پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ آبان ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 8 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه، 8 آبان 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته روند کاهش قیمت داشت. 7 روز از آبان 1401 می‌گذرد و قیمت طلا با وجود روند مساعد و رو به رشد قیمت انس جهانی طلا هر چند با نوسانی اندک، برخلاف روزهای پایانی هفته گذشته آرایش نزولی به خود گرفت.

با وجود روند کاهشی قیمت طلا متاثر از قیمت دلار در بازار معاملات کشور، اما قیمت سکه طرح جدید در ساعات ابتدایی روز شنبه همچنان محدوده 15 میلیون تومانی را حفظ کرده بود اما در لحظه نگارش این گزارش دوباره به کانال 14 میلیون تومانی برگشت. هر چند این افزایش و کاهش قیمت بین دو محدوده است اما روند، بر سر اختلاف قیمت حدودی 5 هزار تومان در نوسان است.

در شرایطی که طلا به‌شدت نسبت‌ به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است، زیرا هزینه نگهداری آن را بالا و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد. بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد که معمولاً رابطه‌ای عکس با قیمت طلا دارد. به اعتقاد تحلیلگران بازار باید منتظر اجلاس آینده بانک مرکزی آمریکا و افزایش مجدد نرخ بهره بانکی این کشور بود.

اما در بازار داخلی کاهش قیمت طلا و سکه به اعتقاد فعالان بازار طلا کسب و کار این بازار را رونق خواهد داد و هر چه شرایط بازار باثبات‌تر باشد تقاضا نیز روند افزایشی دارد. هر چند در ماه‌های گذشته تقاضا برای خرید طلا از جنبه مصرفی به حالت سرمایه‌گذاری تبدیل شده و هر کسی مشتری بازار نیست و توان خرید ندارد.

هر چند سیاست‌های بانک مرکزی بر بازار دلار بر کنترل قیمت طلا تاکنون موثر بوده اما باید چشم به بازار دلار بدوزیم که قیمت طلا فعلا تحت حمایت بازارساز نیز هست.

هر مثقال طلا با 57 هزار تومان کاهش قیمت با نرخ 5 میلیون و 847 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز به قیمت یک میلیون و 348 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید و قدیم نیز هر کدام با کاهش حدودی 50 هزار تومانی، با قیمت 14 میلیون و 969 هزار تومان و 14 میلیون و 154 هزار تومان معامله شدند.


حباب سکه رشد کرد
با وجود کاهش قیمت سکه تمام اما قیمت نیم و ربع سکه روند افزایشی نزدیک به 30 هزار تومانی داشت و به ترتیب با قیمت 8 میلیون و 180 هزار تومان و 5 میلیون و 180 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی نیز 10 هزار تومان ارزان‌تر شد و به قیمت 3 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

با کاهش قیمت سکه حباب سکه نیز بزرگتر شد. بیشترین افزایش مربوط به سکه امامی با 117 هزار تومان افزایش قیمت بود. حباب سکه امامی از 2 میلیون و 200 هزار تومان گذشت

بازار طلا در آرامش است
ابراهیم محمد ولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند قیمت طلا به تجارت‌نیوز می‌گوید: برخی ناآرامی‌ها از بین رفته و بازار کمی آرام گرفته است در هفته‌های گذشته برخی اخبار مربوط به برجام و قیمت دلار بر بازار اثر گذاشت اما در هفته پیش‌رو شاهد آرامش و افت قیمت خواهیم بود.

وی می‌افزاید: اشتغال و بهره پولی آمریکا همیشه بر نرخ انس جهانی تاثیرگذار است و این موضوع بدون شک در بازار داخلی طلای کشور اثر می‌گذارد اما نوسانات و کاهش قیمت دلار در اولین روز هفته نیز از دلایل اصلی کاهش قیمت طلا است.

محمد ولی قیمت طلا در هر کشور را متاثر از بازار ارز ، انس جهانی و سیاست‌های میان کشورها عنوان می‌کند و درباره پیش‌بینی آینده بازار طلا می‌گوید: قیمت طلا به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 8 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه