پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز | پیش‌بینی قیمت دلار هرروز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار 11 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه، 11 آبان 1401 را در طلانیوز بخوانید.

به گزارش طلانیوز ؛ پیش‌بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه، 11 آبان 1401 اعلام شد. پیش‌بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.

قیمت دلار با افزایش 225 تومانی رکورد جدیدی در سال جاری ثبت کرد و 33 هزار و 476 تومان در بازار مبادله شد. این اسکناس آمریکایی در روزهای آینده دوباره در کنترل بازارساز قرار خواهد گرفت؟

در سومین روز متوالی از هفته دوم آبان، قیمت دلار در محدوده 33 هزار تومان باقی ماند و با روند صعودی قیمت به سوی پله‌ 4 کانال مذکور حرکت کرد.

رشد 225 تومانی قیمت دلار امروز 10 آبان 1401 در حالی رقم خورد که به اعتقاد برخی از تحلیلگران و فعالان بازار ارز، این اسکناس آمریکایی با تورم 50 درصدی داخلی هم‌سو نیست و کانال 32 هزار تومان منطقه‌ای است که دلار نجابت به خرج داده اگر نه باید قیمت‌ها بیش از این باشد.

کانال 33 هزار تومان برای دلار هرات
33 هزار و 476 تومان قیمتی است که دلار در بازار معاملات تهران مبادله شد و قیمت دلار در بازارهای موازی نیز روند رشد قابل توجهی داشت. دلار هرات وارد محدوده 33 هزار تومانی شد و این نخستین روز در سال جاری است که دلار هرات کانال مذکور را تجربه می‌کند. دلار هرات سه شنبه 10 آبان به قیمت 33 هزار و 40 تومان رسید و 110 تومان افزایش قیمت داشت.
درهم امارات که در هفته گذشته نسبت به ورود به محدوده 9 هزار تومانی مقاومت داشت امروز وارد دومین پله از محدوده ذکر شده، شد و با قیمت 9 هزار و 217 تومان در بازار معامله شد.

افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته با وجود تلاش بازارساز برای حفظ محدوده دلار در کانال 32 هزار تومان ، گویا متاثر از اخبار نامساعد سیاسی و تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا و کانادا قرار گرفته و بازار را با التهاباتی همراه ساخته است.
محدوده‌ای که دولت تلاش بسیار و خبردرمانی زیادی کرد تا به عنوان نقطه تعادلی برای این اسکناس آمریکایی حفظ کند طی چند روز گذشته با سیاست معامله‌گران حرفه‌ای بازار کانال 33 هزار تومان را در می‌نوردد.

در حالی که انتظار کانال 33 هزار تومان با وجود نوسان قیمت دلار در پله‌های پایانی کانال 32 هزار تومان می‌رفت و از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازار نیز پیش‌بینی شده بود اما صعود 4 پله‌ای طی 2 روز دور از انتظار بود و این نگرانی را به همراه دارد که آیا فنر دلار از دست دولت خارج شده است؟

کارشناسان ارزی بازار تهران نیز در مواجهه با روند افزایشی دو روز گذشته دیدگاه‌های متفاوتی را بررسی می‌کنند. عده‌ای معتقدند با وجود روند افزایشی قیمت دلار در بازار معاملات آزاد اما بازارساز با دیگر تلاش می‌کند نقطه تعادلی مطبوعی برای دلار حفظ کند و بازار را تحت کنترل خود قرار دهد. کنترل و نظارتی که کمک می‌کند تا سایر بازارها نیز متعادل شود . هر چند به نظر می‌رسد این تحلیل برای بازار کالاهای مصرفی مردم مصداقی نداشته باشد و کنترل تورم و بار آن بر دوش مردم از نهاد دولتی خارج شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو

سرمایه‌های سرازیر به سوی طلا و دلار
عده‌ای نیز معتقدند در روز‌های اخیر سرمایه قابل توجهی از بازار سرمایه ایران خارج شده که مقصد احتمالی این دارایی‌ها بازار‌های ارز و طلا است در نتیجه با اضافه شدن حجم تقاضای جدید احتمال تثبیت حضور نرخ اسکناس آمریکایی در کانال 33 هزار تومانی یا حتی افزایش به سمت کانال‌های بالاتر وجود دارد.

روند‌های افزایشی مشاهده شده از نرخ شاخص ارزی در روز‌های گذشته نشان می‌دهد که بانک مرکزی تمایلی به حضور قیمت ارز مذکور در سطوح قیمتی کانال 33 هزار تومانی را نداشته و با افزایش سطح حمایت خود از پول ملی از طریق تزریق ارز به معاملات رسمی مانع از این امر می‌شود. اما در روز‌های اخیر و با توجه به تحولات به وجود آمده در معاملات بازار سرمایه حجم چشمگیری از دارایی‌ها به بازار افزوده شده که نزدیک‌ترین مقصد آن معاملات سوداگرانه ارز و طلا است. در نتیجه انتظار می‌رود حجم تقاضای جدید معادلات بازار را برهم زده و سبب افزایش نرخ ارز شود. با این حال باید دید که واکنش بانک مرکزی به این افزایش تقاضای احتمالی چیست و آیا همچنان تمایلی به تداوم یافتن تزریق‌های خود به بازار ارز را دارد یا خیر.

رکوردشکنی در بازار
مشاهدات میدانی از نرخ خرید و فروش ارز در بازار آزاد حاکی از شکستن رکورد قیمت دلار فردایی است. طبق اطلاعاتی که در برخی کانال‌های تلگرامی در ظهر روز 10 آبان منتشر شده قیمت دلار فردایی از مرز 33 هزار و 600 تومان هم عبور کرده است. این در حالی است که سقف تاریخی پیشین دلار در محدوده 33 هزار و 550 تومانی و در تاریخ 11 مهر 1401 به ثبت رسیده بود.

از طرفی رکورد دیگری هم در بازار ارز جابجا شد. حجم معاملات دلار در بازار رسمی امروز 10 آبان 1401 تا لحظه تهیه این گزارش از محدوده 18.4 میلیون دلار عبور کرده است. این در حالی است که حجم معاملات در بازار توافقی دیروز به رقم بی‌سابقه 18.3 میلیون دلار رسیده بود اما تا ظهر امروز این رکورد نیز شکسته شد.

به گزارش تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار 11 آبان 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه