پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۷ آبان ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 7 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا شنبه، 7 آبان 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

روز پنجشنبه 5 آبان 1401 قیمت طلا و سکه هم جریان با روند صعودی قیمت اونس جهانی طلا و قیمت دلار قرار گرفت. در این بین قیمت سکه امامی هم وارد کانال 15 میلیون تومان شد. در هفته پیش‌رو قیمت طلا بر چه مداری حرکت می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری با روند صعودی هم‌سو با افزایش صعودی قیمت دلار در بازارهای داخلی و قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای خارجی همراه بود.

قیمت سکه تمام طرح قدیم که اوایل هفته وارد محدوده 13 میلیون تومانی شده بود با قیمت بیش از 14 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. تمام سکه طرح جدید هم که در پله‌های پایانی کانال 14 میلیون تومان در هفته‌ای که گذشت در نوسان بود وارد محدوده 15 میلیون تومانی شد.

روز پنجشنبه سکه امامی نزدیک به 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ 15 میلیون و 18هزار تومان در بازار معامله شد. تمام سکه طرح قدیم هم با 57 هزار تومان رشد به قیمت 14 میلیون و 203 هزار تومان رسید. نیم و ربع سکه نیز با 20 هزار تومان افزایش قیمت به ترتیب با هشت میلیون و 150 هزار تومان و پنج میلیون و 150 هزار تومان در بازار مبادله شدند.

سکه گرمی که در روزهای گذشته به جهت کم‌ترین قیمت در میان خانواده خود بیشترین تقاضا را داشت روز پنجشنبه 5 مهر کمترین افزایش قیمت را تجربه کرد و با 4000 تومان افزایش به قیمت سه میلیون و 110 هزار تومان رسید.

روز پنجشنبه حباب قیمتی سکه امامی 67 هزار تومان افزایش داشت و به دو میلیون و 87 هزار تومان رسید. حباب ربع سکه نیز به محدوده دو میلیون تومانی نزدیک شد و حباب سکه گرمی هم به بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلا نیز به محدوده پنج میلیون تومان صعود کرد و با قیمت پنج میلیون و 904 هزار تومان معامله شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم بدون تغییر قیمتی نسبت به روز چهارشنبه در شاخص یک میلیون و 361هزار و 600 تومان ثابت ماند.


فاز قیمت طلا بر کدام مدار است؟
در زمان نگارش این گزارش قیمت هر اونس طلا 1,662٫97 دلار برآورد شد و این فاصله قیمت انس جهانی از محدوده 1600 دلاری پیش‌بینی‌شده، حاکی از ضعیف شدن شاخص دلار است. با آغاز افت روند شاخص دلار در هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا شانس دوباره‌ای برای روند صعودی پیدا کرد و باید دید تصمیمات فدرال رزرو برای کنترل تورم آمریکا در ماه نوامبر چگونه خواهد بود.

اما فعالان بازاردر داخل کشور با توجه به روند قیمت دلار قیمت طلا را نیز در فاز صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین کارشناسان حوزه طلا با گریز به موضوع توافقات هسته‌ای برجام و منتفی شدن مذاکرات، روند بازار ارز را رو به رشد پیش‌بینی می‌کنند. روندی که بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا در داخل کشور دارد و با افزایش قیمت دلار قیمت طلا نیز بر مدار رشد خواهد بود.

برخی نیز بر این عقیده هستند که نوسانات اخیر بازار طلا و ارز چندان قابل توجه نیست و تا زمانی که دولت کنترل بازار ارز را در دست دارد بازار طلا هم از افزایش قیمت در امان خواهد بود.

حباب سکه همچنان پابرجاست
فعالان بازار طلا و سکه شرایط بازار را به دلیل ثبات نسبی قیمت‌ها آرام می‌دانند و می‌گویند:« مواقعی که بازار هیجانی می‌شود و قیمت‌ها رو به‌ افزایش می‌گذارد، طبیعتا تقاضا برای خرید طلا به دلیل التهابات و هیجانات بازار با افزایش مواجه می‌شود. برعکس زمانی که قیمت‌ها ثبات دارد،هم داد و ستدها و هم انگیزه خرید در مردم کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل در چند هفته اخیر شاهد کاهش تقاضا و کاهش داد و ستدها هستیم. اماحباب سکه همچنان پابرجاست و سکه‌های تمام، نیم، ربع و سکه‌های یک گرمی دارای حباب بالا هستند.».

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 7 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه