حواله یوان و نرخ روز | بهترین شیوه ارسال یوان به چین

حواله یوان و نرخ روز | بهترین شیوه ارسال یوان به چین
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: حواله یوان و نرخ روز | بهترین شیوه ارسال یوان به چین

به گزارش طلانیوز:

مقدمه

یوان به عنوان واحد پولی کشور چین یکی از رایجترین ارزهای مورد استفاده در معاملات بین المللی شده است از این رو حواله یوان در غالب حواله شخصی یوان و حواله شرکتی یوان هم به یکی از نیازهای بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی و سایر کشورها تبدیل شده است. امروزه بسیاری از خریداران کالا از کشور چین برای پرداخت هزینه های خرید کالای خود و سایر هزینه ها از جمله حمل و نقل هوایی و یا دریایی تمایل به استفاده از یوان و انجام حواله یوان دارند.

گروه تجاری ققنوس به عنوان یکی از فعالان حوزه تجارت بین المللی در کشور به لطف سابقه درخشان خود در حوزه واردات و تجارت خارجی و ارائه خدمات به بسیاری از بازرگانان ایرانی از جمله خدمات حوالجات خارجی و حواله یوان به کلیه بانک های چین امادگی ارائه این خدمات را به کلیه مشتریان خود دارا میباشد.


چرا یوان را برای انجام تجارت خود انتخاب کنید ؟

به دلیل تحریم های امریکا در حال حاظر انجام معاملات تجاری بین المللی که در به صورت دلار انجام پذیرد بسیار هزینه و زمان بر شده است به علت محدودیت های فعلی هزینه های جانبی حوالجات در قالب دلار و یورو با شرکت های چیینی بسیار گران تمام خواهد به عنوان مثال کارمزد انجام حواله به صورت دلار در بهترین حالت برای هر مبلغی توسط صرافان فعال در کشور بین 100 الی 150 دلار میباشد که در مقایسه با حوالجات یوان و هزینه ارسال پول به چین از طریق یوان کارمزد بسیار چشمگیری میباشد.

اما ما در زیر لیست برخی از دلایلی که چرا باید یوان و حواله یوان را برای انجام معاملات خود استفاده کنید را بیان میکنیم:

کارمزد بسیار کم

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد اگر شما برای انجام حوالجات ارزی خود از ارزهای مانند دلار، پوند، یورو استفاده کنید به احتمال زیاد باید کارمزد بسیار بالایی را برای انجام حواله به کارگزار خود پرداخت نمایید که بین 100 الی 150 دلار،پوند و یا یورو میباشد که مبلغ بسیار بالایی میباشد اما حواله یوان و هزینه ارسال یوان به چین و حساب های فروشندگان چینی بسیار اندک میباشد و چیزی در حدود 20 الی 50 یوان میباشد که بسیار به صرفه تر از سایر ارزها میباشد.

جدول زیر کارمزد تقریبی حوالجات یوان را نمایش میدهد

مبلغ حواله 100 الی 50000 یوان 50001 الی 100000 یوان 100001 به بالا
کارمزد حواله 50 یوان کارمزد 20 یوان کارمزد بدون کارمزد

سرعت انجام حواله

اگر در گذشته سابقه انجام حوالجات دلاری، یورو و یا پوند را به صورت ارسال سوئیفت داشته باشید میدانید انجام این حواله ها زمان بسیار زیادی به طول می انجامد و این زمان به عواملی مانند روزهای تعطیلی کشور ارسال کننده حواله، روزهای تعطیلی کشور گیرنده حواله و انجام خود حواله دارد .

در جدول زیر زمان تقریبی انجام حوالحات در قالب کلیه ارزهای بین المللی ذکر میشود:

نوع حواله حواله دلاری حواله یورو حواله پوند حواله یوان
زمان انجام حواله 3 الی 7 روز کاری 3 الی 5 روز کاری 3 الی 5 روز کاری 1 الی 2 ساعت

قیمت مناسب نرخ یوان

ارز یوان به دلیل شرایطی که در کشور چین دارد و دولت چین سعی در پایین نگه داشتن ارزش ان به دلیل به صرفه بودن واردات از چین برای تجار خارجی میباشد همواره دارای نرخ بسیار مناسب تری برای تجار و واردکنندگان میباشد.

کارشناسان گروه تجاری ققنوس همواره توصیه میکنند که مشتریان ایرانی از ارز یوان برای انجام خریدهای خود از فروشندگان چینی اسنفاده نمایند.

عدم تاثیر نرخ تبدیل ارز

اگر در زمان خرید کالا از فروشندگان چینی فاکتوری که دریافت میکنید به صورت دلاری باشد احتمالا فروشنده شما مقدار یوانی سفارش را با بر اساس نرخ تبدیل مد نظر خودش به دلار تبدیل کرده و انرا برای خرید شما اعمال کرده است.

معمولا فروشندگان چینی برای نرخ تبدیل ارز از یوان به دلار از نرخ های بین 6.7 الی 7.3 استفاده میکنند که در خریده و پرداخت های بالا تفاوت مبلغ چشمگیری میباشد و معمولا این هزینه را خریدار باید پرداخت کند.

اگر شما فاکتور خرید را از همان ابتدا به صورت یوان دریافت کنید نیازی به تبدیل نرخ ارز و استفاده از ریت های تبدیل بالای فروشندگان نمیباشد.

عدم نگرانی از تحریم ها و بلوکه شدن حواله

متاسفانه به علت تحریم های بین المللی و بانکی و استفاده ای صرافی های واسطه و مشکلات ناشی از ناشناس بودن منبع اصلی ارزهای که برای حوالجات بسیاری از ایرانیان استفاده میشود همه روزه تعداد بالایی از حوالجاتی که توسط صرافی های ایرانی در قالب ارز های دلار، پوند و یورو انجام میگیرد بلوکه میشود و در بهترین حالت پس از بلوکه شدن برای مدتی که میتواند بین 2 الی 3 ماه باشد نهایتا توسط بانک مبدا یا مقصد حواله ازاد میشود که البته منوط به ارائه مدارک مورد نیاز بانک مبدا و مقصد میباشد.

اما حواله یوان این مشکل را ندارد به 2 دلیل اصلی که به شرح ذیل میباشد:

انجام حواله یوان از حساب های داخلی چین

تمامی حواله های یوانی که توسط گروه تجاری ققنوس انجام میگیرد از حساب های این شرکت در چین که در بانک های چینی قرار دارد انجام میگیرد لذا هیچ گونه نگرانی ناشی از بلوکه شدن تراکنش ها به دلیل تحریم ها وجود ندارد

عدم دخالت دلار در انجام حواله

چون حواله در قالب ارز یوان صورت میگیرد و دلار دخالتی در معاملات خریدار و فروشنده کالا ندارد عملا تحریم های بانکی و آمریکا متوجه این تراکنش ها نمیشود.

ققنوس به چه بانک هایی در چین ارسال یوان و حواله را انجام میدهد؟

با توجه به اینکه گروه تحاری ققنوس به دلیل دارا بودن دفتر رسمی در چین دارای حساب بانکی در اغلب بانکهای فعال کشور چین را با کمترین مشکل و هزینه دارا میباشد .

در زیر لیست برخی از بانک های که میتوانید به انها از طریق گروه تجاری ققنوس حواله یوان ارسال کنید ذکر میشود:

  • بانک چین Bank of China
  • کونلون بانک Bank of Kunlon
  • پینگان بانک Pingan Bank
  • کانسترشن بانک چین China Construction Bank
  • بانک SPD چین SPD Bank
  • بانک جی چی مورگان JP Morgan Bank
  • بانک مردم چین The People's Bank of China
  • بانک آی سی بی سی چین ICBC Bank
  • بانک توسعه چین Development Bank
  • بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC)

حساب شخصی یا حساب شرکتی ، کدام را برای انجام حواله انتخاب کنید؟

اگر از فروشندگان چینی حساب یوان تقاضا کنید احتمالا از شما سوال خواهند کرد حساب شخصی نیاز دارید و یا حساب شرکتی.

هر کدام از این حساب ها دارای شرایط خاص به خود میباشد و انجام حواله به هر کدام از این حسابها هزینه و شرایط خاصی دارد که در زیر به صورت مختصر بیان میگردد

حساب شخصی

95 درصد حواله های یوان که بازرگانان ایرانی انجام میدهد در قالب حواله های شخصی میباشد و یوان از حساب های ققنوس در چین به حساب های شخصی فروشندگان ارسال میشود. این روش دارای مزایا و معایب زیر است

مزایا:

انتقال سریع یوان و انجام حواله

عدم اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شخصی چین

کارمزد بسیار کم و گاها صفر

معایب:

امنیت پایین در خرید از فروشندگان چینی چون خریدار پول را به حساب های شخصی فروشنده واریز میکند

عدم امکان پیگیری برای حساب های شخصی در صورت بروز مشکل در طی فرایند معامله با فروشندگان چینی

حساب شرکتی

مزایا:

امنیت درخرید و معلاملات تجاری

معایب:

اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شرکتی که گاها هزینه خرید مشتریان را بین 5 الی 20 درصد افزایش میدهد.

زمان انجام حواله های شرکتی طولاتی تر میباشد

کارمزد بیشتر نسبت به حواله های شخصی

این که حساب شرکتی و شخصی فروشنده را دریافت کنید و حواله خود را به چه حساب هایی انجام دهید به انتخاب مشتریان میباشد.

بهترین بانک چین برای انجام حواله یوان برای ایرانیان چه بانکی میباشد؟

95 درصد حوالجاتی که تجار ایرانی و واردکنندگان کالا به چین ارسال میکنند به بانک بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) و در قالب حساب های شخصی میباشد.

بانک بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) به علت عدم کارمزد در تراکنش های بین بانکی و بین استانی درون چین یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان میباشد

یکی دیگر از دلایل استفاده ایرانیان از بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) عدم محدودیت در مبلغ قابل تراکنش در این بانک میباشد.

امکان گردش مالی تا سقف 5000000 یوان برای هر حساب به صورت روزانه برای صاحبین حساب بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) امکان پذیر میباشد و در صورتی که مشتریان از نوع ویژه باشنک این مبلغ تا 25000000 یوان در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

برای انجام حواله یوان چه اطلاعاتی را به کارشناس خود در ققنوس باید ارائه کنید؟

ما برای انجام کلیه حوالجات یوان به 3 نوع اطلاعات نیاز داریم که به شرح زیر میباشد:

  • شماره حساب گیرنده پول در یکی از بانک های چین ( ترجیحا بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) )
  • اطلاعات گیرنده حساب به همراه ادرس شعبه به چینی و انگلیسی
  • فاکتور خرید یا همان پروفورما

پس از دریافت این اطلاعات توسط کارشناسان ققنوس معادل ریالی هزینه حواله محاسبه میگردد و به مشتریان اعلام میگردد و مشتریان میبایست در همان لحظه اقدام به تسویه هزینه های حواله خود نمایند

ما چه شرکتی را برای انجام حواله یوان به شما پیشنهاد میکنیم ؟

طبق بررسی‌های انجام شده یکی از شرکت‌های حمل و نقل معتبر و با سابقه که علاوه بر دارا بودن مجوزات مربوطه و دفتر رسمی در چین و ایران شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تجارت خاورمیانه (گروه تجاری ققنوس) است .

این شرکت با حدود ۱۰ سال فعالیت در حوزه حمل بار هوایی یکی از فعال‌ترین ترین شرکت‌ها در حوزه حمل بار هوایی در کشور است که همه ساله به گروه بسیاری از مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی ارائه خدمت می‌نماید.

برخی از خدمات گروه تجاری ققنوس:

  • حمل اکسپرس بار هوایی از کلیه کشورها به ایران
  • حمل بار هوایی از کلیه کشورها به ایران ( کارگو )
  • حمل درب به درب هوایی و دریایی از چین به امارات( دبی ) و عمان
  • ترخیص کالا از گمرک
  • حمل بار دریایی از کلیه کلیه کشورها به ایران
  • حمل بار زمینی از اروپا به ایران
  • حواله یوان و دلار برای واردکنندگان کالا
  • خرید از سایت های آنلاین اینترنتی نظیر Amazon و eBay
  • ارائه سرویس های Air cargo from china ، Ocean freight و Door to Door از چین به کلیه کشورها به واسطه دفتر چین خود

برای اطلاعات بیشتر از وبسایت گروه تجاری ققنوس به ادرس www.fnxshipping.com بازدید نمایید و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 02148000110 تماس حاصل نمایید.

حواله یوان و نرخ روز | بهترین شیوه ارسال یوان به چین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه