قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۱

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 26 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز سه‌شنبه، 26 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به نیمه کانال 19 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز سه‌شنبه، 26 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین بعد چهار روز از نیمه کانال 19 هزار دلار عبور کرد، اما هنوز تغییر بزرگی در رفتار رهبر بازار ارز دیجیتال نسبت به هفته‌های قبل مشاهده نمی‌شود. قیمت بیت‌کوین ظرف یک ماه گذشته نهایتا تا 20 هزار و 400 دلار بالا رفته و تحلیلگران، شرط صعودی شدن دوباره قیمت‌ها در این بازار را عبور بیت‌کوین از مرز 20 هزار و 500 دلار می‌دانند. همزمان با رشد 1.5 درصدی قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت قبلی، ارزش اتریوم با افزایش دو درصدی به هزار و 330 دلار رسید. سایر ارز دیجیتال سرشناس شبانه‌روز آرامی را پشت سر گذاشتند و ارزش کل بازار به نزدیک 980 میلیارد دلار رسید.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 550 دلار
قیمت بیت‌کوین امروز سه‌شنبه 26 مهر به 19 هزار و 550 دلار رسید. هر واحد بیت‌کوین صبح دوشنبه 19 هزار و 245 دلار ارزش داشت و افزایش 305 دلاری آن در 24 ساعت گذشته معادل رشد 1.5 درصدی است. در این مدت کمترین قیمت بیت‌کوین 19 هزار و 240 دلار به‌ثبت رسیده و این ارز دیجیتال نهایتا 19 هزار و 620 دلار ارزش داشته است. بازدهی بیت‌کوین نسبت به هفته قبل که حوالی مرز 19 هزار دلار معامله می‌شد، کمی بیشتر و نزدیک مثبت سه درصد برآورد می‌شود. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین درمقایسه با بالاترین سطح تاریخی خود معادل 72 درصد تخمین زده می‌شود. از طرفی حجم 375 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین، تسلط آن را به کل بازار تقریبا 38 درصد محاسبه می‌شود.
قیمت اتریوم؛ هزار و 330 دلار
قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز سه‌شنبه 26 مهر هزار و 330 دلار تثبیت شد. این رقم افزایش 25 دلاری قیمت اتریوم در 24 ساعت قبلی را نشان می‌دهد و می‌توانیم بازدهی روزانه اتریوم را نزدیک دو درصد درنظر بگیریم. کمترین قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی هزار و 305 دلار بوده و سقف ارزش این ارز دیجیتال هزار و 340 دلار به‌ثبت رسیده است. نسبت به هفته قبل یعنی سه‌شنبه 19 مهر که اتریوم هزار و 275 دلار خرید و فروش می‌شد، بازدهی این ارز دیجیتال نزدیک مثبت پنج درصد تلقی می‌شود. به‌این ترتیب با احتساب رقم چهار هزار و 851 دلار در آبان 1400 به‌عنوان سقف تاریخی اتریوم، شاهد ریزش 72 درصدی این ارز دیجیتال هستیم. همچنین حجم 163 میلیارد دلاری معاملات اتریوم به‌معنی سهم 16.5 درصدی آن از کل بازار ارز دیجیتال است.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت دوج‌کوین درشبانه‌روز گذشته یک درصد رشد داشت و امروز سه‌شنبه 26 مهر به 0.059 دلار رسید. کاردانو که با سهم 1.2 درصدی، الان هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، در همین مدت رشد قیمت نیم‌درصدی داشت و صبح امروز 0.369 دلار معامله شد. ترون و شیبا بازدهی صفر درصدی را به‌ثبت رساندند. هر واحد ترون صبح امروز 0.062 دلار و شیبا 0.000010 دلار خرید و فروش شدند. اوضاع برای ترا کلاسیک و ترا بدتر بوده و این دوتا بازدهی منفی داشتند. ترا کلاسیک که الان از نظر تسلط به بازار، بین تمام توکن‌ها جایگاه سی‌وسوم را به‌خود اختصاص داده، امروز 0.000267 دلار ارزش داشت و این رقم افت یک درصدی ارزش آن را نشان می‌دهد. قیمت ترا نیز با افت دو درصدی به 2.62 دلار تقلیل پیدا کرد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

افزایش قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 26 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه