پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز | پیش‌بینی قیمت دلار هرروز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲ آبان ۱۴۰۱ | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه، 2 آبان 1401 را در طلانیوز بخوانید.

به گزارش طلانیوز ؛ پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه، 2 آبان 1401 اعلام شد. پیش‌بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.

قیمت دلار در نخستین روز از آبان 1401 با اندکی صعود به 32 هزار و 750 تومان رسید. در حالی که سیگنال دلار هرات با دلار تهران هم‌سو نبود و روند نزولی داشت. آیا قیمت دلار در روزهای پیش‌رو همچنان آرام است؟

در نخستین روز از آبان‌ 1401 قیمت دلار رشد اندکی نسبت به روز قبل داشت و در پله 7 کانال 32 هزار تومان باقی ماند. قیمت دلار در مهر ماه نیز در کانال 32 هزار تومان در گردش بود و تنها دو روز وارد محدوده 33 هزار تومان شد. اما دوباره به محدوده مقاوم 32 هزار تومان بازگشت.

فعالان بازار معتقدند قیمت دلار به صورت دستوری و با ارزپاشی‌ها و تلاش بازارساز تثبیت شده است. اقدامی که به نظر می‌رسد سیاست جدی بانک مرکزی و جدالی است بر سر قیمت دلار میان دولت و تورم .

با وجودی که تحلیلگران بازار، قیمت دلار را از آنچه که اکنون هست بیشتر و با روند صعودی پیش‌بینی می‌کنند و عامل تورم را دلیل اصلی روند صعودی قیمت دلار می‌دانند، اما باز هم به نقش بازارساز و ارزپاشی دولت اشاره می‌کنند که فضای هر گونه پیش‌بینی را از بین برده است.

قیمت دلار و قیمت یورو

مُسکن موقت برای قیمت دلار
به اعتقاد فعالان بازار تا زمانی که بازارساز جهت انتظارات صعودی را تغییر ندهد تزریق عرضه صرفا به عنوان یک مُسکن کوتاه مدت عمل خواهد کرد و احتمال افزایش قیمت دلار در بلند مدت وجود دارد.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی درباره تاثیر نفوذ دولت بر قیمت دلار به تجارت‌نیوز می‌گوید: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تورمی در حدود 50 درصد در کشور وجود داشته و اگر رشد قیمت دلار با میزان تورم سنجیده شود متوجه می‌شوید که قیمت دلار به نسبت تورم بسیار عقب‌تر است.
او در ادامه می‌افزاید: در اقلام مصرفی خانوار، صندوق‌های سرمایه‌‌ای و تمامی بخش‌های بازار و اقتصاد تورم افسارگسیخته‌ای را شاهد بودیم اگر بخواهیم قیمت دلار و عوامل تاثیرگذار بر آن را بررسی کنیم، تمام عوامل تکنیکی و فنی در کنار تورم رنگ می‌بازد. بنابراین انتظار داریم کمابیش مطابق با تورم قیمت‌ها جابه‌جا شود .

رادپور با اشاره به خبرآزادسازی دلارهای بلوکه شده در کره جنوبی می‌گوید: این پول قرار نیست به دست بانک مرکزی برسد و پرداخت‌های انتقالی با آن تسویه شود. قرار نیست این پول به جز واردات کالا از کشورهای خاص در جای دیگری هزینه شود. بنابراین خبر ارزهای بلوکه شده فقط جنبه خبردرمانی دارد نه حقیقت. دولت نمی‌تواند از دلارهای بلوکه شده فعالانه در جهت مدیریت بازار ارز استفاده کند.

پشت پول خالی است
این کارشناس بازارهای مالی با بیان ‌این‌که در 10 سال اخیر تولید به شدت آسیب دیده خاطر نشان ‌می‌کند: طی این مدت نه تنها سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نشده بلکه شاهد خروج سرمایه از بخش تولید هستیم. بازار ارز به دلیل این که کشور فعالی در زمینه تولید نیستیم و نمی‌توانیم پشتوانه تولیدی قوی برای ساپورت پولمان باشیم نیز آسیب می‌بیند. تولید رو به افول است و سالانه حداقل 5 درصد کاهش تولید ناخالص داخلی داریم .

روز یکشنبه اول آبان 1401 قیمت دلار با افزایش 51 تومانی به قیمت 32 هزار و 817 تومان در بازار تهران معامله شد. اما سیگنال دلار هرات هم‌راستا با قیمت دلار در تهران نبود و روند نزولی 50 تومانی را تجربه کرد. درهم امارات با رشد قیمت 15 تومانی در همان محدوده 8 هزار تومان باقی ماند و با قیمت 8 هزارو 938 تومان معامله شد.

باید دید آرامشی که در بازار حاکم است در روزهای آینده چه روندی را تجربه خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه