتش در سامانه جامع تجارت ثبت شده باشد البته این ماده شامل مصرف‌کننده نهایی (مردم) نمی‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در ماده بعدی ضوابط فروش سکه نیز فروش فردایی هم در این سند کلا تخلف است. البته براساس ماده مذکور فروش آتی در بورس کالای ایران مشمول این ممنوعیت نیست.
دهقانی‌نیا با بیان اینکه ضوابط خرید در سه ماده و 3 تبصره اعلام شده است، گفت: خریدار کالاهای مشمول گروه اول (سکه‌ها) به استثنای مصرف کننده نهایی ملزم به تایید خرید در سامانه جامع تجارت هستند و تا زمانی که خریدار، فروش ثبت شده به خود را در سامانه تایید نکند فروش ثبت شده توسط فروشنده بلااثر خواهد بود و لذا باید فروش ثبت شده توسط فروشنده در سیستم تایید شود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ما این است که موجودی فعال اقتصادی این حوزه با موجودی که سیستم نشان می‌دهد به لحظه و همزمان باشد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 14 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه