مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان خبر داد:

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در خردادماه

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در خردادماه
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در خردادماه گفت: حرکت به سمت رویدادمحوری، برنامه اصلی این نمایشگاه است و رویداد‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش طلانیوز و به نقل از ایراسین، احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌های تخصصی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است که از بیست‌ودوم تا بیست‌وششم خردادماه برگزار می‌شود. مدعوین این نمایشگاه از سراسر کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواهند بود.

وی افزود: اصفهان در صنعت طلا همواره زبانزد بوده و تلاش می‌شود این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شود. حرکت به سمت رویدادمحوری، برنامه اصلی این نمایشگاه است و رویداد‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: امید است این نمایشگاه بتواند منجر به بهبود و رونق اقتصاد کشور شود، امسال بیش از 52 نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که کمتر از 10 مورد آن بین‌المللی است.

طحانیان تصریح کرد: سال گذشته نمایشگاه طلا و جواهر بیش از 100 شرکت کننده و بیش از 10 هزار بازدیدکننده داشت.

وی ادامه داد: شهر اصفهان با حضور تعداد زیادی کارگاه ساخت طلا و جواهر جایگاه ویژه‌ای در هنر صنعت طلا دارد. نمایشگاه طلا و جواهر امسال به بلوغ رسیده است و می‌تواند رشد بیشتر این صنعت را به دنبال داشته باشد.

زرگران و طلاسازان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شوند
در ادامه این نشست، علی اصغر صالحی، مدیر ماشین‌سازی صالحی اظهار کرد: لازم است از زرگران و طلاسازان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شود. بیشتر ماشین‌سازان این حوزه در اصفهان استقرار دارند و شرکت در نمایشگاه‌های اصفهان را ترجیح می‌دهند.

وی افزود: امید است این نمایشگاه بتواند توجه فعالان این حوزه در خارج از کشور را نیز جلب کند. قانون ارزش افزوده در ماشین‌آلات طلا و جواهر مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است که اگر رفع شود می‌توان صادرات این حوزه را به طور قابل توجهی افزایش داد.

حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: این نمایشگاه ویترینی از زحمات و تلاش شبانه‌روزی صنعتگران طلاست که امید است بتوانیم در آن از حضور همه فعالان بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: هیات 300 نفره‌ای از عمان قرار است به ایران سفر کنند که تعدادی از آنان در حوزه طلا و جواهر فعالند و امید است بتوانیم از حضور آنان در نمایشگاه بهره‌مند شویم. برگزاری این نمایشگاه‌ها موفقیت صنف و صنعت را به دنبال داشته و تسهیل می‌کند.

محسن طلایی‌مینایی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان نیز در ادامه گفت: این نمایشگاه نباید به عنوان نمایشگاه طلای اصفهان نامیده شود، چرا که همه رسته‌های فعال کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و این نمایشگاه طلا و جواهر ایران است.

هیات‌هایی از عمان، هند، ترکیه و عراق در این نمایشگاه شرکت می‌کنند
وی افزود: هیات‌هایی از عمان، هند، ترکیه و عراق در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که لازم است پذیرایی خوبی از آن‌ها داشته باشیم. همزمان با نمایشگاه، میز کشوری طلا در تاریخ بیست‌ودوم خردادماه در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رؤسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان گفت: به دلیل قوانین بین‌المللی طلای تولید شده در ایران در سایر کشور‌ها قابلیت عرضه ندارد. توانمندی عرضه محصولات ایرانی در همه کشور‌ها وجود دارد، اما قوانین بین‌المللی مانع صادرات طلا است.

در ادامه این نشست تعدادی از ماشین‌سازان در این نشست از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمایشگاه بین‌المللی طلا اصفهان سخن گفتند.

مجتبی غلامزاده، عضو هیات رئیسه انجمن طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته 22 نفر از طراحان جوان صنعت طلا و جواهر در یک پاویون تولیدات خود را ارائه دادند که بسیاری از آن‌ها امسال کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و غرفه‌های اختصاصی خود را در نمایشگاه خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال نیز غرفه‌های شش متری به 24 نفر از جوانانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند با هزینه‌ای مختصر تعلق می‌گیرد. امید است با همکاری این جوانان بتوانیم خلأ موجود در زمینه طراحی مصنوعات طلا را رفع کنیم.

رامین بکتاش، مدیر واحد تحقیق و توسعه انجمن طلا و جواهر اصفهان نیز از برگزاری اولین همایش فناوری‌های نوین طلا در این دوره از نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان خبر داد.

به دنبال همگرایی صنفی و اصلاح برخی از قوانین هستیم
در ادامه فرهاد بهادر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا نیز گفت: برنامه‌هایی برای پیشبرد رسالت‌های اصلی انجمن از جمله بهبود فضای کسب و کار و تسهیل کردن زنجیره ارزش صنعت طلا در نظر داریم که در این نمایشگاه اجرا خواهد شد. به دنبال همگرایی صنفی و اصلاح بعضی قوانین هستیم.

حسین سیدمعلمی، مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان نیز در پایان اظهار کرد: طی سه سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام شد، شرکت‌های فعال در کشور‌های ایتالیا، ترکیه و روسیه نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را شناخته‌اند و به دنبال اخذ غرفه در آن هستند. هیات‌های بازدیدکننده‌ای از عمان و هند نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 16 هزار متر مربع برگزار خواهد شد. تاکنون حضور 146 غرفه در این نمایشگاه قطعی شده است.

مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: بیشترین تعداد مشارکت‌کننده در بخش ماشین‌آلات از تهران و اصفهان حضور دارند و از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، یزد و خراسان رضوی نیز مشارکت کنندگانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در خردادماه

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه