// کد مطلب: ۱۴۰۴۲۳

در حاشیه بازدید نظارتی وزیر صمت از روند تولید و تحویل خودرو به مشتریان مطرح شد

تولید ایران خودرو به ۲۹۰۰ دستگاه در روز می‌رسد

تولید ایران خودرو به ۲۹۰۰ دستگاه در روز می‌رسد
لینک کوتاه کپی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون صنایع حمل و نقل، از خط تولید، وضعیت فعلی پارکینگ اصلی و روند ترخیص و تحویل خودروها به مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد.

به گزارش طلانیوز؛ با حذف خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه از فرآیند تولید گروه صنعتی ایران خودرو، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، از روند تولید و تحویل خودرو به مشتریان بازدید کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خلال این بازدید ضمن اشاره به وضعیت تولید، روند کیفیت محصولات، تحویل و تعهدات به مشتریان اعلام کرد: در طرح تحول کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، اقدامات بسیار گسترده ای در دستور کار قرار گرفته که قطع به یقین اثرات آن در محصول نهایی بسیار محسوس خواهد بود.

مهدی خطیبی، تصمیمات سازمان ملی استاندارد را فصل‌الخطاب خواند و گفت: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ایران خودرو از سه ماه قبل اعلام کرده است که خودروهای سمند و 405 از خط تولید خارج خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعداد 9 هزار دستگاه تعهد به تاکسی‌رانی داریم که براساس استانداردها و اقدامات سخت‌گیرانه‌ای که وجود دارد، یقینا این تعداد با کیفیت بهتری نسبت به تولیدات قبل عرضه خواهند شد.

خطیبی با اشاره به برنامه های جامع گروه صنعتی ایران خودرو در راستای طراحی و توسعه محصول متناسب با نیازهای بازار داخلی، بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم ماه آینده خط تولید سمند در تبریز را با حضور وزیر محترم صمت برای همیشه متوقف کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که درحال حاضر خودرو ناقص در ایران خودرو تولید نمی شود و محصولات به صورت عبور مستقیم از خط تولید تحویل مشتریان می‌شود، گفت: اکنون 26 هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در ایران خودرو وجود دارد که 14 هزار دستگاه آن مربوط به محصول سورن در تبریز است که گزارش به صفر رسیدن آن نیز به زودی ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعهدات معوق در سال گذشته در همین زمان 32 هزار دستگاه بوده که در پایان اردیبهشت ماه به شش هزار دستگاه کاهش یافت که بخش اصلی آن مربوط به محصول سورن بوده که با همکاری پلیس محترم راهور این تعداد تحویل مشتریان خواهد شد.

وی با اعلام این که در حال حاضر روزانه بیش از دو هزار و 500 دستگاه خودروی کامل و بدون کسری به صورت پایدار تولید می شود، از برنامه ریزی برای افزایش تولید به 2900 دستگاه روزانه خبر داد و گفت: اکنون تیراژ تولید روند صعودی دارد.

خطیبی افزود: هم زمان با اجرای طرح های تحول کیفیت محصولات ایران خودرو در قالب 161 برنامه اصلی، افزایش تیراژ تولید در راستای پوشش تقاضای موجود در بازار نیز در دستور کار ویژه این شرکت قرار دارد و در همین راستا در روزهای آینده تیراژ تولید محصول تارا افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که در طول سال‌های گذشته به جز در مقاطعی معدود ایران خودرو همیشه تولید خودروی ناقص داشته است، عنوان کرد: در زمانی که وضعیت ایران خودرو مطلوب نبود، روزانه 100 دستگاه و به عبارتی، پنج درصد از تولید روزانه به صورت عبور مستقیم و بدون کسری انجام می شد.

به گفته خطیبی، فرآیند عبور مستقیم تولید، علاوه بر افزایش 25 درصدی کیفیت، حدود 70 تا 80 درصد مشکلات ایران خودرو را در زمینه فرآیند زنجیره تامین و نقدینگی حل می کند و از ایجاد زیان های مالی سنگین جلوگیری خواهد کرد.

ایکوپرس

تولید ایران خودرو به ۲۹۰۰ دستگاه در روز می‌رسد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه