پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 28 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه، 28 مهر 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت طلا روز چهارشنبه متاثر از قیمت دلار روند کاهشی داشت. هر چند این نوسان اندک بود اما قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را از کانال 15 میلیون تومانی خارج و مجددا به محدوده 14 میلیون تومان بازگرداند. با نگاهی به قیمت انس جهانی طلا در روزهای گذشته و عدم تاثیرپذیری قیمت طلا از آن،‌ اما دیروز قیمت انس جهانی طلا کاهش داشت و قیمت طلا نیز بدون توجه به رشد اندک قیمت دلار نزولی شد.

افزایش قیمت سکه گرمی
روز چهارشنبه 27 مهر 1401 قیمت انس جهانی طلا با کاهش قیمت بیش از 22 دلار به قیمت هزار و 633 دلار رسید و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ریزش 50 هزار تومانی به 14 میلیون و 903 هزار رسید. سکه طرح قدیم نیز با 6 هزار تومان کاهش قیمت با قیمت حدودی 14 میلیون تومان در بازار معامله شد. نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام 50 هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت 8 میلیون و 150 هزار تومان و 5 میلیون 150 هزار تومان در بازار معامله شد. اما سکه گرمی در بازار طلا به جهت کمترین قیمت بیشترین طرفدار را داشت و با 5 هزار تومان افزایش قیمت به مبلغ 3 میلیون و 35 هزار تومان در بازار رسید.

این کاهش قیمت سکه بر بزرگ شدن حباب قیمت سکه اثر گذاشت و حباب سکه تمام بهار آزادی نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار تومان شد.

هر مثقال طلا و هر گرم طلای 18 عیار نیز به ترتیب 7 و 18 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند و با قیمت 5 میلیون و 820 هزار تومان و یک میلیون و 343 هزار تومان در بازار معامله شدند.

روزهای پایانی مهر ماه 1401 نزدیک است و باید دید قیمت طلا در آبان سال جاری چه روندی را در پیش می‌گیرد.

حمید رضا جیهانی، کارشناس بازار مالی درباره تاثیرپذیری قیمت طلا از بازارها به تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا در همه دنیا از قیمت جهانی انس و ارز آن کشور اثر پذیری دارد و در کشور ما نیز بین طلا و دلار روندی است که با هم تعدیل می‌‌شود. از آنجایی که فضای اقتصاد جهان رکودی است و نرخ دلار تقویت شده. بنابراین افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری‌های ریسک گریز دارند به سمت دلار نمی‌آیند.

او با اشاره به قیمت انس جهانی طلا عنوان کرد:‌ انس جهانی طلا نزدیک به کف‌های تاریخی خود معامله می‌شود. از طرف دیگر در اقتصاد کشورمان با توجه به این‌که طلا و دلار با هم بالانس می‌شود و روزانه قیمت می‌خورد، بنابراین فضای پرنوسانی وجود دارد.

روند نزولی قیمت طلا
او افزود: در بعضی روزها فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت طلا را بالاتر از نرخ واقعی قیمت‌گذاری می‌کنند و این یعنی حباب. دولت با قیمت انس و دلار روزانه بازار طلای تهران را کنترل می‌کند و سعی می‌کند اجازه ندهد قیمت بازاری سکه و طلا از قیمت روزمره‌اش پایین‌تر بیاید.

جیهانی درباره پیش‌بینی آینده قیمت طلا در کشور گفت :به لحاظ نمودارهای چارتی و تکنیکالی انس جهانی و به لحاظ روندهای اقتصادی رکود و نرخ بهره آمریکا امیدی فعلا به روند طلا نمی‌بینم و فعلا دورنمای صعودی برای قیمت طلا تصور نمی‌شود. از نگاه من طلا هم مانند دیگر کامودیتی‌ها روند نزولی خواهد داشت اما با شدت خیلی کمتر و ثبات بالاتر.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 28 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه