رئیس امور مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا:

افزایش ۷۵ درصدی سود هر سهم پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به سال گذشته

افزایش ۷۵ درصدی سود هر سهم پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به سال گذشته
لینک کوتاه کپی شد

رئیس امور مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص وضعیت سودآوری و درآمد شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، هر سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» در مقایسه با سال قبل، بیش از ۷۵ درصد افزایش سود را نشان می‌دهد.

به گزارش طلانیوز، رحیم‌پور اظهار داشت: در سال 1400، درآمد شرکت 26.4 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن بیش از 100 درصد افزایش داشته و بر همین اساس سود خالص شرکت در سال 1400 مبلغ 38 هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر رشد تقریبی 70 درصد نسبت به سال 99 است.

وی با اشاره به افزایش فروش این شرکت در سال گذشته اضافه کرد: تُناژ فروش محصولات در سال گذشته حدود یک میلیون و ششصد هزار تُن بوده که منجر به افزایش 50 درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به سال پیش از آن شده است.

مدیرمالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 درصد درآمد شرکت معادل 14 هزار میلیارد تومان از محل صادرات بوده، میزان تولید شرکت در سال 1400 را یک میلیون و نهصد هزار تُن عنوان کرد و تصریح کرد: این میزان تولید نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد و بیانگر این واقعیت است که در شرایط تحریم، شرکت توانسته با 110 درصد ظرفیت اسمی خود تولید پایدار محصول داشته باشد.

رحیمی‌پور در ادامه ارائه گزارش یکساله، مقدار خوراک دریافتی شرکت در سال 1400 را یک میلیون و نهصد و هشتاد و پنج هزار تُن شامل نفتا و میعانات گازی اعلام داشت و افزود: این عدد، افزایش 33 درصدی دریافت خوراک را در مقایسه با سال 99 نشان می‌دهد.

به گفته‌ی مدیرمالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ میزان محصول موجود در مجتمع بیش از 250 هزار تُن است که با توجه به شرایط بازار تا پایان فصل بهار فروش این میزان حتمی خواهد بود.

روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا

افزایش ۷۵ درصدی سود هر سهم پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به سال گذشته

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه