قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۳ آبان ۱۴۰۱

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 3 آبان 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز سه‌شنبه 3 آبان 1401 در بازار ارز دیجیتال چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به مرز کانال 19 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز سه‌شنبه، 3 آبان 1401 در بازار ارز چند شده است؟

بیت‌کوین با پشت سر گذاشتن 24 ساعت آرام، به درجا زدن در کانال 19 هزار دلار ادامه داد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه سوم آبان با افت یک‌دهم درصدی نسبت به دیروز 19 هزار و 320 دلار به ثبت رسید و در این مدت، بیت‌کوین مثل شش هفته قبلی رفت‌وبرگشت‌های کسل‌کننده‌ای را تجربه کرد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد تا زمانی که بیت‌کوین نتواند از مرز 20 هزار دلار عبور کند، خبری از روند صعودی جدید در بازار نیست و از دست رفتن حمایت 18 هزار دلار می‌تواند شروعی دوباره برای ریزش قیمت‌ها باشد. به همین دلیل وضعیت فعلی بیت‌کوین به آرامش قبل طوفان تشبیه می‌شود. علاوه بر نوسان آرام بیت‌کوین که حکم سردمدار بازار ارز دیجیتال را دارد، در 24 ساعت قبلی تقریبا هیچ اتفاق خاصی در بازار ارز دیجیتال رخ نداده است. بازدهی اتریوم، دوج‌کوین، ترون و شیبا صفر درصد به‌ثبت رسیده و کاردانو یک درصد از قیمت خود را از دست داده است. ارزش کل بازار ارز دیجیتال هم بدون تغییر محسوس درمقایسه با دیروز، تقریبا 970 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 320 دلار
به گزارش فرارو، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه سوم آبان نسبت به صبح دیروز 20 دلار کاهش پیدا کرد. درحالی که بیت‌کوین صبح امروز 19 هزار و 320 دلار ارزش داشت، دیروز 19 هزار و 340 دلار معامله می‌شد. در این مدت کف و سقف قیمت بیت‌کوین به‌ترتیب 19 هزار و 219 دلار و 19 هزار و 429 دلار به‌ثبت رسیده و افت 20 دلاری قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین نسبت به دیروز معادل کاهش یک‌دهم درصدی ارزش آن به‌شمار می‌رود. این رقم نسبت به هفته قبل که بیت‌کوین کمی بیش از 19 هزار و 500 دلار ارزش داشت، به منفی یک درصد می‌رسد. درقیاس با آبان پارسال، اما شاهد ریزش 72 درصدی قیمت بیت‌کوین هستیم. چون 12 ماه پیش بیت‌کوین تا قله تاریخی 68 هزار دلار بالا رفت. درحال حاضر بیت‌کوین با حجم 371 میلیارد دلاری معاملات، چیزی معادل 38 درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 345 دلار
نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را صفر درصد نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز سه‌شنبه سوم آبان هزار و 345 دلار به‌ثبت رسید و دیروز خرید این ارز دیجیتال هزار و 345 دلار تمام می‌شد. البته در شبانه‌روز گذشته اتریوم یکبار تا هزار و 329 دلار پایین آمده و بالاترین سطح روزانه آن هزار و 352 دلار به ثبت رسیده است. اگر به هفته قبل برگردیم، بازدهی هفتگی اتریوم تفاوت چندانی ندارد. چون سه‌شنبه 26 مهر قیمت اتریوم هزار و 330 دلار تثبیت شده بود. با این وجود درقیاس با آبان پارسال که اتریوم توانسته بود تا بالاترین سطح تاریخی خود - چهار هزار و 851 دلار- پیشروی کند، الان شاهد ریزش 73 درصدی قیمت این ارز دیجیتال هستیم. از طرفی حجم 164 میلیارد دلاری معاملات اتریوم، تسلط این ارز دیجیتال به کل بازار را نزدیک 17 درصد نشان می‌دهد و از این حیث بعد از بیت‌کوین، دومین ارز دیجیتال مهم دنیا به شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت شیبا در شبانه‌روز گذشته روی پله 0.000010 دلار باقی ماند و در این مدت بازدهی روزانه دوج‌کوین و ترون هم صفر درصد به‌ثبت رسید. شیبا که درحال حاضر از نظر تسلط به بازار پانزدهمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، درقیاس با هفته قبل نیز بازدهی صفر درصدی را تجربه می‌کند. دوج‌کوین با نماد DOGE و سهم هشت‌دهم درصدی از بازار امروز سه‌شنبه سوم آبان 0.060 دلار ارزش داشت و دیروز با همین رقم معامله می‌شد. خرید هر واحد ترون نیز امروز مثل صبح دیروز 0.061 دلار تمام می‌شد. قیمت کاردانو، اما با افت یک درصدی به 0.361 دلار تقلیل پیدا کرد و ترا کلاسیک که امروز با قیمت 0.000232 دلار معامله می‌شد، بازدهی روزانه منفی دو درصدی را تجربه کرد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

آخرین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 3 آبان 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه