بر اساس اعلام روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا/

بازدهی ۱۳۶ درصدی سهام بوعلی در یک سال گذشته

بازدهی ۱۳۶ درصدی سهام بوعلی در یک سال گذشته
لینک کوتاه کپی شد

بر اساس اعلام روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا. گزارش ها نشان می‌دهد بازدهی سهم «بوعلی» در سال گذشته ۱۳۶ درصد بوده است. که نشان از عملکرد عالی شرکت در بخش عملیاتی است.

به گزارش طلانیوز؛ همچنین بر پایه گزارش واحد تولید. روند تولید شرکت در سال گذشته و ماه‌های سپری شده امسال، پتانسیل تولید 110 تا 115 درصدی ظرفیت را دارد، در واقع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در 2ماهه ابتدایی سال 1401حدود 350 هزار تن محصول تولید کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 306 هزار تن، 14درصد افزایش تولید داشته است.

عملکرد شرکت نیز در اردیبهشت سال 1401 فوق العاده بوده به طوری که مبلغ فروش در اردیبهشت نسبت به فروردین 194 درصد افزایش داشته است. هم چنین 2ماهه ابتدایی حدود 6335 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 140درصد رشد داشته است.


فروش بالا

دلیل فروش بالا در اردیبهشت به دلیل افزایش قابل توجه در نرخ های فروش و فروش از موجودی کالا بوده است. نکته مهم در رابطه با فروش ماه های اخیر، فروش از موجودی کالا است. که بهای نفتا (مواد اولیه) خریداری حدود 500تا 550دلار بوده که با افزایش نرخ های جهانی به نرخ روز به فروش رفته است. و انتظار می‌رود حاشیه سود شرکت در 3ماهه ابتدایی سال 1401بالاتر از حاشیه سود سال 1400باشد.

پتروشیمی بوعلی مالک 11.5درصد از پتروشیمی تندگویان است که افزایش سود آوری در تندگویان به سود «بوعلی» نیز می‌باشد. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پتانسیل تولید 110 تا 115 درصد ظرفیت اسمی را دارد و با توجه به مخازن ذخیره سازی، قابلیت ذخیره محصولات را دارد که در مواقع صعود نرخ های جهانی حاشیه سود شرکت را بالا می‌رود همچنین «بوعلی» قصد افزایش سرمایه 280 تا 300 درصد از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت(پتروشیمی تندگویان) را در دستور کار قرار داده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در 12 ماهه حسابرسی نشده سال 1400 موفق شده است است 1077 تومان سود به ازای هر سهم داشته باشد. که پیش بینی می‌شود در سال 1401 این عدد به 1600 تا 1800 تومان برسد با توجه به نزدیکی مجمع و سابقه تقسیم سود شرکت پیش‌بینی می‌گردد. با تقسیم سود بالا p/e آتی شرکت تعدیل گردیده تا نوید یک سرمایه گذاری کم ریسک و معقول برای سهام داران برآورده گردد.

روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا

بازدهی ۱۳۶ درصدی سهام بوعلی در یک سال گذشته

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه