پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه، 27 مهر 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

دیروز قیمت طلا با نگاه به بازار دلار روند کاهشی داشت و این روند بازار، قیمت سکه را نیز از محدوده 15 میلیون تومان خارج کرد و پس از شش روز دوباره سکه به محدوده 14 میلیون تومانی بازگشت.

دیروز سه‌شنبه 26 مهر 1401 قیمت طلا پس از گذشت 6 روز که در محدوده 15 میلیون تومانی در نوسان بود، دوباره به کانال 14 میلیون تومانی بازگشت. پنجشنبه 21 مهر بود که قیمت طلا متاثر از چراغ سبز قیمت دلار که وارد محدوده 32 هزار و 800 تومانی شد، محدوده مقاومتی 14 میلیون تومانی را شکست و به قیمت 15 میلیون و 42 تومان در بازار معاملات تهران رسید. در روزهای گذشته نیز در همین محدوده نوسان داشت.

سرپیچی قیمت طلا از انس جهانی
اما دیروز قیمت دلار مانند روز گذشته کاهش داشت و این روند نزولی بر بازار طلا و سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت این فلز گران‌بها بدون توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا روند کاهش را در پیش‌ گرفت. فعالان بازار در روزهای گذشته به قدرت نقدشوندگی دلار اشاره کردند و معتقد بودند اگر مردم احساس خطر درباره سرمایه‌هایشان داشته باشند بازار طلای آبشده و سکه داغ می‌شود و تقاضا افزایش می‌یابد.
آنچه از برآیند قیمت طلا می‌توان فهمید تاثیر کنترل بازار ارز است که روی قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد و تقاضایی نیز افزایش نداشته و گویا نقدینگی به سمت بازار طلا و سکه سرازیر نمی‌شود که قیمت کاهشی است و بازار با نوسانی اندک به کار خود ادامه می‌دهد.

دیروز سه‌شنبه 26 مهر 1401 قیمت طلا و سکه با وجود روند افزایشی انس جهانی طلا اما متاثر از کاهش قیمت دلار روند نزولی داشت و این روند کاهشی بر افزایش حباب قیمت انواع سکه انجامید. قیمت سکه طرح جدید امروز نیز همانند روز گذشته روند نزولی داشت و با 84 هزار تومان کاهش با قیمت 14 میلیون و 944 تومان در بازار معامله شد. قیمت نیم سکه با 42 هزار تومان کاهش به 8 میلیون و 200 تومان رسید و ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب با 30 و 25 هزار تومان کاهش قیمت 5 میلیون و 200 و 3 میلیون و 30 هزار تومان در بازار معامله شدند. در حال حاضر قیمت هر انس طلا با 6 دلار افزایش قیمت به هزار و 655 دلار رسیده و روند انس جهانی طلا مانند روز گذشته صعودی بوده است. این در حالی است که قیمت هر مثقال طلا با 15 هزار تومان کاهش با نرخ 5 میلیون 826 هزار تومان در بازار معاملات تهران به فروش می‌رسد و نیز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با حدود 5 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 344 تومان رسید.
با کم شدن قیمت طلا و سکه در بازار معاملات تهران حباب طلا نیز بزرگ‌تر شد. حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بیش از 2 میلیون تومان رسید، حباب نیم سکه از یک میلیون و 800 هزار تومان گذشت. حباب ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب 2 میلیون تومان و یک میلیون و 458 هزار تومان رسید.

باید دید روند قیمت طلا در روزهای آینده چگونه است؟

امید موسوی، کارشناس بازار سرمایه درباره نوسان قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره معرفی می‌شود. هنگامی که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا می‌رود و افرادی که قبل از این طلا خریده‌اند، می‌توانند طلای خود را بفروشند و با سرمایه‌گذاری در بانک سود بیشتری بگیرند.

او با اشاره به تورم موجود در کشور و تمایل مردم برای نگهداری دارایی افزود: کف قیمتی طلای جهانی 1550 دلار است. در حدود 10 درصد کمتر از قیمت فعلی. پس اگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یابد، طلا می‌تواند 10 درصد نیز ریزش داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه