پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 12 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه، 12 آبان 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی وارد کانال 16 میلیون تومانی شد. قیمت این قطعه از سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند کاهشی اندک با قیمت 14 میلیون و 969 هزار تومان معامله شده بود اما در طول هفته‌جاری تا به امروز بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت.

در حالی که قیمت طلا قله‌های جدید قیمتی را فتح می‌کند و از بازار سقف‌شکن دلار در داخل کشور تاثیر می‌گیرد قیمت انس جهانی دیروز و امروز هم روند افزایشی داشت. در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,655٫03 دلار است و طی دو روز گذشته 28 دلار رشد قیمت داشته است.

با رشد قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز محدوده‌های قیمتی جدیدی را تجربه کرده است. قیمت‌ سکه هم اکنون در بالاترین قیمت تاریخی خود قرار دارد و به نظر می‌رسد اخبار نامساعدی که در روزهای اخیر از کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی می‌شنویم بیش از پیش بر بازارهای مالی اثر گذاشته است.


کانال‌های جدید قیمتی برای سکه
طی روزهای گذشته خروج سرمایه‌ای که از بورس به سوی بازار ارز و طلا و سکه سرازیر شد اثر بسیاری بر رشد این بازارها داشت. باید دید کاهش قیمت کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا در روزهای آینده با توجه به مهار قیمت دلار، شدنی است و آیا نهادهای تصمیم‌گیر برنامه‌ای برای کاهش التهابات بازار دارند؟

روز چهارشنبه 11 آبان 1401 قیمت سکه امامی با حدود 400 هزار تومان رشد قیمت در حدود 16 میلیون و 56 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم وارد کانال 15 میلیون تومانی شد و 300 هزار تومان رشد قیمت نسبت به روز سه‌شنبه داشت. این قطعه از سکه در ابتدای هفته در پله‌های آخر محدوده 13 میلیون تومانی در نوسان بود.

نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام با 150 هزار تومان رشد قیمت به ترتیب 8 میلیون و 550 هزار تومان و 5 میلیون و 550 هزار تومان در بازار معامله شدند. سکه گرمی اما کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت و با حدود 15 هزار تومان افزایش به قیمت 3 میلیون و 165 هزار تومان رسید.

امروز با وجود رشد قیمت سکه اما حباب آن روند کاهشی داشت. حباب سکه قدیم با نزدیک به 240 هزار تومان کاهش قیمت به حدود یک میلیون و 540 هزار تومان رسید. حباب سکه امامی نزدیک به 160 هزار تومان کاهش داشت و به 2 میلیون و 543 هزار تومان رسید. در میان تمام قطعات سکه تنها حباب نیم سکه 15 هزار تومان رشد داشت و به نزدیک 2 میلیون و 170 هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا با افزایش حدودی 140 هزار تومانی وارد کانال 6 میلیون تومانی شد. هر گرم طلا 328 هزار تومان افزایش قیمت داشت و به یک میلیون و 407 هزار تومان رسید. قیمت‌ها در لحظه نگارش این گزارش با نوسان حدودی 10 هزار تومانی همراه بود اما کانال‌های ذکر شده برای انواع سکه تغییری نکرد.

احتمال انس 1690 دلاری برای هفته آینده
مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درباره رشد قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز می‌گوید: غالب تصمیم‌گیری برای بازار طلا از سوی دلار است و این موضوع به طور سنتی در بازار طلا تاثیر‌گذار است.

او با اشاره به این‌که در قیمت انس جهانی طلا شاهد حرکات شارپی طی هفته‌های گذشته نبودیم درباره قیمت طلا در هفته‌ آینده می‌‌گوید: بر اساس ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال این‌که در هفته آینده قیمت انس جهانی طلا به 1690 دلار برسد وجود دارد اما درباره قیمت دلار باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اگر محدوده 33 هزار تومان برای قیمت دلار در هفته آینده حفظ شود رشد بازار طلا را شاهد خواهیم بود. بنابراین دو عامل افزایش قیمت انس بالای 1685 و حفظ عدد 33 هزار تومان برای دلار می‌تواند طلای داخلی را با ریتم صعودی همراه سازد.

منبع" تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 12 آبان 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه