قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۱ آبان ۱۴۰۱

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 1 آبان 1401
لینک کوتاه کپی شد

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 1 آبان 1401

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به مرز کانال 19 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز یکشنبه، 1 آبان 1401 در بازار ارز چند شده است؟

کاردانو با ثبت بازدهی 2.5 درصدی در شبانه‌روز قبلی بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشته است. روند آرام بازار ارز دیجیتال کماکان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که بیت‌کوین پشت سد 20 هزار دلار معامله شود، خبری از روند صعودی قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال نخواهد بود. در 24 ساعت قبلی قیمت بیت‌کوین به‌عنوان رهبر بازار فقط دودهم درصد افزایش پیدا کرده و به 19 هزار و 190 دلار رسیده است. بازدهی اتریوم که از نظر تسلط به بازار، دومین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، مثبت یک درصد برآورد می‌شود و این رقم برای دوج‌کوین، ترون، شیبا و ترا کلاسیک تقریبا صفر درصد محاسبه می‌شود.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 190 دلار
قیمت بیت‌کوین امروز یکشنبه اول آبان به 19 هزار و 190 دلار رسید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح دیروز 19 هزار و 150 دلار به‌ثبت رسید و افزایش 40 دلاری ارزش رهبر بازار ارز دیجیتال در این مدت معادل رشد دودهم درصدی آن محسوب می‌شود. در 24 ساعت قبلی کمترین قیمت بیت‌کوین 19 هزار و 145 دلار تثبیت شده و قیمت لحظه‌ای آن نهایتا تا 19 هزار و 248 دلار افزایش پیدا کرده است.
نسبت به هفته قبل یعنی یکشنبه 24 مهر نیز بازدهی هفتگی بیت‌کوین تقریبا مثبت دودهم درصد برآورد می‌شود، چون اون روز بیت‌کوین حوالی 19 هزار و 150 دلار ارزش داشت. اما درقیاس با آبان پارسال که بیت‌کوین تا قله تاریخی 68 هزار دلار بالا رفت، ارزش این ارز دیجیتال حدود 72 در ریخته است. همچنین حجم 368 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین به معنی تسلط 38 درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است.

قیمت اتریوم؛ هزار و 310 دلار
اتریوم دوباره از مرز هزار و 300 دلار عبور کرد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز یکشنبه اول آبان درحالی هزار و 310 دلار به‌ثبت رسید که دیروز این ارز دیجیتال را هزار و 295 دلار معامله می‌کردند و از روز 20 اکتبر یعنی 28 مهر، اتریوم کمتر از هزار و 300 دلار ارزش داشت. البته در شبانه‌روز قبلی بیشترین قیمت لحظه‌ای اتریوم هزار و 316 دلار به‌ثبت رسیده و کمترین سطح آن هزار و 295 دلار محسوب می‌شود.

به‌این ترتیب بازدهی روزانه اتریوم تقریبا مثبت یک درصد محسوب می‌شود و این رقم به‌عنوان بازدهی هفتگی به مثبت دو درصد ارتقا پیدا می‌کند. چون یکشنبه هفته قبل خرید اتریوم هزار و 285 دلار هزینه داشت. حالا درقیاس با آبان پارسال که اتریوم تا قله چهار هزار و 851 دلار بالا رفت، نزدیک 73 درصد از ارزش این ارز دیجیتال آب رفته است. از طرفی حجم 160 میلیارد دلاری معاملات اتریوم، معادل سهم 16 درصدی این ارز دیجیتال از کل معاملات بازار است.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت کاردانو در شبانه‌روز گذشته 2.5 درصد افزایش پیدا کرده و در این مدت بازدهی روزانه دوج‌کوین، ترون، شیبا و ترا کلاسیک تقریبا صفر درصد بوده است. کاردانو که الان با سهم 1.2 درصدی، از این حیث هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، امروز یکشنبه اول آبان 0.353 دلار ارزش داشت و دیروز 0.345 دلار معامله می‌شد. دوج‌کوین بدون تغییر نسبت به دیروز 0.059 دلار معامله شد. شیبا ظرف شبانه‌روز قبلی 0.000010 دلار خرید و فروش شده است. ترون مثل دیروز 0.061 دلار ارزش داشت. ترا کلاسیک هم که الان از حیث تسلط به بازار، سی‌وچهارمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، امروز درحالی 0.000233 دلار معامله شد که دیروز 0.000232 دلار ارزش داشت.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 1 آبان 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه