توسعه فعالیت‌های معدنی و صنعتی بستری برای رشد اقتصادی در استان فارس

توسعه فعالیت‌های معدنی و صنعتی بستری برای رشد اقتصادی در استان فارس
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان فارس دردیدار با استاندار این استان با تبیین سیاست های حمایتی وزارت صمت، توسعه فعالیت های معدنی و صنعتی در استان را در رفع چالش های این بخش موثر برشمرد و اظهار امیدواری کرد; جایگاه صنعتی این استان با توسعه معادن و فراوری آن و تقویت صنایع ساخت محور با توجه به زمینه های مساعد آن در این استان نظیر صنایع تجهیزات سازی ارتقا یابد.

به گزارش طلانیوز: مهدی صادقی نیارکی در این دیدار با تشریح ظرفیت‌های معدنی استان فارس توضیح داد: طبق اعلام سازمان صمت استان فارس، سازمان های توسعه ای و تخصصی وزارت صمت در حال اکتشاف گسترده معادن در سطح استان فارس هستند که امیدواریم نتایج آن منجر به توسعه بیشتر استان گردد.
معاون امور صنایع با اشاره به لزوم استفاده از منابع مالی بانک‌های فارس برای رونق بخش تولید این استان افزود: با استفاده از منابع بانکی و توجه به جذب سرمایه گذاران، منابع خوبی برای توسعه استان فارس با پیگیری استانداری و سازمان صمت استان فراهم شود.
در این دیدار صمیمانه استاندار فارس نیز اظهار کرد: اگر مشکلات پیش روی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرک‌های صنعتی فارس رفع شود، مشکل بیکاری و افزایش اشتغال این استان تا حد زیادی رفع خواهد شد.
محمد هادی ایمانیه افزود: با رفع مشکل اشتغال، جامعه جوان و جویای کار نسبت به آینده امیدوار می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان فارس بیان کرد: حوزه معدن در مباحثی مانند واگذاری، بهره برداری و مالیات نیازمند انجام اصلاحاتی است و صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه به ایجاد صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری اختصاص دهند و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز به صورت جدی پیگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت مناسب استان در تولید محصولات کشاورزی، بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط در کنار کشاورزی تاکید و بیان کرد: قطعا تکمیل زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی موجب توانمندی کشاورزان و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد.


شاتا

توسعه فعالیت‌های معدنی و صنعتی بستری برای رشد اقتصادی در استان فارس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه