قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 19 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز سه‌شنبه، 19 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز در کف کانال 19 هزار دلار متوقف شده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز سه‌شنبه، 19 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین به کف کانال 19 هزار دلار عقب‌نشینی کرد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز 19 هزار و 50 دلار به‌ثبت رسید درحالی که رهبر بازار ارز دیجیتال دیروز در نیمه محدوده 19 هزار دلار معامله می‌شد. همزمان با عقب‌نشینی دو درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته، بازدهی روزانه اغلب ارز دیجیتال سرشناس منفی بوده است. اتریوم که از نظر تسلط به بازار دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست، 3.5 درصد از ارزش خود را از دست داد و این رقم برای کاردانو، دوج‌کوین، ترون، شیبا و ترا کلاسیک بین منفی سه تا منفی هفت درصد برآورد می‌شود. از طرفی در 24 ساعت اخیر تقریبا 30 میلیارد دلار از بازار ارز دیجیتال خارج شد تا ارزش کل بازار به حدود 950 میلیارد دلاری تقلیل پیدا کند.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 50 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه 19 مهر 19 هزار و 50 دلار به‌ثبت رسید. بیت‌کوین صبح دیروز 19 هزار و 430 دلار ارزش داشت و در این مدت 380 دلار از ارزش خود را از دست داده است. این رقم معادل افت دو درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته است. البته کمترین قیمت بیت‌کوین در این مدت رقم 19 هزار و پنج دلار بوده و سقف آن 19 هزار و 435 دلار به‌ثبت رسیده است. افت دو درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی، بازدهی هفتگی آن را به منفی سه درصد تقلیل داد. سه‌شنبه هفته قبل بیت‌کوین 19 هزار و 610 دلار خرید و فروش می‌شد. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین درقیاس با قله تاریخی خود که محدوده 68 هزار دلار است، حدود 72 درصد محاسبه می‌شود. همچنین حجم 365 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را کمی بیش از 38 درصد نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم؛ هزار و 280 دلار
قیمت اتریوم امروز سه‌شنبه 19 مهر با کاهش 3.5 درصدی به زیر مرز هزار و 300 دلار سقوط کرد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز درحالی هزار و 280 دلار به‌ثبت رسید که صبح دیروز خرید آن هزار و 320 دلار تمام می‌شد. در شبانه‌روز قبلی اتریوم یکبار تا محدوده هزار و 275 دلار پایین آمد و بالاترین سطح این ارز دیجیتال هزار و 320 دلار تثبیت شد. افت قیمت اتریوم نسبت به هفته قبل یعنی سه‌شنبه 12 مهر بیشتر است و معادل چهار درصد برآورد می‌شود. چون آن روز خرید اتریوم هزار و 330 دلار هزینه داشت. حالا ارزش اتریوم درمقایسه با قله تاریخی خود یعنی رقم چهار هزار و 851 دلار، نزدیک 74 درصد آب رفته است. از طرفی حجم 156 میلیارد دلاری معاملات اتریوم، معادل سهم 16 درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار برآورد می‌شود. از این حیث اتریوم را بعد از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیا می‌دانیم.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت شیبا در شبانه‌روز گذشته هفت درصد کاهش پیدا کرد و بازدهی کاردانو، دوج‌کوین، ترون و ترا کلاسیک در این مدت بین منفی سه تا منفی شش درصد به‌ثبت رسیده است. شیبا صبح امروز سه‌شنبه 19 مهر 0.000010 دلار ارزش داشت که معادل کاهش هفت درصدی ارزش این ارز دیجیتال نسبت به دیروز است. ارزش کاردانو که با نماد ADA و سهم 1.4 درصدی، هشتمین ارز دیجیتال مهم است، در این مدت شش درصد ریخت و به 0.395 دلار تنزل پیدا کرد. قیمت ترا کلاسیک به همین اندازه کاهش پیدا کرد و به 0.000278 دلار رسید. دوج‌کوین صبح امروز 0.059 دلار ارزش داشت تا بازدهی این یکی منفی پنج درصد محاسبه شود. قیمت ترون نیز با کاهش سه درصدی به 0.061 دلار رسید.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 19 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه