معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت در همایش روز ملی صادرات:

می خواهیم پنجره واحد صادرکنندگان در دولت باشیم

می خواهیم پنجره واحد صادرکنندگان در دولت باشیم
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران سعی می‌کند پنجره واحد صادرکنندگان در دولت باشد.

به گزارش طلانیوز: علیرضا پیمان پاک در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات با بیان این مطلب، افزود: دنبال جهش صادراتی هستیم و با تغییر رویکرد در دولت، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به چالش‌های اصلی و زیرساختی حوزه تجارت ورود کردیم.

وی با بیان اینکه نقشه راه دقیق برای این موضوع داریم، گفت: در نقشه راه تمام موارد اعم از تولید، بازاریابی، لجستیک، بازار، ارز و مسایل مرتبط با زنجیره صادرات تا مرحله فروش و بازگشت ارز مشخص خواهد شد.

هم افزایی دولت و بخش خصوصی برای پیشبرد نقشه راه صادراتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۲۶ دستگاه درگیر بحث صادرات هستند و این نقشه راه قطعاً با هماهنگی دولت و دستگاه‌های اجرایی و کسب نظرات بخش خصوصی و صادرکنندگان جلو خواهد رفت.

مشخص شدن گلوگاه های صادراتی در نقشه راه

پیمان پاک در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در نقشه راه گلوگاه های صادراتی و مسایل مربوط به تعرفه ها، پیمانهای منطقه ای و تجارت آزاد مشخص شده است و موضوعات مرتبط با لجستیک دریایی، جاده‌ای، ریلی و حمل و نقل مورد توجه است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی باید اولویت‌ها مدنظر قرار بگیرد و رفع گلوگاه ها یک اولویت اصلی است.

با ۱۰ درصد سرمایه گذاری در لجستیک ۱۰۰ درصد جهش صادراتی داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اصلاح ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای از گلوگاه‌هایی است که در اولویت است و تنها با ۱۰ درصد سرمایه گذاری در لجستیک ۱۰۰ درصد جهش صادراتی داریم.

پیمان پاک با اشاره به اقدامتی که می بایست در اتاق بازرگانی انجام شوند، گفت: ما به عنوان دولت تصدی گری و تسهیل امور صادراتی در حوزه حاکمیتی را دنبال می‌کنیم.

بیش از ۱۰۰۰ جلسه با مجموعه‌های مرتبط با صادرات داشته ایم

وی با اشاره به اقداماتی که در این مدت انجام شده است تصریح کرد: بیش از ۱۰۰۰ جلسه با مجموعه‌های صادراتی، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های درگیر دولتی داشته ایم، کار گروهی با هماهنگی بانک مرکزی برای تسهیل امور صادرکنندگان و بازگشت ارز تشکیل داده ایم.

معاون وزیر صمت همچنین ادامه داد:کارگروهی نیز با حضور نمایندگان سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف داریم.

پیمان پاک همچنین با بیان اینکه صادرکنندگان قایل به بازگشت ارز هستند، گفت: بحث تعیین تکلیف جدی و کارشناسی ارز را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون اقتصادی رییس جمهور، وزیر صمت و فعالان اقتصادی در سالن همایش های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد.



شاتا

می خواهیم پنجره واحد صادرکنندگان در دولت باشیم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه