پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۱ آبان ۹۹ / طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 آبان 99  / طلا ارزان می‌شود؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در حالی که تنها سه روز به شروع روند اصلی انتخابات آمریکا مانده بازار‌های جهانی تا فردا در تعطیلات آخر هفته خواهند بود. اما با باز شدن این بازار‌ها، آب و هوای طلا چگونه خواهد بود و انتخابات چه تأثیری بر نوسان آن می‌گذارد؟

به گزارش طلانیوز: دیروز قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد، یک میلیون و 174 هزار تومان معامله شد. اما برای قیمت طلا و سکه امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟
در این مورد اقتصادنیوز نوشت: سکه با کاهش روزهای اخیر دلار، بیشتر در موقعیت فروش به سر برده است و وارد انتهای کانال 12 میلیون تومانی شده است.
در معاملات پشت خطی هر دو دارایی موج فروش مشخص بود. سکه بازان سعی داشتند، سکه را به زیر 12 میلیون و 500 هزار تومان ببرند و در بازار ارز هم نیروهای فروشنده به دنبال دلاری بودند که زیر 26 هزار و 500 تومان به فروش برود. بااین‌حال با توجه به اینکه در روزهای اخیر حجم معاملات بسیار پایین بود و خریدوفروش زیادی انجام نمی‌شد، می‌توان انتظار معامله‌های غیرمنتظره ونوسانی را بازار پیش روی خودش داشته باشد. سکه و دلار هر دو به‌واسطه کاهش شدید عمق بازار به‌راحتی می‌توانند با جوسازی روانی از نقاط حمایتی پایین‌تر بروند؛ ولی مسئله این است که باوجود ضعف تقاضا، صف فروش زیادی نیز در بازار وجود ندارد.
آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو در هفته انتخابات آمریکا نشان می‌دهد، در حالی که سرمایه‌گذاران وال‌استریت نسبت به طلا صعودی هستند، سرمایه گذاران خرده‌فروش رویکردی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند. در میان تحلیلگران وال استریت، بسیاری به وضعیت بازار‌ها در سوی دیگر انتخابات چشم دوخته‌اند. این تحلیل‌گران معتقدند بعد از انتخابات آمریکا، مجدداً نقش اصول بلند مدت اقتصادی، نیاز به محرک‌های مالی و شدت‌گیری شیوع کرونا پرنگ خواهد شد.
اوله هانسن، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت: «من فکر می کنم 48 ساعت پس از انتخابات، با افزایش بیماری شیوع کرونا، قیمت طلا افزایش می‌یابد. مهم نیست که چه کسی انتخاب شود ، ویروس همچنان به اقتصاد آسیب می رساند و این وخیم شدن به معنای آن است که دولت ها مجبور به اقدام می‌شوند». این اقدامات که می‌توانند به شکل محدودیت جدید رفت و آمد یا محرک‌های مالی بیشتر صورت پذیرند اتفاقاتی که برای افزایش قیمت طلا بسیار مناسب خواهد بود.
نظرسنجی هفتگی کیتکو
در نظرسنجی کیتکونیوز، این هفته 18 تحلیلگر در نظرسنجی وال‌استریت شرکت کردند. در مجموع 12 رای دهنده - 67 درصد - انتظار افزایش قیمت طلا را دادند. 4 تحلیلگر ( 22 درصد ) پیش‌بینی کردند که روند قیمت طلا بی‌رمق یا خنثی می‌شود. 2 تحلیلگر (11 درصد) نیز، احتمال دادند که در هفته جاری قیمت طلا کاهش می‌یابد.
برخلاف روند هفته‌های گذشته این هفته نظرسنجی عمومی آنلاین در مقایسه با وال‌استریت کمتر نسبت به طلا صعودی است. مانند هفته‌های گذشته مشارکت در نظرسنجی های هفتگی آنلاین کیتکو نسبتاً رو به کاهش است. در این هفته نیز میزان مشارکت پایین‌ترین سطح خود در تقریباً یک سال گذشته بود. روالی که در هر هفته های قبل نیز تکرار شد و هر بار که مشارکت ها جمع زده می شود از هفته قبل کمتر بوده است. کیتکو مدعی مشارکت خرده فروشان در نظرسنجی های عمومی کم شده اما برخی اظهار نظرها حکایت از کاهش اعتبار این سایت مرجع در بازار طلا نیز دارد.
در هفته گذشته در مجموع 1183 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 588 رای دهنده - 52 درصد - اظهار کردند که در این هفته طلا صعود می‌کنند. 380 نفر دیگر - 33 درصد - گفتند که آنها بر روی طلا نزولی هستند، در حالی که 179 رای دهنده، یا - 15 درصد - بی طرف بودند.

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 آبان 99 / طلا ارزان می‌شود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه