قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۱

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 25 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز دوشنبه، 25 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 19 هزار دلار برگشته است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز دوشنبه، 25 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین همچنان روی پله‌های ابتدایی کانال 19 هزار دلار نوسان دارد. رهبر بازار ارز دیجیتال که از یک ماه پیش، نزدیک مرز 19 هزار دلار آرام گرفت، در 24 ساعت قبلی رشد قیمت 100 دلاری را تجربه کرده و این عدد بازدهی روزانه بیت‌کوین را مثبت نیم‌درصد نشان می‌دهد. ترا کلاسیک و اتریوم در این مدت رشد قیمت یک درصدی داشتند که بهترین بازدهی روزانه بین انواع ارز دیجیتال سرشناس محسوب می‌شود. ارزش کل بازار هم در شبانه‌روز قبلی حدود 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و به حدود 960 میلیارد دلار رسید.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 245 دلار
به گزارش فرارو، قیمت بیت‌کوین امروز دوشنبه 25 مهر به 19 هزار و 245 دلار رسید. بیت‌کوین صبح دیروز 19 هزار و 145 دلار معامله می‌شد و حالا 100 دلار از ارزش خود را از دست داده است. در شبانه‌روز اخیر بیت‌کوین بین دو محدوده 19 هزار و 120 دلار تا 19 هزار و 390 دلار رفتو‌برگشت داشته و بازدهی هفتگی آن هم محدود بوده است. چون باتوجه به نرخ 19 هزار و 400 دلار در روز دوشنبه 18 مهر، بازدهی هفتگی بیت‌کوین کمتر از منفی یک درصد محسوب می‌شود. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین درقیاس با قله تاریخی خود که محدوده 68 هزار دلار است، چیزی نزدیک 72 درصد برآورد می‌شود. حجم 368 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین نیز تسلط این ارز دیجیتال به کل بازار را تقریبا 38 درصد نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم؛ هزار و 305 دلار
قیمت اتریوم امروز دوشنبه 25 مهر درحالی هزار و 305 دلار به‌ثبت رسید که دیروز این ارز دیجیتال را هزار و 285 دلار معامله می‌کردند. افزایش 20 دلاری قیمت اتریوم در شبانه‌روز گذشته معادل رشد یک درصدی ارزش آن محاسبه می‌شود. در این مدت کف و سقف قیمت اتریوم به‌ترتیب هزار و 280 دلار و هزار و 310 دلار تثبیت شده است. اگر به هفته قبل برگردیم بازدهی هفت روزه اتریوم به منفی یک درصد تقلیل پیدا می‌کند. چون دوشنبه 18 مهر خرید اتریوم هزار و 320 دلار تمام می‌شد. حالا باید ریزش قیمت اتریوم از قله تاریخی خود را معادل 73 درصد بدانیم. در آبان پارسال قیمت اتریوم تا چهار هزار و 851 دلار بالا رفته بود. حجم 159 میلیارد دلاری معاملات اتریوم نیز معادل سهم 16.5 درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار است.

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت کاردانو در شبانه‌روز گذشته نیم‌درصد افزایش پیدا کرده و ترا کلاسیک با ثبت بازدهی مثبت یک درصد بین سایر ارز دیجیتال سرشناس بهترین وضعیت را داشته است. کاردانو که الان از حیث تسلط به بازار، هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، امروز دوشنبه 25 مهر 0.368 دلار ارزش داشت و دیروز 0.366 دلار. ترون مثل کاردانو بازدهی روزانه نیم‌درصدی را تجربه کرد و صبح امروز ارزش آن به 0.062 دلار رسید. تغییر قیمت دوج‌کوین و شیبا در همین مدت تقریبا صفر درصد محاسبه می‌شود. ترون صبح امروز 0.059 دلار خرید و فروش شد و قیمت شیبا مثل صبح دیروز 0.000010 دلار تثبیت شد. ترا کلاسیک که هنوز بین تریدر‌های ایرانی طرفداران زیادی دارد، صبح امروز 0.000268 دلار ارزش داشت که این رقم افزایش قیمت یک درصدی آن را نسبت به دیروز نشان می‌دهد. ترا یا همان لونا نیز 2.64 معامله شد تا این یکی کاهش قیمت یک درصدی داشته باشد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 25 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه