// کد مطلب: ۱۲۷۰۹۶

طراحی "سفارشی" کارتن بسته بندی قطعات خودرو

طراحی "سفارشی" کارتن بسته بندی قطعات خودرو
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قطعات خودرو یکی از هزاران محصولاتی می باشند که برای محافظت از آسیب درحین جابجایی باید بسته بندی شوند. این قطعات حساس هستند و به سرعت در حمل ونقل آسیب می بینند و نیاز به یک بسته بندی محکم و مقاوم دارند علاوه بر استحکام، استفاده از طرح و رنگ زیبا می تواند آنها را برای مشتری جذابتر کند. البته چاپ برند و لوگوی شرکت تولید کننده در انتخاب و خرید این جعبه ها نقش زیادی دارد .

به گزارش طلانیوز: لوازم یدکی در صنعت تولید خودرو دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا گاه بدون یک قطعه کوچک لوازم یدکی، خودرو قادر به حرکت نیست پس محافظت از این قطعات و سالم ماندن آنها مهم می باشد.

جنس و نوع کارتن لوازم یدکی خودرو

برای بسته بندی قطعات خودرو معمولا از کارتن های سه لایه و پنج لایه استفاده می کنند. این کارتن ها از چند ورق صاف و مسطح ( لاینر) و یک یا چند ورق کنگره ای (فلوت) تولید می شوند که این ورق های صاف و کنگره ای خود نیز انواع متفاوت دارند. پرمصرف ترین ورق ها برای تولید بسته بندی قطعات خودرو کرافت و تست می باشند این دو نوع ورق مقاومت واستحکام خوبی دارند وبرای جعبه های لوازم خودرو مناسب هستند.
برای تهیه کارتن بسته بندی قطعات خودرو باید پکی را انتخاب کرد که مطابق با آن قطعه باشد، یعنی باید با توجه به ابعاد ، وزن و جنس قطعه، کارتن بسته بندی مورد نظر را تهیه کرد. معمولا برای قطعات خودرویی که کوچک هستند و بصورت چندتایی بسته بندی می شوند از منقسم استفاده میکنند این منقسم از برخورد و تکان خوردن قطعات جلوگیری کرده و سبب می شود لوازم یدکی تا رسیدن به مقصد سالم بمانند. گاهی نیز برای بسته بندی بعضی قطعات خودرو که بسیار حساس هستند از پلاستیک حبابدار استفاده می شود به این صورت که در ابتدا قطعه را درون این پلاستیک قرار داده و سپس داخل جعبه بسته بندی می کنند.

برای قطعات خودرو که ابعاد بزرگی دارند اگر امکان کوچکتر کردن آنها باشد این کار را انجام می دهند ولی اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد برای این قطعات کارتن بسته بندی در ابعاد بزرگ تهیه و تولید می کنند که برای تولید این کارتن های بزرگ حتما باید از ورق 5 لایه استفاده کرد. در وب سایت های شرکت های کارتن سازی انواع نمونه کارتن سه لایه و پنج لایه بسته بندی قطعات خودرو وجود دارد که با مراجعه به این سایت ها می توانید این نمونه ها را مشاهده کنید.
مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی قطعات و لوازم یدکی و مکانیکی

طراحی و چاپ قطعات خودرو

روی کارتن بسته بندی لوازم خودرو معمولا آرم و لوگوی شرکت تولید کننده را چاپ می کنند زیرا اکثر مردم برای خرید قطعات خودرو به نام وبرند تولید کننده توجه می کنند. چاپ بر روی جعبه های لوازم یدکی خودرو به دو صورت فلکسو و افست انجام می شود. چاپ فلکسو روی کارتن قهوه ای یا سفید بطور مستقیم انجام میگیرد اما چاپ افست را نمی توان بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال کرد بنابراین این چاپ را بر روی مقوا انجام می دهند و سپس این مقوای چاپ شده که پوستر نامیده می شود را توسط دستگاههای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بر روی کارتن می چسبانند که به این فرآیند لمینت می گویند. کارتن های لمینتی قطعات خودرو بسیار پرمصرف هستند و اکثر تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی از این نوع کارتن ها استفاده می کنند. چاپ افست چندین رنگ دارد که این رنگها سبب جذابیت کارتن ها می شود، کارتن های لمینتی لوازم یدکی محکم و مقاوم هستند، معمولا روی این کارتن ها یک لایه سلفون می کشند تا جعبه ها زیباتر شده و مقاومت آنها نیز بالاتر برود.

شرکت های بسته بندی قطعات خودرو

شرکتهای زیادی در زمینه بسته بندی لوازم یدکی فعالیت دارند این شرکتها با دانستن ابعاد قطعه مدنظر، کارتن مناسب آن را تولید کرده وبا توجه به وزن محصول از کارتن سه لایه و پنج لایه استفاده می کنند. شرکت های جعبه سازی قطعات خودرو زیادی در ایران وجود دارند که در این زمینه به موفقیت های چشمگیری رسیده اند و با تولید بهترین نوع کارتن قطعات خودرو توانسته اند نظر مشتریان را جلب کنند از جمله این شرکت ها می توان به زرین کارتن، کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک اشاره کرد.

بسته بندی قطعات خودرو چه مزیتی دارد؟
عدم آسیب به قطعه : لوازم یدکی خودرو از کالاهایی هستند که نسبت به ضربه حساس می باشند و ضربه های احتمالی حین حمل ونقل به آنها آسیب زده و آنها را خراب می کند پس بسته بندی این قطعات بسیار مهم است تا از آسیب ها جلوگیری کند.
جابجایی آسان : برای آسانی حمل ونقل قطعات خودرو بسته بندی آنها بهترین کار است زیرا جابجایی بسته بندی ها بسیار آسانتر و راحتتر از حمل و نقل قطعات بدون بسته بندی می باشد.
فروش بیشتر : همان طور که می دانیم بسته بندی یکی از مهمترین مواردی است که برای فروش بیشتر محصولات در نظر گرفته می شود این موضوع در مورد لوازم یدکی خودرو نیز صدق می کند. زیبایی طراحی ورنگ بسته بندی در جذب مشتری بسیار مؤثر است.
جلب اعتماد مشتری : یک بسته بندی خوب می تواند اعتماد مشتری را به خود جلب کند. اگر یک قطعه بدون بسته بندی یا در یک بسته بندی نامناسب به بازار عرضه شود مشتری با دیدن آن حس خوبی پیدا نمی کند و گاهی احساس دست دوم بودن کالا به او القا می شود ولی بسته بندی مناسب سبب اعتماد بیشترمشتری شده و تا مدتها آن برند را خریداری می کند.

قیمت کارتن بسته بندی قطعات خودرو
قیمت جعبه های لوازم یدکی با توجه به جنس کارتن، ابعاد آن، نوع چاپ و تیراژ سفارش شده محاسبه مبگردد و تمام این موارد در محاسبه ی قیمت نهایی کارتن لوازم یدکی در نظر گرفته می شود کارتن های فلکسویی قطعات خودرو نسبت به کارتن های لمینتی قیمت پایین تری دارند ولی کارتن های لمینتی لوازم خودرو از نظر شکل ظاهری زیباتر و جذابتر هستند و در بازار، فروش بیشتری دارند و در جذب مشتری موفق تر هستنند.
مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه
جمع بندی در این مقاله به اهمیت بسته بندی قطعات خودرو اشاره کردیم و دانستیم که بسته بندی لوازم یدکی لازمه محافظت از این قطعات و فروش بیشتر آنها می باشد. استفاده از طراحی بسته بندی لوازم یدکی و چاپ پک این قطعات به بهترین نحو، می تواند بسته بندی شما را منحصر به فرد و پرفروش کند. با توجه به تمام نکات ذکر شده میتوانید برای بسته بندی قطعات خودرو بهترین ومناسبترین نوع بسته بندی را انتخاب کنید.

طراحی "سفارشی" کارتن بسته بندی قطعات خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه