قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 15 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز جمعه، 15 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته با صعود همراه شده است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 19 هزار دلار سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز جمعه، 15 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

در ساعات نخست معاملات روز جمعه، بازار رمزارزها شاهد افت بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر 954.99 میلیارد دلار است که 1.29 درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول 24 ساعت گذشته 14.62 درصد کاهش یافته و به 52.48 میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، 2.03 میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول 24 ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با افت بیش از 1 درصد به قیمت 19 هزار و 928 دلار و اتریوم با کاهش حدود 1 درصد به قیمت هزار و 355 دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو ، ریپل و کاردانو نیز شاهد افت قیمت بودند.

زمان خرید بیت کوین فرارسیده است؟

رابرت کیوساکی، تاجر و نویسنده کتاب پر فروش پدر پولدار پدر بی‌پول، زمان حاضر را با توجه به تقویت دلار و افزایش مداوم نرخ بهره، فرصتی برای خرید بیت کوین (BTC)، نقره و طلا ارزیابی کرده است.

نظر فعلی رابرت کیوساکی

تجارت نیوز نوشت : رابرت کیوساکی در یک پست توییتری نوشت: «فرصت خرید؛ اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد دلار آمریکا قوی ‌تر می‌شود و باعث کاهش قیمت طلا، نقره و بیت کوین می شود؛ پس این سه کالا را بیشتر بخرید. وقتی فدرال رزرو مانند انگلیس نرخ بهره را در جهت کاهش تغییر دهد، شما لبخند خواهید زد در حالی که دیگران گریه می‌کنند.»

رابرت کیوساکی ادامه داد: «آیا دلار آمریکا از پوند استرلینگ انگلیس پیروی خواهد کرد؟ من معتقدم که همین خواهد شد. کیوساکی گفت: من معتقدم دلار آمریکا تا ژانویه 2023 پس از چرخش فدرال رزرو سقوط خواهد کرد»


نظرات قبلی رابرت کیوساکی

از اوایل ماه می سال 2020، کیوساکی طرفدار کلاس‌های دارایی بوده است که فدرال رزرو نمی‌تواند مستقیماً آن‌ها را دستکاری کند، و یک بار به سرمایه‌گذاران گفته بود که بیت کوین نگه دارید و خود را نجات دهید.

جالب اینجاست که رابرت کیوساکی در مصاحبه اخیر خود گفته بود، علیرغم اینکه معتقد نیست بیت کوین ارزشی دارد، به آن علاقه دارد. به نظر می‌رسد این نویسنده در جدیدترین توییت خود دوباره از بیت‌کوین حمایت کرده است.

رابرت کیوساکی در نامه‌ای که در ماه سپتامبر به مشترکان پستی خود ارسال کرده است، بر نیاز به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال برای کسب بازدهی بزرگ در بلندمدت تاکید کرد: «این کافی نیست که بخواهید وارد دنیای کریپتو شوید […] اکنون زمانی است که باید وارد کریپتو شوید، قبل از بزرگترین سقوط اقتصادی در تاریخ.»

بر اساس گزارش Trading Economics، دلار آمریکا در سال گذشته به تدریج نسبت به سایر ارزهای اصلی جهانی تقویت شده است، به طوری که GBP/USD، یورو/USD، و ین/USD ژاپن به ترتیب 18٫24، 15٫54 درصد و 23٫33 درصد کاهش یافته است.

در همان زمان، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به همراه تقویت دلار آمریکا با کاهش 55 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 12 ماه گذشته همزمان شده است.
ماه گذشته، CK Zheng یکی از بنیانگذاران صندوق تامینی گفت که انتظار دارد اکتبر ماه بسیار بی‌ثباتی برای BTC باشد، گفت: «اکتبر یک دوره زمانی بسیار پرنوسان است، به ویژه زمانی که با تورم بالا همراه شود، با بحث های زیادی از نظر فدرال رزرو و تغییر سیاست، نگرانی این است که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در واقع وارد یک رکود شدید شود.»

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 15 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه