قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 27 مهر 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز چهارشنبه، 27 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به مرز کانال 19 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز چهارشنبه، 27 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین در ادامه روند کسل‌کننده هفته‌های اخیر، شبانه‌روز قبلی را با ثبت بازدهی منفی دو درصد به‌ثبت رساند و صبح امروز چهارشنبه 27 مهر روی پله 19 هزار و 300 دلار ایستاد. بیش از یک ماه از نوسان محدود بیت‌کوین حوالی مرز 19 هزار دلار می‌گذرد و سایر ارز دیجیتال سرشناس، به تبع رهبر بازار روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارند. در شبانه‌روز قبلی دوج‌کوین، ترون و شیبا بازدهی صفر درصدی را به‌ثبت رساندند و اتریوم که دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست، دو درصد از ارزش خود را از دست داده است. قیمت ترا کلاسیک، اما که هنوز برای تریدر‌های ایرانی اهمیت دارد، در این مدت نزدیک 10 درصد آب رفت.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 300 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه 27 مهر به 19 هزار و 300 دلار رسید. دیروز قیمت بیت‌کوین 19 هزار و 550 دلار بود و در 24 ساعت قبلی 250 دلار از ارزش رهبر بازار کاهش پیدا کرده است. در این مدت کمترین قیمت بیت‌کوین 19 هزار و 170 دلار به‌ثبت رسیده و رقم 19 هزار و 650 دلار بالاترین نرخ لحظه‌ای آن بدانیم. درمقایسه با هفته قبل، بازدهی بیت‌کوین رقم ناچیز مثبت یک درصد را نشان می‌دهد، چون چهارشنبه 19 مهر بیت‌کوین 19 هزار و 100 دلار ارزش داشت. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین از اوج قیمت تاریخی خود - 68 هزار دلار- به 72 درصد رسیده و حجم 370 میلیارد دلاری معاملات آن، معادل تسلط 38 درصدی به کل بازار است.
قیمت اتریوم؛ هزار و 305 دلار
قیمت اتریوم امروز چهارشنبه 27 مهر به هزار و 305 دلار رسید و نسبت به دیروز دو درصد کاهش پیدا کرد. دیروز خرید اتریوم هزار و 330 دلار آب می‌خورد و در شبانه‌روز قبلی شاهد نوسان این ارز دیجیتال بین دو محدوده هزار و 290 دلار و هزار و 340 دلار بودیم. نسبت به هفته قبل که اتریوم هزار و 290 دلار ارزش داشت، شاهد ثبت بازدهی هفتگی مثبت 1.5 درصد هستیم. درقیاس با آبان 1400، اما که اتریوم تا قله تاریخی چهار هزار و 851 دلار پیش رفت، حالا ارزش این ارز دیجیتال 73 درصد ریخته است. حجم 159 میلیارد دلاری معاملات اتریوم نیز به‌معنی سهم 16.5 درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار است.

دوج‌کوین، ترون و شیبا؛ بازدهی صفر درصدی
قیمت کاردانو در 24 ساعت قبلی افت ناچیز دو درصدی داشته و بازدهی دوج‌کوین، ترون و شیبا در همین مدت تقریبا صفر درصد محاسبه می‌شود. قیمت کاردانو امروز چهارشنبه 27 مهر به 0.359 دلار رسید و درقیاس با دیروز که 0.369 دلار ارزش داشت، بازدهی منفی دو درصدی را به‌ثبت رساند. دوج‌کوین صبح امروز بدون تغییر درقیاس با روز گذشته 0.062 دلار معامله شد. این رقم برای شیبا در شبانه‌روز گذشته 0.000010 دلار بوده است. ارزش ترون نیز در 24 ساعت قبلی روی رقم 0.062 دلار باقی ماند.

قیمت ترا کلاسیک؛ ریزش 10 درصدی
قیمت ترا کلاسیک در شبانه‌روز قبلی 10 درصد ریزش داشته و افت ارزش ترا یا همان لونا معادل پنج درصد به‌ثبت رسیده است. ترا کلاسیک که با نماد LUNC الان از نظر تسلط به بازار سی‌وچهارمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، امروز چهارشنبه 27 مهر 0.000246 دلار ارزش داشت درحالی که صبح دیروز این رقم 0.000268 دلار بود. ترا که بین تریدر‌های ایرانی بیشتر به‌اسم لونا شناخته می‌شود صبح امروز 2.51 دلار معامله شد، اما دیروز خرید آن 2.64 دلار هزینه داشت. به‌این ترتیب ترا کلاسیک و ترا که از جمله ارز دیجیتال محبوب بین معامله‌گران ایرانی هستند، در روز آرام بازار، ریزش قیمت قابل توجهی داشتند.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 27 مهر 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه