قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۴ آبان ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 4 آبان 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز چهارشنبه 4 آبان 1401 در بازار ارز دیجیتال چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 20 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز چهارشنبه، 4 آبان 1401 در بازار ارز چند شده است؟

قیمت بیت‌کوین با رشد پنج درصدی ظرف شبانه‌روز قبلی بعد از دو هفته در کانال 20 هزار دلار آفتابی شد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه چهارم آبان 20 هزار و 170 دلار به ثبت رسید درحالی که رهبر بازار ارز دیجیتال دیروز روی پله‌های ابتدایی کانال 19 هزار دلار معامله می‌شد. همزمان با صعود بیت‌کوین به کانال 20 هزار دلار، شاهد موج جدیدی از رشد قیمت‌ها در بازار هستیم. ارزش اتریوم در یک روز 10 درصد جهش داشت و با عبور از مرز هزار و 500 دلار، روی بالاترین قله ماهانه خود قرار گرفت. کاردانو هم که از نظر تسلط به بازار، هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست با ثبت بازدهی 12 درصدی بهترین عملکرد روزانه را داشته است. از طرفی ارزش کل بازار ارز دیجیتال از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت بیت‌کوین؛ 20 هزار و 170 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز چهارشنبه چهارم آبان 20 هزار و 170 دلار به ثبت رسید. این رقم رشد پنج درصدی قیمت بیت‌کوین نسبت به دیروز را نشان می‌دهد، چون سه‌شنبه ارزش رهبر بازار 19 هزار و 320 دلار تثبیت شده بود. البته بیشترین قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی 20 هزار و 345 دلار محسوب می‌شود که بالاترین سطح آن از روز ششم اکتبر یعنی 14 مهر است. رشد پنج درصدی قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت قبلی را می‌توانیم تقریبا معادل بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال بدانیم. چهارشنبه هفته قبل نیز بیت‌کوین نزدیک مرز 19 هزار دلار معامله می‌شد. با این حال درقیاس با پارسال یعنی آبان 1400 که بیت‌کوین تا قله 68 هزار دلار بالا رفت، الان ریزشی معادل 70 درصد را تجربه می‌کند. از طرفی حجم فعلی معاملات بیت کوین حدود 385 میلیارد دلار است که به معنی تسلط 38 درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است.
قیمت اتریوم؛ هزار و 480 دلار
قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز چهارشنبه چهارم آبان به هزار و 480 دلار رسید. صبح دیروز هر واحد اتریوم هزار و 345 دلار ارزش داشت و حالا شاهد جهش 10 درصدی ارزش ETH در 24 ساعت قبلی هستیم. در این مدت اتریوم توانسته یکبار تا قله هزار و 509 دلار صعود کند که این رقم علاوه بر بالاترین سطح ماهانه، بیشترین قیمت این ارز دیجیتال از 15 سپتامبر - 24 شهریور - امسال است. با احتساب رشد 12 درصدی قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی، بازدهی هفتگی آن به مثبت 15 درصد ارتقا پیدا کرد. چون چهارشنبه هفته قبل اتریوم تقریبا هزار و 300 دلار خرید و فروش می‌شد. با این وجود نسبت به آبان پارسال که اتریوم موفق شده بود تا رقم تاریخی چهار هزار و 851 دلار پیشروی کند، الان ارزش آن چیزی نزدیک 69 درصد ریخته است. همچنین حجم 181 میلیارد دلاری معاملات اتریوم سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را تقریبا 18 درصد نشان می‌دهد.

قیمت انواع ارز دیجیتال
کاردانو در شبانه‌روز قبلی بازدهی 12 درصدی داشته و از این حیث بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس به ثبت رسانده است. قیمت کاردانو صبح امروز چهارشنبه چهارم آبان 0.402 دلار به ثبت رسید درحالی که خرید آن دیروز 0.361 دلار تمام می‌شد. دوج‌کوین که از نظر تسلط به بازار دهمین ارز دیجیتال برتر دنیاست، با رشد قیمت 10 درصدی، صبح امروز 0.065 دلار معامله می‌شد. ترا کلاسیک که جزو گزینه‌های محبوب تریدر‌های ایرانی است، بازدهی چهار درصدی داشته است. شیبا و ترون، اما از قافله رشد قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال جا ماندند. شیبا با ثبت بازدهی صفر درصدی، امروز 0.000010 دلار خرید و فروش می‌شد و ترون که 0.062 دلار ارزش داشت، نسبت به دیروز رشد قیمت دو درصدی را به ثبت رسانده است.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین پرواز کرد | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 4 آبان 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه