پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز | پیش‌بینی قیمت دلار هرروز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار ۹ آبان ۱۴۰۱ | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار 9 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه، 9 آبان 1401 را در طلانیوز بخوانید.

به گزارش طلانیوز ؛ پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه، 9 آبان 1401 اعلام شد. پیش‌بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.

قیمت دلار دیروز با روند کاهشی آغاز به کار کرد اما در میانه روز روند صعودی به خود گرفت. سیگنال بازارهای موازی نیز از افزایش قیمت دلار در بازار تهران خبر می‌داد.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار وارد کانال 33 هزار تومان شد و 87 تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل داشت.

سیگنال صعودی بازارهای موازی
امروز سیگنال درهم امارات نیز هم سو با جریان قیمت دلار پیش رفت و با 26 تومان افزایش قیمت، 9 هزار و 87 تومان در بازار معاملات تهران مبادله شد. قیمت دلار هرات نیز با 110 تومان افزایش قیمت بیشترین افزایش را در بازارهای موازی داشت و با قیمت 32 هزار و 670 تومان معامله شد.

در روزهای پایانی هفته گذشته افزایش قیمت دلار و ورود به خط قرمز 33 هزار تومان بار دیگر بازار گمانه‌زنی درباره این اسکناس آمریکایی را داغ کرد. به باور برخی فعالان بازار ریزش شاخص کل بورس عامل انتقال سرمایه از بورس به بازاری امن نظیر دلار و سکه است.

از سوی دیگر برخی حمله به شاه‌چراغ و ناآرامی‌های اخیر را عامل احساس نااطمینانی از شرایط آینده در میان معامله‌گران و تصمیم برای خرید ارز و طلا دانستند. به نظر می‌رسد در ساعات ابتدای هفته جاری تمایل برای خرید دلار در بازار توسط بازیگران ارزی رو به افزایش بود و به اعتقاد فعالان بازار این تقاضا برای یورو نیز روند افزایشی داشت. اما در روز شنبه بازار روند نزولی به خود گرفت و دست‌اندرکاران بازار این آرایش جدید را ناشی از تلاش حداکثری و منظم بازارساز برای تزریق ارز به بازار دانستند.

هر چند به نظر می‌رسد محدوده 32 هزار تومان به نقطه تعادلی برای قیمت دلار تبدیل شده اما نوسان در پله‌های آخر محدوده مذکور، امنیت در کانال 32 هزار تومان را نیز تضمین نکرد. تلاش بازارساز از سویی و افزایش تقاضا برای خرید دلار بازار را بار دیگر در فاز صعودی قرار داد و باید دید محدوده 33 هزار تومان قیمت جدید دلار است یا بار دیگر دلار به محدوده 32 هزار تومان بازمی‌گردد؟

قیمت دلار و قیمت یورو

التهابات بازار خوابیده؟
امیر صادقی، از فعالان بازار ارز به اشاره به این‌که قیمت دلار دست بانک مرکزی و بازار متشکل است به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل مسائل اجتماعی تقاضا و خریدار دلار در بازار زیاد شده اما به نظر می‌رسد التهابات بازار خوابیده و جهش قیمتی در محدوده 100 تا 200 تومان است.

او می‌گوید:‌اخباری که نشر پیدا کرده تاثیرش را در بازار گذاشته و تاثیرش کمرنگ‌تر شده است. عرضه نیما، در بخش‌های دلاری، درهم و یورو بدون مشکل و به خوبی در بازار تزریق می‌شود و این موضوع اطمینانی در بازار ایجاد می‌کند که جلوی شتاب سریع قیمت را می‌گیرد.

خروج سرمایه مثل قبل نیست
این فعال بازار معتقد است خروج سرمایه از کشور مانند گذشته نیست زیرا هزینه شهروندی ترکیه از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش یافته و قوانین این کشور سخت‌تر شده است و هر کسی توان تامین این مبلغ را ندارد.

صادقی با تاکید بر تجربه خود از بازار ارز می‌افزاید: خروج سرمایه‌های حقیقی و تبدیل آن به ارز و سکه به دلیل افت شاخص بورس باعث افزایش تقاضا در بازار دلار شده است. حباب 2 میلیون تومانی سکه از نگرانی در بازار سرمایه ناشی می‌شود.

او می‌گوید: خروج نقدینگی 600 میلیارد تومانی از بورس معادل 20 میلیون دلار است و این سرمایه در بخش مسکن و طلا و ارز خود را نشان خواهد داد. تجربه ما نشان می‌دهد آنچه در روزهای اخیر به بازار ارز تزریق می‌شود، بیشتر سرمایه‌گذاری است و تبدیل ریال به ارز، سکه و طلا است. برای این‌که مردم در تلاشند ارزش سرمایه‌شان را حفظ کنند.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار 9 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه