// کد مطلب: ۱۲۹۱۳۴

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات:

پاسخ اعتماد سهامداران "تجلی" را با بازدهی می‌دهیم

پاسخ اعتماد سهامداران "تجلی" را با بازدهی می‌دهیم
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: انتظار ما از بازگشایی نماد تجلی خیلی بیشتر از این بود. ما نیز سعی می‌کنیم که همین قیمت را پشتیبانی کنیم تا به سهامدارانی که به ما اعتماد کردند و وارد این حوزه شدند بتوانند بازدهی خوبی ارائه دهیم.

به گزارش طلانیوز: امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: "تجلی" نگاه جدیدی در بازارسرمایه بود تا بتوان این پروژه‌ها را از محل نقدینگی در بازارسرمایه تجهیز کرد تا امکان بهره‌برداری و تولید از آن میسر شود.
وی ادامه داد: در همین راستا پروژه‌های منتخبی که عمدتا در حوزه‌های فرآوری بود مانند «گندله صبانور» و «کنسانتره فولاد شرق خراسان» که بازدهی سرمایه‌گذاری بالایی دارند و دوران بازگشت سرمایه کوتاهی دارند، انتخاب شد.
نادری گفت: پس از پذیره‌نویسی "تجلی"، دو شرکت دیگر مثل «فولاد کردستان» و دیگری «معدن گلنرود» را که اتفاقا جزو معادن با کیفیت بسیار عالی است به حوزه سرمایه‌گذاری‌ها اضافه شد؛ از طرف دیگر برنامه کک‌سازی در دستور کار قرار گرفته زیرا زغال جزو نیازهایی بوده که نمی‌توان فراموش کرد.
وی افزود: با نگاهی به قیمت جهانی زغال سنگ و کک می‌توان پی برد که نرخ‌ها با افزایش خوبی مواجه بوده و این حوزه را جزو حوزه‌های پربازده معدن کشور قرار داده است.
نادری خاطرنشان کرد: شرکت تجلی نوعی پاسخ به نیاز زغال سنگ بود و متناسب با پیشرفت پروژه‌هایی که دارد بازده آن را به سهامداران خواهیم داد که البته بعضی از آن پروژه‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به بازگشایی "تجلی" ادامه داد: انتظار ما از بازگشایی نماد "تجلی" خیلی بیشتر از این بود. ما نیز سعی می‌کنیم که همین قیمت را پشتیبانی کنیم تا به سهامدارانی که به ما اعتماد کردند و وارد این حوزه شدند بتوانیم بازدهی خوبی ارائه دهیم. این ابتدای راه است و پروژه‌های ما در حوزه گندله، سنگ آهن و فرآوری فولاد است که در موقعیت‌های خیلی خوبی ایجاد شده و حتما بازده خوبی خواهد داشت.
نادری بیان کرد: گزارش‌های تجلی هر سه ماه یک بار ارائه می‌شود و به عنوان سهامدار عمده، شرکت توسعه معادن و فلزات، گل گهر و چادرملو پشتیبانی خود را انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: باید بگویم که ما در شرکت‌های اکتشافی از جمله شرکت پایا سهامدار هستیم که به افزایش سهم نیز می‌اندیشیم. همچنین، شرکت دیگری که سهامدار عمده آن تجلی است را تاسیس کردیم و نیرو‌های ارزشمندی را به خدمت گرفتیم، تجهیزات آن را مهیا کردیم و امیدواریم خبر‌های خوبی در حوزه اکتشاف داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اکتشاف شرکت‌ها بیان کرد: تارگت اکتشاف را به عنوان حوزه‌ای که در زنجیره ما وجود نداشت به کار گرفتیم و فکر می‌کنم گزارش‌های خوبی از این حوزه داشته باشیم. همانطور که می‌دانید "ومعادن" پهنه اردبیل را برای اکتشاف گرفت و با پیگیری‌های نمایندگان استان؛ اردبیل به عنوان اولین استانی که هدف گذاری کردیم انتخاب شد.
نادری توضیح داد: انتظار ما پلی متال است، اما به واسطه سرمایه گذاری که در حوزه فولاد انجام دادیم گمانه‌هایی در حوزه سنگ آهن نیز داریم که کار اکتشاف آن آغاز شده و فکر می‌کنم گزارش‌های خوبی را به بازار ارائه دهیم.
وی درخصوص شرکت صبانور نیز خاطرنشان کرد: از آنجایی که در شرکت صبا نور، سنگ آهن داریم باید اکتشاف بیشتری انجام شود و منطقه مستعد پیدا شدن سنگ آهن زیادی است. متناسب با آن بحث اکتشافی نیز در حال انجام است و در حفاری‌های انجام شده نتایج خوبی به دست آمده است.
نادری بیان کرد: منطقه غرب که مرکب از کردستان، همدان و آذربایجان است، را به صورت یک منطقه در نظر گرفتیم. به عنوان سهامدار فولاد کردستان با داشتن ۵۶ درصد سهم آن به دنبال ایجاد پلنت فولادسازی هستیم. منطقه به لحاظ دسترسی به بازار، منطقه مناسبی است و مشکل آب و سنگ آهن ندارد و به لحاظ بافت جمعیتی به واسطه داشتن جوانان تحصیلکرده می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.
مدیرعامل "ومعادن" به عنوان هدف این بحث را دنبال می‌کنیم. با برگزاری مناقصه پیمانکار حوزه فولاد آن مشخص شد، پیمانکار حوزه احیا آن نیز به زودی مشخص خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که در کمترین زمان بتوانیم مجموعه‌ها را به بهره برداری برسانیم و تامین مالی خوبی هم روی آن انجام شده است.
وی ادامه داد: پکیجی از تامین مالی روی آن تعریف کردیم و راه اندازی مرحله‌ای را روی آن پیش بینی کردیم. برای ادامه پروژه به تامین مالی خارجی نیاز نداریم. سفارش گذاری در حوزه فولادسازی آن انجام شده و پروژه در حال آغاز شدن است.
وی توضیح داد: به ایمیدرو پیشنهاد دادیم که حاضریم هرجا که بخواهند سرمایه گذاری کنیم به شرطی که موقعیت آن را برای ما فراهم کنند. بحث فراخوان جان جا که مطرح شد ما بزرگترین کنسرسیوم معدنی را که تاکنون در کشور به وجود آمده را تشکیل دادیم. مجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو، گل گهر، گهرزمین و غدیر کنسرسیومی را تشکیل دادند که در کشور سابقه ایجاد چنین کنسرسیومی از شرکت‌های معدنی نبود و اعلام آمادگی کردیم که هرجا دولت و وزارتخانه صلاح بداند وارد می‌شویم، حوزه معدنی را احیا کنیم و با مکانیزمی که شرکت‌های پروژه محور به ما می‌دهد مردم را سهامدار کنیم تا پروژه‌های اساسی را کلید بزنیم.
نادری خاطرنشان کرد: اولین مورد آن معدن جان جا است که در مزایده شرکت کردیم، مزایده اش در حال انجام است و امیدواریم به عنوان بازیگر اصلی بتوانیم آن جا ایفای نقش کنیم.
مدیرعامل "ومعادن" درخصوص مجموعه ایدی تیک گفت: آخرین کاری که در هفته گذشته انجام دادیم بحث خرید مجموعه ایدی تیک از سهامداران حقیقی بود و توانستیم ۵۲ درصد از سهام آن شرکت را خریداری کنیم که اتفاق مبارکی است. شرکت ایدی تیک با ۵ زیرمجموعه‌ای که دارد بزرگترین شرکت مهندسی حوزه معدنی در کشور است. این شرکت همان شرکتی بود که فولاد مبارکه و فولاد خراسان را ساخت. با توجه به برنامه ریزی که در حوزه ایجاد پلنت‌های جدید داریم مجموعه ایدی تیک می‌تواند کمک قابل توجهی در این حوزه انجام دهد.

پاسخ اعتماد سهامداران "تجلی" را با بازدهی می‌دهیم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه