مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب‌وکار هلدینگ فولاد متیل:

دستاوردهای بزرگ در كشور توسط مراكز بزرگ صنعتی محقق می‌شود

دستاوردهای بزرگ در كشور توسط مراكز بزرگ صنعتی محقق می‌شود
لینک کوتاه کپی شد

همایش بوم کسب‌وکار هلدینگ فولاد متیل، با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران فولاد مبارکه، مدیرعامل و مدیران هلدینگ فولاد متیل در هتل المپیک تهران و با هدف تدوین مدل کسب‌وکار برای شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل برگزار شد.

به گزارش طلانیوز، دکتر محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب‌وکار هلدینگ فولاد متیل با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: مقام معظم رهبری گفته‌اند، در آینده، خرمشهرهایی در پیش است که جنس آن مانند میدان نظامی نیست، بلکه آبادانی به دنبال دارد و جنگی سخت‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در خط مقدم جبهه قرار دارد، ادامه داد: در خرمشهری که امروز در پیش داریم، نقش مجموعه‌هایی همچون فولاد مبارکه بسیار پررنگ است ودستاوردهای بزرگ در کشور توسط مراکز بزرگ صنعتی محقق می‌شود تا از ظرفیت‌های ایجادشده در آن برای رشد اقتصادی و ساخت‌وساز کشور استفاده شود.

طیب‌نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف مأموریت‌های ویژه‌ای دارد و روی شرکت‌های زیرمجموعه فولاد متیل حساب ویژه‌ای باز کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌گذاری در این بخش، به همراه آموزش و جذب نیروهای متخصص، می‌تواند منجر به رخ دادن اتفاقات بزرگ در کشور شود.

طیب‌نیا در ادامه به وظایف مراکز خدماتی اشاره کرد و افزود: مراکز خدماتی باید خدمات ویژه ارائه کنند که این امر با استفاده از سرمایه‌های انسانی محقق می‌شود. همچنین توسعه کمی، کیفی و مناسب، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، توجه به محیط‌زیست و حرکت به سمت صنعت سبز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وجه تمایز و نقطه قوت فولاد مبارکه داشتن مراکز خدماتی است. در واقع این مراکز چشم و گوش فولاد مبارکه هستند و از طریق آن‌ها می‌توانیم سودآوری خود را تضمین کنیم.

طیب‌نیا افزود: افزایش کیفیت خدمات به همراه قیمت مناسب‌تر برای محصول برای مصرف‌کننده نهایی می‌تواند منجر به افزایش سود فولاد مبارکه شود. یکی از مأموریت‌های مراکز خدماتی، فروش مویرگی محصولات فولاد مبارکه است که در صورت تقویت آن، می‌توانیم از رقبای خود جلو بزنیم. البته نباید از تبدیل این مراکز به مراکز تخصصی غافل شد، بلکه باید به سمت نوآوری حرکت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش سود، توسعه محصولات مراکز خدماتی است. به این شکل که خدمات تخصصی به مصرف‌کننده ارائه شود و شما صرفا یک فروشنده باقی نمانید. همچنین لازم است ظرفیت‌های استانی جهت سرمایه‌گذاری و فروش محصولات بیشتر توسط مراکز خدماتی شناسایی گردد که این مورد توسط معماری سازمانی تدوین و عملیاتی می‌شود. همچنین باید برنامه‌ریزی بلندمدت برای مراکز خدماتی حداقل برای افق 5 تا 10ساله آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری و سودآوری در بخش خدمات است افزود: هدف اول و اصلی این است که در مراکز خدماتی محصولات خود را با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسانیم.

طیب‌نیا افزود: استراتژی تعریف‌شده برای مراکز خدماتی این است که هرکدام از آن‌ها در زمینه‌ای که مأمور شده‌اند، به شکل حرفه‌ای و تخصصی ظاهر شوند و فعالیت خود را گسترش دهند. همچنین با الگوبرداری از فعالیت سایر مراکز به سمت توسعه حرکت کنند و حتی به سمت فعالیت‌های تولیدی بروند که البته این امر نیز باید براساس معماری سازمانی و هدف‌گیری کل گروه باشد.

برگزاری همایش بوم کسب‌وکار، فرصتی استثنایی است

مهندس رضا حیدری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ فولاد متیل نیز در همایش بوم کسب‌وکار این هلدینگ اظهار کرد: ما امیدواریم به‌عنوان تلاشگران عرصه تولید میراث‌داران خوبی برای انقلاب باشیم.

وی افزود: بنده با افتخار اعلام می‌کنم که دانش‌آموخته فولاد مبارکه هستم و خوشبختانه هم‌اکنون ارتباطات مؤثری میان فولاد متیل و فولاد مبارکه ایجاد شده است. ما جزئی از فولاد مبارکه هستیم و حق داریم از فرصت‌های موجود در این شرکت استفاده کنیم و در مقابل فولاد مبارکه نیز از ظرفیت‌های فولاد متیل در جهت تحقق اهداف تعریف‌شده خود بهره ببرد.

وی افزود: پیاده‌سازی نظام بازاریابی مؤثر و تعیین قیمت در فولاد متیل یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در هلدینگ فولاد متیل است.

حیدری یکی از فعالیت‌های جدید فولاد متیل در 2 سال گذشته را تأمین مواد اولیه اعلام کرد و گفت: امروز موفق‌ترین مدل و چارچوب سازمانی که توانسته از ظرفیت معادن کوچک برای فولاد مبارکه استفاده کند، در فولاد متیل اجرایی شده است.

وی معتقد است، اگر شفافیت در عملکرد سازمان‌ها وجود نداشته باشد، خسارت‌های بزرگی به همراه خواهد آورد. ازاین‌رو ایجاد شفافیت در خرید و تأمین مواد در فولاد متیل در پیش گرفته شده است. در زمینه ایجاد توسعه برای فولاد مبارکه نیز فرصتی استثنایی به وجود آمده که فولاد متیل باید از آن استفاده کند. درواقع توسعه در راستای کسب‌وکار فولاد مبارکه برای اجرای سیاست‌ها و تکمیل زنجیره فولاد در دستور کار فولاد متیل قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: هلدینگ فولاد متیل در چندین استان ویژه، مراکز و مدیران توانمندی دارد که باید بتوانند با تحلیل محیطی، ظرفیت منطقه را درک و بر اساس آن در 3 ماه آینده برنامه توسعه خود را به ما ارائه کنند.

مدیرعامل فولاد متیل با اشاره به اینکه قرار است پروژه معماری سازمانی مأموریت همه ارکان فولاد مبارکه را در افق 1410 تعیین کند گفت: ما نیز خود را متعهد به اجرای آن می‌دانیم و می‌توانیم پتانسیل‌های خود را به فولاد مبارکه نشان دهیم.

شایان ذکر است همایش بوم کسب‌وکار که به مدت 2 روز (3 و 4 خردادماه) در هتل المپیک تهران برگزار شد، موضوعات مختلفی در زمینه کسب‌وکار همچون معماری کسب‌وکار و استراتژی گروه فولاد مبارکه مطرح و در پایان، مدل‌های کسب‌وکار شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل توسط مدیران مراکز ارائه شد.

روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل

دستاوردهای بزرگ در كشور توسط مراكز بزرگ صنعتی محقق می‌شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه