قیمت دلار | قیمت روز دلار | یورو | قیمت یورو | قیمت روز یورو

قیمت دلار و یورو امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۱/۸/۲۵

قیمت دلار و یورو امروز 25 آبان 1401/8/25
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه، 25 آبان 1401/8/25 در بازار ارز چند شده‌اند؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت دلار در چند روز اخیر آنقدر افزایش یافت که موجی از نگرانی را در دل مردم پای‌ریزی کرد. قیمت دلار این روزها وضعیت مناسبی ندارد و مدام در نوسان است. قیمت دلار نسبت روز گذشته با تغییراتی همراه است. قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه، 25 آبان 1401 در بازاز ارز چند شده‌اند؟

قیمت دلار توافقی نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دلار آزاد در بازار توافقی به 33,471 تومان رسید، دلار در بازار هرات به 34,790 تومان رسیده و در بازار سلیمانیه نیز به 35160 رسید. قیمت دلار در سامانه نیما 27,902 تومان و در سامانه سنا نیز 27,651 تومان قیمت گذاری شد.

همچنین قیمت یورو در بازار آزاد تهران نیز به 36,848 تومان رسید.

قیمت دلارو یورو

پیش بینی آینده قیمت دلار در سال 1401
پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت دلار در سال 1401 شمسی تثبیت قیمت در کانال 24 تا 27 هزار تومان است .

هرچند رویدادهای سیاسی از جمله مذاکرات ژنو برای احیای برجام و رفع تحریه ها علیه ایران در سال 1401 پیش بینی های تحلیلگران ایرانی را تحت تاثیر قرار داد و قیمت دلار احتمالا پس از تصویب نهایی طرحح احیای توافق هسته ای ایران و 1+5 روند نزولی پیش خواهد گرفت .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار دلار را با ریسک «بسیار بالا» ارزیابی کرده و افراد با دانش مالی کم را از این امر بر حذر داشته اند .

برخلاف بازار طلا و سکه که در مقابل سرمایه گذاری در بورس سود نسبتا مطمئنی دارند، سرمایه گذاری روی ارزها به ویژه دلار که بیشترین تاثیر را از رویدادهای سیاسی می گیرند، نیازمند خطر پذیری بسیار بالا است .

گفتنی است، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی این کشور در سال گذشته را نزدیک صفر نگه داشته و متعهد شده است همین نرخ را تا بازگشت شرایط بازار کار به شرایط کاملا مساعد حفظ کند .

همین موضوع چشم انداز نرخ برابری دلار آمریکا در بازار جهانی را مثبت کرده اما متغیرهای بسیار زیادی در قیمت گذاری ارزها تاثیر دارند و نمی توان تنها به بری اخبار امیدوار کننده اعتنا کرد.

قیمت دلار و یورو امروز 25 آبان 1401/8/25

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه