قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۲۱ مهر ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 21 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز پنجشنبه، 21 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز در کف کانال 19 هزار دلار متوقف شده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز پنجشنبه، 21 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین برای سومین روز متوالی در کف کانال 19 هزار دلار معامله شد. قمیت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز پنجشنبه 21 مهر 19 هزار و 100 دلار، صبح چهارشنبه 19 هزار و 130 دلار و صبح سه‌شنبه 19 هزار و 50 دلار به‌ثبت رسید. همزمان با ثبت بازدهی منفی یک‌دهم درصدی بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی ارزش اتریوم نیم‌درصد کاهش پیدا کرد و به هزار و 285 دلار رسید. شیبا و ترون از جمله ارز دیجیتال سرشناسی بودند که در این مدت افت‌وخیز محدودی را تجربه کردند اما این وسط شرایط برای ترا و ترا کلاسیک خوب پیش نرفت. قیمت ترا ظرف یک روز 13 ریخت و بازدهی ترا کلاسیک تقریبا منفی هفت درصد به‌ثبت رسید.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 130 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز پنجشنبه 21 مهر 19 هزار و 100 دلار به‌ثبت رسید. بیت‌کوین دیروز 19 هزار و 130 دلار ارزش داشت و کاهش 30 دلاری قیمت بیت‌کوین بازدهی روزانه رهبر بازار را به منفی یک‌دهم درصد رساند. افت‌وخیز محدود بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته بین دو رقم 19 هزار و 45 دلار و 19 هزار و 195 دلار خلاصه می‌شود. درمقایسه با هفته قبل شاهد افت پنج درصدی قیمت بیت‌کوین هستیم. چون پنجشنبه 14 مهر بیت‌کوین روی پله‌های ابتدایی کانال 20 هزار دلار معامله می‌شد. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین نسبت به قله تاریخی خود که محدوده 68 هزار دلار است، چیزی معادل 72 درصد محاسبه می‌شود. همچنین حجم 365 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین از سلطه 38 درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال حکایت دارد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 285 دلار
قیمت اتریوم امروز پنجشنبه 21 مهر به هزار و 285 دلار رسید. این رقم افت 10 دلاری قیمت اتریوم در شبانه‌روز گذشته را نشان می‌دهد و بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را به منفی نیم‌درصد می‌رساند. دیروز هر واحد اتریوم هزار و 295 دلار ارزش داشت و در این مدت، دومین ارز دیجیتال مهم دنیا بین دو رقم هزار و 284 دلار تا هزار و 302 دلار افت‌وخیز داشته است. درقیاس با هفته قبل، افت قیمت اتریوم بیشتر و نزدیک به شش درصد برآورد می‌شود. 14 مهر یعنی پنجشنبه قبلی، اتریوم هزار و 370 دلار خرید و فروش می‌شد. به‌این ترتیب ریزش قیمت اتریوم درقیاس با قله تاریخی خود - چهار هزار و 851 دلار- نزدیک 74 درصد محاسبه می‌شود. از طرفی حجم 158 میلیارد دلای معاملات اتریوم سهم آن از کل بازار را 16.5 درصد نشان می‌دهد.

قیمت ترا؛ 2.68 دلار
قیمت لونا یا همان ترا در شبانه‌روز گذشته 13 ریخته و بازدهی روزانه ترا کلاسیک منفی هفت درصد به‌ثبت رسیده است. ترا با نماد LUNA دیروز تا مرز سه دلار پیش رفت و دوباره به جمع 100 ارز دیجیتال برتر دنیا اضافه شد، اما صبح امروز 2.68 دلار ارزش داشت. به‌این ترتیب قیمت لونا ظرف 24 ساعت 13 کاهش پیدا کرد. نسبت به هفته قبل، اما هنوز بازدهی لونا مثبت است، چون پنجشنبه هفته قبل هر واحد لونا 2.53 دلار خرید و فروش می‌شد. ترا کلاسیک نیز که امروز 0.278 دلار ارزش داشت، نسبت به دیروز افت قیمت هفت درصدی را تجربه می‌کرد. بازدهی هفتگی ترا کلاسیک هم تقریبا منفی هفت درصد محاسبه می‌شود.

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت کاردانو در 24 ساعت قبلی پنج درصد کاهش پیدا کرده، این رقم برای دوج‌کوین سه درصد بوده و شاهد بازدهی صفر درصدی ترون و شیبا در این مدت بودیم. کاردانو با نماد ADA و سهم 1.3 درصدی، الان هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست و صبح امروز پنجشنبه 21 مهر 0.372 دلار معامله شد درحالی که دیروز 0.393 دلار ارزش داشت. قیمت دوج‌کوین نیز در این مدت از 0.060 دلار به 0.058 دلار تقلیل پیدا کرد تا بازدهی آن منفی سه درصد محاسبه شود. اما قیمت صبح امروز ترون و شیبا تفاوتی با دیروز نداشت. ترون 0.061 دلار و شیبا 0.000010 دلار معامله شدند.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین زمین خورد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 21 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه