// کد مطلب: ۱۴۹۵۳۶

خودرو | عجیب‌ترین خودروها

نگاهی به عجیب‌ترین خودروهای تاریخ/این خودرو با آب نمک کار می‌کند! + عکس

نگاهی به عجیب‌ترین خودروهای تاریخ/این خودرو با آب نمک کار می‌کند! + عکس
لینک کوتاه کپی شد

ایده یک شرکت سوئیسی برای ساخت خودرویی که به جای بنزین از آب نمک استفاده می‌کند، جواب داد. همچنین نگاهی می‌اندازیم که خودروهای عجیب دیگر.

به گزارش طلانیوز؛ خودرو بهترین وسیله حمل‌ونقل در تاریخ بشر است. ساخت خودرو انقلابی بزرگ محسوب می‌شود. در تاریخ ساخت خودرو، خودروهای عجیبی که با سوخت‌هایی غیر از بنزین کار می‌کنند بیش از هرچیزی مایه تعجب است. در این نوشتار، شما را با چند نمونه از خودروهایی عجیب آشنا می‌کنیم.

از دیروز خبری در فضای مجازی دست به دست می شود که طبق آن یک شرکت سوئیسی مشغول کار روی خودروی برقی جدیدی است که بیش از 950 کیلومتر مسافت را با مخلوط ویژه‌ای از آب‌نمک طی می‌کند و نیازی به شارژ آن وجود ندارد! موضوعی که برخی کاربران از آن به عنوان خداحافظی با دوره بنزین، گازوئیل و... یاد می کنند. خودروهای معمولی میزان در خور توجهی گاز مضر را وارد اتمسفر می‌کنند و تولید خودروی برقی برای حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی دارد. اکثر کارشناسان معتقدند که تا حدود یک دهه‌ دیگر، خودروهای برقی تا حد زیادی جای خودروهای بنزینی را می‌گیرند. همه‌گیر شدن خودروهای برقی می‌تواند به مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی کمک کند. اما با وجود سال‌ها تلاش و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری، همچنان صنعت خودروی برقی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. از بزرگ‌ترین معضلات امروزی، زمان شارژ کامل باتری خودروهاست. ابرخودروی برقی کوانتینو (Quantino) در تلاش است این مشکل مهم را از پیش رو بردارد. حال سوال این جاست که این خودرو چیست و آیا این خودرو می تواند تحولی در مسیر حذف سوخت های فسیلی ایجاد کند؟ سرنوشت خودروهایی که در سال های گذشته با سوخت های نامتعارف و عجیب تولید و طراحی شدند به کجا رسید؟

درباره «کوانتینو» و سوخت عجیب و غریبش چه می دانید؟
با وجود سال‌ها تلاش و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری، همچنان صنعت خودروی برقی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. از بزرگ‌ترین معضلات امروزی، زمان شارژ کامل باتری خودروهاست به نحوی که صاحبان این خودروها مجبورند با گذشت مسافت مشخصی چندساعتی را منتظر بمانند تا خودرویشان شارژ شود. خودروی دو در که توسط شرکت نانوفلوسل با یک مخزن از مخلوط آب‌نمک تا 600 مایل (965 کیلومتر) حرکت می‌کند. این یعنی برای مسافرت مجبور نیستید ازطریق سرویس‌هایی مثل گوگل مپ به‌دنبال ایستگاه شارژ خودروی برقی بگردید. آن طور که این شرکت خودروسازی اعلام کرده پس از پایان انرژی موردنیاز خودرو، مجبور نیستید آن را شارژ کنید. در عوض راننده باید مخزن خودرو را با مخلوط آب‌نمک مخصوص پر کند. خودروی برقی کوانتینو مشکل مدت‌زمان طولانی شارژ خودروهای برقی را رفع می‌کند. با وجود ایده‌های جالب شرکت‌هایی مثل نانوفلوسل، تسلا همچنان با اختلاف برترین تولیدکننده‌ خودروهای برقی در دنیاست. خودروهای تسلا بر باتری اتکا می‌کنند.

خودروهای عجیب با سوخت های غریب

نام خودرو با بنزین عجین شده است و وقتی صحبت از هر خودرویی می‌شود، بی‌اختیار به فکر مصرف سوخت آن می‌افتیم. اما فناوری آن قدر پیشرفت کرده که برخی خودروها به جای بنزین از انواع مواد دیگری استفاده می کنند که شنیدن نام این موارد شوکه تان می کند. مدت‌هاست در صنعت خودرو، بسیاری به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسبی برای سوخت‌هایی چون بنزین و گازوئیل هستند. از دو گانه‌سوز کردن خودروها با CNG و LPG گرفته تا سوخت‌های گیاهی، نیتروژن و هوا، همه و همه طی سال‌های گذشته استفاده شده اند. در ادامه با عجیب‌ترین سوخت‌های موجود خودروها آشنا شوید

خودرویی که جلبک می سوزاند!
هر گونه سوختی را می‌توانستیم برای خودروها متصور باشیم، اما استفاده از جلبک در نوع خود جالب است. اولین خودروی دنیا با سوخت جلبکی درواقع یک تویوتا پریوس هیبریدی به نام Algaeus است که سال 2009 میلادی در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو از آن رونمایی شد. این خودروی سبز تنها با 25 گالن از جلبک سبز خام بدون هیچ‌گونه دستکاری می‌تواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند. این خودروی جاده‌ای بخشی از کاروان خودروهای سبز است که سفر آن ها تحت عنوان مستندی به نام FUEL به صورت فیلم‌ تهیه شده است. در این فیلم وابستگی آمریکا به سوخت‌های دیگر را نشان می‌دهد. سوخت جلبکی هنوز گران‌تر از بنزین است ولی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی روی کاهش هزینه‌ها و تجهیز خودروهای بیشتر به این ارگانیسم‌ سبز کار می‌کنند.

خودروی اسپرتی که روغن گیاهی مصرف می کند!
خودروی مسابقه‌ای WorldFirst F3، گویا رژیم سبزیجات دارد. بدنه این خودرو از سیب زمینی، فرمان از هویج، صندلی‌ها از سویا ساخته شده و از همه مهم تر رژیم تغذیه‌ای آن است که از شکلات و روغن نباتی تشکیل می‌شود. مصرف سوخت شکلات و روغن گیاهی، در کنار یک کاتالیزور باعث شده تا تولید گازهای گلخانه‌ای این خودرو به صفر برسد. این خودرو می‌تواند با چنین سوخت رژیمی و عجیب و غریبی به سرعت حدود 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

خودرویی که با قهوه کار می‌کند
کارپوچینو ، ماشین خوش خوراکی است! زمانی که برای اولین بار این خودرو دیده شد، سر و صدای زیادی را در جهان به پا کرد؛ چرا که این خودرو درست شبیه به ما، قهوه مصرف می‌کند. این خودرو یک فولکس واگن Scirocco مدل 1988 بوده که با کافئین کار می‌کند و از سوختن آن هیدروژن و منوکسید کربن حاصل می‌شود. مسافرت با این خودرو چندان هم خسته کننده نخواهد بود. کارپوچینو حدودا در هر 100 کیلومتر متوقف می‌شود و راننده مجبور است تا فیلترهای آن را از دوده و قطرات تشکیل شده، خالی کند.

یک باک فضولات دام برای 290 کیلومتر!
به دنبال سیاست‌های زیست محیطی، یک شرکت ژاپنی وسیله‌ نقلیه بسیار غیر عادی را تولید کرده است. موتورسیکلت توالت نئو به راحتی در دسته بندی خودروهای عجیب قرار خواهد گرفت. این موتورسیکلت سه چرخه با نصب یک توالت فرنگی در جایی که باید نشیمن آن قرار داشته باشد، از گاز ساطع شده از فضولات دامی نیروی محرکه خود را تامین می‌کند. این دیگر به معنای واقعی عجیب ترین سوخت جایگزین خواهد بود. یک مخزن بیو گاز می‌تواند این موتور را تا 180 مایل (حدود 290 کیلومتر) به جلو براند. مسیر طولانی بوده؛ اما به نظر واقعا افتضاح می‌رسد. مسافرت در حالی که بر روی یک توالت جای خوش کرده‌اید کمی عجیب و بسیار مضحک خواهد بود؛ اما روند تبدیل انرژی بیوگاز به نیروی محرکه می‌تواند بسیار باارزش باشد. سوخت جایگزینی که هیچ گاه از بین نمی رود و با کمبودی مواجه نمی‌شود.

منبع: خراسان

نگاهی به عجیب‌ترین خودروهای تاریخ/این خودرو با آب نمک کار می‌کند! + عکس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه