قیمت دلار | سکه و طلا

قیمت دلار، سکه و طلا امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

قیمت دلار، سکه و طلا امروز 24 آبان ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار، سکه و طلا امروز سه‌شنبه، 24 آبان 1401 در بازار ارز چند معامله شد؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت دلار در چند روز اخیر آنقد رافزایش یافت یافت که موجی از نگرانی را در دل ملت پای‌ریزی کرد. قیمت دلار این روزها اصلاً وضعیت مناسبی ندارد و مدام نوسان دارد. قیمت دلار نسبت روز کذشته با تغییراتی همراه است. قیمت دلار ، سکه و طلا امروز سه‌شنبه، 24 آبان 1401 در بازاز ارز چند شده‌اند؟

بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 506 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت دلار، سکه و طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 506 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 16 میلیون و 200 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 525 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1778 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 33 هزار و 197 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 33 هزار و 195 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یورو توافقی نیز معادل 33 هزار و 300 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار، سکه و طلا

پیش بینی آینده قیمت دلار در سال 1401
پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت دلار در سال 1401 شمسی تثبیت قیمت در کانال 24 تا 27 هزار تومان است .

هرچند رویدادهای سیاسی از جمله مذاکرات ژنو برای احیای برجام و رفع تحریه ها علیه ایران در سال 1401 پیش بینی های تحلیلگران ایرانی را تحت تاثیر قرار داد و قیمت دلار احتمالا پس از تصویب نهایی طرحح احیای توافق هسته ای ایران و 1+5 روند نزولی پیش خواهد گرفت .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار دلار را با ریسک «بسیار بالا» ارزیابی کرده و افراد با دانش مالی کم را از این امر بر حذر داشته اند .

برخلاف بازار طلا و سکه که در مقابل سرمایه گذاری در بورس سود نسبتا مطمئنی دارند، سرمایه گذاری روی ارزها به ویژه دلار که بیشترین تاثیر را از رویدادهای سیاسی می گیرند، نیازمند خطر پذیری بسیار بالا است .

گفتنی است، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی این کشور در سال گذشته را نزدیک صفر نگه داشته و متعهد شده است همین نرخ را تا بازگشت شرایط بازار کار به شرایط کاملا مساعد حفظ کند .

همین موضوع چشم انداز نرخ برابری دلار آمریکا در بازار جهانی را مثبت کرده اما متغیرهای بسیار زیادی در قیمت گذاری ارزها تاثیر دارند و نمی توان تنها به بری اخبار امیدوار کننده اعتنا کرد .

قیمت دلار، سکه و طلا

پیش بینی آینده قیمت سکه در سال 1401
پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال 1401 شمسی تثبیت قیمت در کانال 11 میلیونی است .

تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال 10 میلیون تومانی نیز شود .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند .

چشم انداز بازار طلا و سکه مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی فلزات گرانبها بالا است .

قیمت دلار، سکه و طلا

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال 1401
به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

قیمت دلار، سکه و طلا

منبع: دیلی فوتبال

قیمت دلار، سکه و طلا امروز 24 آبان ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه